2022-03-17, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muscarin
Carola hade en del okej låtar på 80-talet.

Carola gjorde även bra låtar efter 80-talet, det fanns ett par riktigt värdefulla låtar på nyare album. Jag gillar 80-talet med Carola, men hon gjorde mera kristen musik efteråt och jag kan tycka om det.
Citera
2022-03-17, 03:04
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Musik behöver varken lyrik eller vocals.

Ja det där är faktiskt rätt kontroversiellt. Folk ser ut som fågelholkar när man säger det. och kan inte förstå det..men det är oftast ideologiskt styrda människor som vill ha ett vänsterbudskap i musiken...tänk U2 eller ratm fans
Citera
2022-03-17, 06:50
Medlem
Juggernawts avatar
Ungdomar lyssnar på skit.
Citera
2022-03-18, 08:59
Medlem
Nisse Gandhis avatar
I min ungdom gillade jag The Hollies. De hade många ”Catchy songs that got stuck in your head”. Tror inte att många under 50 år känner till bandet. Dagens ungdomar verkar inte så förtjusta i musik med tydliga melodier.

Därför är min musikåsikt kontroversiell,åtminstone bland den yngre musikpubliken.
Citera
2022-03-18, 09:29
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
I min ungdom gillade jag The Hollies. De hade många ”Catchy songs that got stuck in your head”. Tror inte att många under 50 år känner till bandet. Dagens ungdomar verkar inte så förtjusta i musik med tydliga melodier.

Därför är min musikåsikt kontroversiell,åtminstone bland den yngre musikpubliken.

klart man gillar hollies...och det var en 5 år yngre gammal flickvän som introducerade dem för mig för ca 10 år sedan. jag är bara 35+ idag.

Riktiga musikälskare finns det gott om men de är oftast tänkande individer som helst inte gör mycket väsen av sig, vi brukar va normalt funtade och håller oss borta från allt va sociala medier heter och avskyr tanken på kändisskap

så tror iallafall jag det ligger till
Citera
2022-03-19, 06:15
Medlem
HasseBanans avatar
Unga personer som spelar dansband på hög volym i sina bilar för att verka "mogna" stör mig något enormt. Dansband sågs som stelt och gubbigt i min ungdom i slutet av 80- början av 90-talet och den uppfattningen har jag med mig sedan dess. Bättre när de lirar 70-tals-bluesrock och hårdrock och t.o.m. 70-talsdisco.
Citera
2022-03-19, 11:53
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Unga personer som spelar dansband på hög volym i sina bilar för att verka "mogna" stör mig något enormt. Dansband sågs som stelt och gubbigt i min ungdom i slutet av 80- början av 90-talet och den uppfattningen har jag med mig sedan dess. Bättre när de lirar 70-tals-bluesrock och hårdrock och t.o.m. 70-talsdisco.

s k negerdisco är de tror de är kvinnliga alltså ?
Citera
2022-03-19, 12:15
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan

Va ??? vad är kontroversiellt med detta?

och tror du verkligen nån som "vill verka mogen" skulle välja dansband isåfall?

pretentiös jazz kanske eller nåt....men att tralla leende guldbruna ögon är det moget?
Citera
2022-03-20, 09:43
Medlem
jararvs avatar
Tyska bandet rammstein angav musik sången "Deutschland" den påminner om WW2 när Nazi Tysklands militär invaderade i Europa.
Citera
2022-03-20, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jararv
Tyska bandet rammstein angav musik sången "Deutschland" den påminner om WW2 när Nazi Tysklands militär invaderade i Europa.
Jag vill kontroversiellt påstå att hårdrockscenen var obefintlig på fyrtiotalet.
Citera
2022-03-20, 14:42
Medlem
jararvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Jag vill kontroversiellt påstå att hårdrockscenen var obefintlig på fyrtiotalet.

Hårdrocken kom till vår värld 1970-talet och först det var heavy metal.

Och industriell metal kom tidigt 1990-talet rammstein kom typ 1995 och rock kom 1950-talet.

Tyskland ser bättre ut senaste 50 säsongerna än 1945 när väst allierade och Sovjetunionen vann slutligen kriget mot Nazi Tyskland ockupations starka i början mot Europa men dom föll mot 5 länder i WW2.

Metal och rock större i USA+Storbritannien än övriga länder i väst världen Finland räknas i med norra Europa i väst världen?
Citera
2022-03-20, 15:22
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jararv
Hårdrocken kom till vår värld 1970-talet och först det var heavy metal.

Och industriell metal kom tidigt 1990-talet rammstein kom typ 1995 och rock kom 1950-talet.

Tyskland ser bättre ut senaste 50 säsongerna än 1945 när väst allierade och Sovjetunionen vann slutligen kriget mot Nazi Tyskland ockupations starka i början mot Europa men dom föll mot 5 länder i WW2.

Metal och rock större i USA+Storbritannien än övriga länder i väst världen Finland räknas i med norra Europa i väst världen?

så led zeppelin är inte att klassa som hård rock ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in