2022-02-24, 16:02
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Då är det min tur att fråga… Vad är den kontroversiella åsikten?
Hendrix är den mest hyllade gitarristen någonsin och högre rankad (om än, beroende på källa, slightly) i gitarrvärlden än både Van Halen och Malmsteen, så det hade varit mer kontroversiellt om du vänt på påståendet.

Annars är det väl en smaksak. Malmsteen som värst är en total katastrof, men jag tar hans bästa stunder bra mycket hellre än Hendrixs höjdpunkter.
Ska man gå på känsla före shredding, så föredrar jag hellre David Gilmour. Där snackar vi gåshud.

Det enkla svaret är: för dig är det kontroversiellt.
Citera
2022-02-24, 16:17
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Det enkla svaret är: för dig är det kontroversiellt.
Så syftet var att trigga mig? Well congratz, you did it. Och det står jag för. Van Halens skyddsänglar är ju folk av rätt virke.
Citera
2022-02-25, 22:21
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
Så syftet var att trigga mig? Well congratz, you did it. Och det står jag för. Van Halens skyddsänglar är ju folk av rätt virke.

Säg walla.
Citera
2022-02-25, 23:11
Medlem
whitetommywrights avatar
Att lyssna för ofta på musik förstör upplevelsen. 30-60 min om dagen max men jag kan gå dagar utan musik nuförtiden. Förr hörde man en känd sågare eller ett stycke en gång under en livstid kanske om man hade tur.

Om ni måste lyssna på musik välj då helst ghetto house, juke, footwork eller liknande.
Citera
2022-02-26, 13:22
Medlem
Oakenshields avatar
Dags att vara lite kontroversiell då. Det eviga tjatet om "känslaaa" som argument är bullshit. Här skall man visa sig lite finare, lite djupare, look at me när jag dissar folk som Holdsworth och McLaughlin för "de kan bara spela superfort och har ingen känslaaa". Well fuck off. Holdsworth hade mer känsla i sin portvinstå än ni nånsin kunnat drömma om. Att alla "shredders" inte har nån känsla, vad fan det nu ens innebär, är bullshit.
Citera
2022-02-26, 13:30
Medlem
Oakenshields avatar
Och när vi ändå är på humör kan vi ta en sak till. Progfansens elitism när det kommer till skräp som t.ex Magma.

Jag har varit ett progfan i snart när på 40 år och lyssnat på det mesta. Bland det värsta som finns är alla dessa "jag är mer prog än du"-fåntrattar som ska försöka läxa upp en med att man "inte fattar" band som Magma. Detta avskräde till dynga som endast hör hemma i den progressiva soptunnan. Jag fattar. Jag fattar att det är skräp och att ni försöker vara pretentiösa och lite finare i kanten om nån inte gillar denna hemska ensemble. Jag skiter i deras jävla språkuppfinnande eller hur excentriska de är. Det är skit och oavsett om du är en snorig 20-åring som plötsligt ska verka ball inom prog eller en fet stugsittande gubbe med stor skivsamling så är det skit. I mina öron. Kom inte farande med nån uppläxning eller historielektion.
Citera
2022-02-26, 13:33
Medlem
Melodifestivalen håller hög kvalité och de som gillar Mellon tenderar ha goda värderingar.
Citera
2022-02-26, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Att lyssna för ofta på musik förstör upplevelsen. 30-60 min om dagen max men jag kan gå dagar utan musik nuförtiden. Förr hörde man en känd sågare eller ett stycke en gång under en livstid kanske om man hade tur.

Om ni måste lyssna på musik välj då helst ghetto house, juke, footwork eller liknande.

Musik är bara bra på fyllan nästan. Några undantag finns. Men jag kan gå en månad utan att lyssna på musik nykter.
Citera
2022-02-26, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Melodifestivalen håller hög kvalité och de som gillar Mellon tenderar ha goda värderingar.

Ja, det är en kontroversiell åsikt här på Flashback.
Citera
2022-02-26, 16:34
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Dags att vara lite kontroversiell då. Det eviga tjatet om "känslaaa" som argument är bullshit. Här skall man visa sig lite finare, lite djupare, look at me när jag dissar folk som Holdsworth och McLaughlin för "de kan bara spela superfort och har ingen känslaaa". Well fuck off. Holdsworth hade mer känsla i sin portvinstå än ni nånsin kunnat drömma om. Att alla "shredders" inte har nån känsla, vad fan det nu ens innebär, är bullshit.
Skulle nog säga att folk som avfärdar shredding som känslolöst helt enkelt inte vet hur man ska lyssna på det. Snabba solon ala Steve Vai förmedlar känsla på ett helt annat sätt än långsamma bluesiga solon och ska därför även avlyssnas på ett annat sätt.

Visst är känsla något som finns i upplevelsen hos lyssnaren, men att avfärda all shredding som känslolöst är mer än lovligt trångsynt. Med ett öppet sinne kan säkerligen alla hitta shredding-solon som de finner njutbara.
Citera
2022-02-26, 17:39
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugeneSandberg
Musik är bara bra på fyllan nästan. Några undantag finns. Men jag kan gå en månad utan att lyssna på musik nykter.

Beredd att hålla med, musik och rus går hand i hand. Förstärker verkligen upplevelsen. Det är ett festmedium.
Citera
2022-02-27, 05:29
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault

Du förtjänar stryk för denna åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in