2021-12-12, 19:20
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
För oss som inte gillar tung metal har 80-talet inte så mycket att komma med tyvärr.

På 80-talet lyssnade man antingen på tung metal eller pudelrock eller pop. Inget av detta faller mig i smaken. Saknar den mysiga 70-tals känslan med orgeljams och blueslicks.

Vilken tur det också fanns heavy metal och speed metal under 80 talet också.
Citera
2021-12-12, 19:23
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
Vilken tur det också fanns heavy metal och speed metal under 80 talet också.

Inget för mig heller.
Den enda metallen jag klarar av är den som gjordes mellan ca 67 - 75. Dvs proto-metal.
Citera
2021-12-12, 23:33
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ironiskt att du har Henrik Berggren på avataren.
Jafyfan den gnällspiken har man fått nog av
Citera
2021-12-13, 04:56
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Inget för mig heller.
Den enda metallen jag klarar av är den som gjordes mellan ca 67 - 75. Dvs proto-metal.

Tråkig inställning. Gillar du inte Megadeth, Motörhead eller Judas Priest heller? Fan, Megadeth-skivorna Killing Is My Business...And Business Is Good, Peace Sells...But Who's Buying och So Far, So Good...So What är ju mästerverk av Dave Mustaine. Ace of Spades, Iron Fist, Orgamsatron m fl av Motörhead är ju guld. Screaming for Vengeance, Defenders of the Faith och Ram It Down av Priest toppar inte många. Hur kan du inte gilla dessa skivor? Gillar du inte heller Guns 'n' Roses Appetite for Destruction, den gillar väl alla. Otroligt.
Senast redigerad av I-van-Toer 2021-12-13 kl. 05:21.
Citera
2021-12-15, 03:26
Medlem
I-van-Toers avatar
Jag kommer att bli bespottad, utskälld och förlöjligad för detta men jag anser att Paul McCartney är en bättre låtskrivare än John Lennon. Tycker för övrigt att det är skittrist att en fitta sköt Lennon 1980.

Men McCartney är bäst. Bland det sista de gjorde.

The Beatles Get Back - Rooftop Concert
https://www.youtube.com/watch?v=_AKnmcJa40w
Citera
2021-12-15, 14:16
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag kommer att bli bespottad, utskälld och förlöjligad för detta men jag anser att Paul McCartney är en bättre låtskrivare än John Lennon. Tycker för övrigt att det är skittrist att en fitta sköt Lennon 1980.

Men McCartney är bäst. Bland det sista de gjorde.

The Beatles Get Back - Rooftop Concert
https://www.youtube.com/watch?v=_AKnmcJa40w
Jag må föredra Lennon, men även McCartney är ett geni så inte ska man förlöjligas för det.
Macca kan minsann detta med låtsnickeri!
Citera
2021-12-16, 22:21
Medlem
Adelaides avatar
Happ, då har jag tagit mig tid att lyssna på Genesis och kan nu konstatera att det är ett jävligt tråkigt pop-prog band. Varför är de så stora? Jag vet inte.
Citera
2021-12-17, 09:54
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Happ, då har jag tagit mig tid att lyssna på Genesis och kan nu konstatera att det är ett jävligt tråkigt pop-prog band. Varför är de så stora? Jag vet inte.
Bara för att jag har tråkigt, så ska jag nu göra en Adelaide och reagera för att någon pratar illa om mina husgudar.

De är stora för att Peter Gabriel och Phil Collins, för att inte tala om Tony Banks, är musikaliska genier. Framför allt de två förstnämnda har fått stort erkännande för sitt nytänkande kring arrangemang, sound och koncept, varav Peter t.o.m. tilldelats Polarpriset för detta.
Vilka skivor har du lyssnat på? Genesis har gjort århundradets stilbyte från ren teatralisk prog till poprock med proginslag, vilket delat väldigt många fans. Så det är därför jag undrar.
Senast redigerad av TheNarrowMargin 2021-12-17 kl. 10:40.
Citera
2021-12-17, 10:01
Avslutad
Att det finns ingen bra punk. Så fort man lär sig spela ett instrument slutar man vara punk. Då blir man ett proffs och man kan inte vara ett proffs och punk samtidigt. På precis det viset finns det ingen bra Hiphop.

Är du en professionell punkare eller hiphopare är du ett sorgligt spektakel mest.

Now fite me!!!!!
Citera
2021-12-17, 11:51
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43dz
Att det finns ingen bra punk. Så fort man lär sig spela ett instrument slutar man vara punk. Då blir man ett proffs och man kan inte vara ett proffs och punk samtidigt. På precis det viset finns det ingen bra Hiphop.

Är du en professionell punkare eller hiphopare är du ett sorgligt spektakel mest.

Now fite me!!!!!

Hur blir det då med nån som är musikaliskt tränad men väljer att göra skit?
Citera
2021-12-17, 11:51
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Jag börjar med en kort då (har många på lager):
Miles Davis hade varit riktigt bra. Bitvis. Om det inte vore för den där jävla trumpeten. Det är ett jävla tutande.

Metallica är inte så bra som de tror.
Citera
2021-12-17, 12:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
Hur blir det då med nån som är musikaliskt tränad men väljer att göra skit?

Finspång. Lyktstolpe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in