2021-09-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
det där är kontroversiellt. haha. det är nånting med den skivan som är kul, det är ett ganska opolerat sound på den plattan, men den där jävla boing-snaretrumman är ju omöjlig att acceptera

Haha den är fruktansvärd ja, men tycker det är rätt svängiga låtar annars. Till saken hör att jag aldrig någonsin varit ett fan av thrash.
Citera
2021-09-28, 11:26
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Haha den är fruktansvärd ja, men tycker det är rätt svängiga låtar annars. Till saken hör att jag aldrig någonsin varit ett fan av thrash.

Jag håller med, roliga låtar, annorlunda för att vara metallica.

jag är inte heller ett fan, men jag har haft perioder av justiceforall i många år, och den skivan kommer jag alltid tillbaka till. egentligen också en speciell ljudbild, väldigt steril och rå....det är "fel" att tycka, då man ska tycka som alla andra och föredra master of puppets, ,
Citera
2021-09-28, 11:43
Medlem
Citat:
Jag håller med, roliga låtar, annorlunda för att vara metallica.

jag är inte heller ett fan, men jag har haft perioder av justiceforall i många år, och den skivan kommer jag alltid tillbaka till. egentligen också en speciell ljudbild, väldigt steril och rå....det är "fel" att tycka, då man ska tycka som alla andra och föredra master of puppets, ,

Hehe ja MoP tycker jag är riktigt trist alltså. Ljudbilden är viktig, den måste nästan sticka ut för att en platta ska bli en klassiker för min del.
Citera
2021-09-28, 11:50
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Hehe ja MoP tycker jag är riktigt trist alltså. Ljudbilden är viktig, den måste nästan sticka ut för att en platta ska bli en klassiker för min del.

Ja precis.

tror det va så beatles gjorde ..... sgt peppers tex, är ju spexciell, och tänk då 1967 när den kom. hehe.

och white album, snacka om att få gitarrerna RAKT i nyllet, inte ens idag är det särskilt vanligt
Citera
2021-09-28, 12:14
Medlem
TheNarrowMargins avatar
St. Anger är beviset på att man kan komma undan med vad fan som helst bara man når en viss nivå av storhet.
Vedervärdig skiva som ändå sålt miljoner bara för att det står Metallica på den.
Citera
2021-09-28, 12:24
Medlem
St-Sixtuss avatar
All rapmusik är ren skit och då menar jag verkligen all rap utan undantag.

Kan för mitt liv inte förstå hur någon kan lyssna på sådan utstuderad skitmusik.

Bara en massa negrer som fladdrar med läpparna.
Citera
2021-09-28, 12:27
Medlem
Musik avnujuts bäst under cannabisrus. Då passar även riktigt långa låtar )20+ minuter) gärna med ett psykedeliskt gung.
Citera
2021-09-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Lulu är främst en Lou Reed skiva och som sådan är den helt ockej. Lou Reed gjorde under 80 talet några experimentiella album som Metal Machine music och det är i den formen låtarna från Lulu är stöpta i.

MMM är inte från 80-talet, Lulu är inte stöpt i samma form som MMM då den trots sin uselhet har riktiga låtar och inte ändlöst oväsen, och den är inte helt okej och Lou Reed kan fara åt helvete, din tunnhudade pk-pajas
Citera
2021-09-28, 17:31
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
MMM är inte från 80-talet, Lulu är inte stöpt i samma form som MMM då den trots sin uselhet har riktiga låtar och inte ändlöst oväsen, och den är inte helt okej och Lou Reed kan fara åt helvete, din tunnhudade pk-pajas
Nej det var därför jag ändrade det eftersom metal machine music är från 70 talet. Jag menade att både MMM och Lulu är ganska svårtillgängliga skivor. Lulu är främst en Lou Reed skiva med låtar som han arbetat med genom åren och inte en Metallicaskiva. Musiken på Lulu är närmare vad Lou Reed brukar syssla med en Metallica.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-09-28 kl. 17:42.
Citera
2021-09-28, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheNarrowMargin
St. Anger är beviset på att man kan komma undan med vad fan som helst bara man når en viss nivå av storhet.
Vedervärdig skiva som ändå sålt miljoner bara för att det står Metallica på den.
Bah. Jag har kommit att storgilla virveltrumman. Den låter inte som all annan streamlinad skit.

Vissa death metalband har skitit ur sig samma typ av vansinnesljud och när man väl vant sig vid den oväntade approachen är det dessa saker man minns och vill höra igen.

Låtarna på St Anger är dock inte mycket att skriva om och berätta för mamma, men min uppfattning är att virveltrumman är vad folk hatar mest. Dessa trångmössor behöver dock vidga sina vyer istället för att bräka i den trygga flocken där alla ljud låter som förväntat.
Citera
2021-09-28, 17:59
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Axl rose var ett perfekt val för ACDC när de behövdeen sångare plötsligt.

Frank Ferrer är en värdelös trummis, fattar inte varför han är med i Guns N Roses
Bohemian Rhapsody är överskattad
Beatles är överskattade
Dave Mustaine sångröst passar till Megadeth
Steve Vai och Joe Satriani är riktigt tråkiga gitarrister med endast en massa "coola" ljudeffekter
Dream Theater ger mig huvudvärk och är extremt töntiga
Guns N Roses är det bästa bandet som vandrat på det här jordklotet!!!
Citera
2021-09-28, 18:43
Medlem
The Beach boys avatar
Jag tycker att ABBA är extremt tråkiga dessutom uppfattar jag AC/DC som väldigt mossiga och ointressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in