Citat:
Ursprungligen postat av
realFEZ
AC/DC är hopplöst gammeldagsa!
Inte gör det saken bättre att dom flesta är döda, eller sitter i fängelse eller nåt, och det är en clown på sång. AC/DC är sedan 80-talet ansedda av många som "hopplöst gammaldags". Exakt årtal är oklart, men det lär vara snart 40 år som dom varit "hopplöst gammeldagsa". Ingen borde vara intresserad av AC/DC 2021, egentligen. Men visst intresse finns tydligen fortfarande.
Allt efter Den Nya Sångarens första skiva Back in Black och första låten For Those About to Rock hade varit bättre om dom aldrig släppt ens.
Ref: Sida 9, Bonniers Rocklexikon, 1993, ISBN 91-34-51574-7
Vilken fin hög med skitsnack du spottat ut! ”De flesta” är varken döda eller sitter i fängelse, komp-gitarrist Malcolm dog för ett par år sedan annars samma uppsättning sedan länge. Bon gick ju bort 1980 vilket var ett tag sedan. Ac/dc är ett utav världens mest framgångsrika band någonsin och har en mycket trogen skara fans. Och den är inte liten. Deras senaste album Power Up de släppte förra året med Brian tillbaka vid mikrofonen blev total succé. TOTAL SUCCÉ, och det är samma ackord de kört i 45 år. Men det är ju därför man älskar dem.
Angus är ett riktigt original och en utav historiens mest legendariska gitarrspelare.
Du säger att det hade kvittat om Back in Black släppts eller ej? Kan du förklara för mig varför det är världens näst bäst säljande album någonsin? Genom alla tider, oavsett genre?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_albums
Det finns ganska många som är överens om att det är det bästa rock-album som någonsin sålts och jag är helt enkelt villig att hålla med..
Deras sound har inte alltid varit detsamma sen 1974, tydlig skillnad kan höras mellan albumen. Men de har alltid följt samma röda rock’n’roll tråd och det är det som drivit bandet framåt i närmare 50 år.
Sååå jag tycker du pratar lite i nattmössan här. Men du får självklart tycka vad du vill om dem.