2021-02-10, 19:57
Medlem
Detta är en ny bögig undergenre till hiphop och jag älskar det

Playboi Carti - Sky
https://www.youtube.com/watch?v=GYE9H4SMq5E
Citera
2021-02-10, 19:59
Medlem
Rock ÄR gitarrsolo. Utan gitarrsolo ingen rock´n roll.
Citera
2021-02-11, 01:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag ogillar all typ av modernare rock 'n roll The Boppers och liknande band, finns ju ett antal. Nä, de känns inte lika äkta eller bra som de riktiga rockarna från 50 - 60 talet. Sedan ogillar jag Jerry Williams, mest för att karln var kommunist och allmänt puckad.
Citera
2021-02-14, 17:29
Bannlyst
Lou Reed's Perfect Day är outhärdlig.
Citera
2021-02-15, 01:55
Bannlyst
AC/DC är hopplöst gammeldagsa!

Inte gör det saken bättre att dom flesta är döda, eller sitter i fängelse eller nåt, och det är en clown på sång. AC/DC är sedan 80-talet ansedda av många som "hopplöst gammaldags". Exakt årtal är oklart, men det lär vara snart 40 år som dom varit "hopplöst gammeldagsa". Ingen borde vara intresserad av AC/DC 2021, egentligen. Men visst intresse finns tydligen fortfarande.

Allt efter Den Nya Sångarens första skiva Back in Black och första låten For Those About to Rock hade varit bättre om dom aldrig släppt ens.

Ref: Sida 9, Bonniers Rocklexikon, 1993, ISBN 91-34-51574-7
Citera
2021-02-15, 04:10
Medlem
ComedyBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
AC/DC är hopplöst gammeldagsa!

Inte gör det saken bättre att dom flesta är döda, eller sitter i fängelse eller nåt, och det är en clown på sång. AC/DC är sedan 80-talet ansedda av många som "hopplöst gammaldags". Exakt årtal är oklart, men det lär vara snart 40 år som dom varit "hopplöst gammeldagsa". Ingen borde vara intresserad av AC/DC 2021, egentligen. Men visst intresse finns tydligen fortfarande.

Allt efter Den Nya Sångarens första skiva Back in Black och första låten For Those About to Rock hade varit bättre om dom aldrig släppt ens.

Ref: Sida 9, Bonniers Rocklexikon, 1993, ISBN 91-34-51574-7

Vilken fin hög med skitsnack du spottat ut! ”De flesta” är varken döda eller sitter i fängelse, komp-gitarrist Malcolm dog för ett par år sedan annars samma uppsättning sedan länge. Bon gick ju bort 1980 vilket var ett tag sedan. Ac/dc är ett utav världens mest framgångsrika band någonsin och har en mycket trogen skara fans. Och den är inte liten. Deras senaste album Power Up de släppte förra året med Brian tillbaka vid mikrofonen blev total succé. TOTAL SUCCÉ, och det är samma ackord de kört i 45 år. Men det är ju därför man älskar dem.

Angus är ett riktigt original och en utav historiens mest legendariska gitarrspelare.
Du säger att det hade kvittat om Back in Black släppts eller ej? Kan du förklara för mig varför det är världens näst bäst säljande album någonsin? Genom alla tider, oavsett genre?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_albums

Det finns ganska många som är överens om att det är det bästa rock-album som någonsin sålts och jag är helt enkelt villig att hålla med..
Deras sound har inte alltid varit detsamma sen 1974, tydlig skillnad kan höras mellan albumen. Men de har alltid följt samma röda rock’n’roll tråd och det är det som drivit bandet framåt i närmare 50 år.

Sååå jag tycker du pratar lite i nattmössan här. Men du får självklart tycka vad du vill om dem.
Citera
2021-02-15, 04:25
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Min mest kontroversiella musikåsikt är att jag har extremt svårt för Rolling Stones. De har enskilda låtar som är bra, men i längden blir det bara samma tugg av gubbig hårdblues. De har enligt mig en bra platta (dvs bra rakt igenom), och det är den som de flesta brukar tycka är deras sämsta; Their Majesties Satanic Request.
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2021-02-15 kl. 04:43.
Citera
2021-02-15, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall
TOTAL SUCCÉ, och det är samma ackord de kört i 45 år. Men det är ju därför man älskar dem.

Jag är på Bonniers rocklexikons sida här sorry.

Citat:

Du säger att det hade kvittat om Back in Black släppts eller ej? Kan du förklara för mig varför det är världens näst bäst säljande album någonsin? Genom alla tider, oavsett genre?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_albums

Jag vet mycket väl att det är näst, och jag säger att allt *efter* det osv.

Citat:
Sååå jag tycker du pratar lite i nattmössan här. Men du får självklart tycka vad du vill om dem.

Japp! På Flashback gäller ytttrandefrihet (twitter kanske hade bannat mg?) och dom är: helt hopplöst gammeldagsa.

Jag hade gärna sett att Angus lagt ner AC/DC 1982 och börjat spela någon annan musikgenre. Han är ju en väldigt bra gitarrist, och det är tråkigt att vi antagligen aldrig kommer få höra honom spela någon annan genre. Tänk er Angus med 50-gitarrpedaler spelandes t.ex. shoegaze alt. nugaze. Det hade nog varit fina grejer det.
Citera
2021-02-15, 10:44
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Min mest kontroversiella musikåsikt är att jag har extremt svårt för Rolling Stones. De har enskilda låtar som är bra, men i längden blir det bara samma tugg av gubbig hårdblues. De har enligt mig en bra platta (dvs bra rakt igenom), och det är den som de flesta brukar tycka är deras sämsta; Their Majesties Satanic Request.
John Lennon vet jag hade svårt för Rolling Stones även fast han hade med deras basist när han satte ihop sin supergrupp med Clapton och Mitch Mitchell. John Lennon menade att Their Majesties satanic request var en karbonkopia av deras St Peppers Lonely Hearts Club Band. Personligen gillar jag flera av deras låtar som Sympathy for the devil även om de har gjort många dåliga låtar. Jag antar att det faktum att jag avskyr Thomas Ledin, har svårt för kent, och ogillar Per Gessle anses kontroversiellt för många. Jag anser att AC/DC är ett överskattat kukrock band vilket antagligen är kontroversiellt bland machomännen på Flashback. Samma män som tycker att det är bögigt med veganism och coolt med jakt.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-02-15 kl. 10:47.
Citera
2021-02-15, 18:58
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Jag är på Bonniers rocklexikons sida här sorry.

Om du nu ska hänvisa till Bonniers rocklexikon kan du åtminstone citera korrekt. Det är nämligen inte deras åsikt som framförs, utan det står "Gruppen uppfattades på 80-talet av många som hopplöst gammaldags" vilket inte är detsamma som att skribenterna anser det.

Fortsättningsvis nämns att trots att de inte förnyat sig har de bevarat en viss frisk och opolerad råstyrka, och att melodierna är "enkla och insmickrande och spelas ihärdigt och gungande utan krumbukter". Knappast en nedlåtande artikel vilket lexikonet för övrigt inte har som uppgift och heller inte framför.

Sen heter det inte "gammaldagsa" och resten av ditt inlägg är ditt eget påhitt.
Citera
2021-02-15, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Om du nu ska hänvisa till Bonniers rocklexikon kan du åtminstone citera korrekt. Det är nämligen inte deras åsikt som framförs, utan det står "Gruppen uppfattades på 80-talet av många som hopplöst gammaldags" vilket inte är detsamma som att skribenterna anser det.

Fortsättningsvis nämns att trots att de inte förnyat sig har de bevarat en viss frisk och opolerad råstyrka, och att melodierna är "enkla och insmickrande och spelas ihärdigt och gungande utan krumbukter". Knappast en nedlåtande artikel vilket lexikonet för övrigt inte har som uppgift och heller inte framför.

Sen heter det inte "gammaldagsa" och resten av ditt inlägg är ditt eget påhitt.

Jo, allt utom det i mitten vet jag om och håller med om. "SLUTDISKUTERAT" Vad är din åsikt om Nya Sångaren då? Var det inte tråden för kontroversiella musikåsikter det här, eller?

EDIT: Det med Black in Back och låten står jag för. Lägg ner skiten. Sluta slösa pengar, tid mm. och lyssna på något annat. Även en blind höna kan plocka in EN låt som Rock n' Roll Train på 30+ år.
Senast redigerad av realFEZ 2021-02-15 kl. 20:04.
Citera
2021-02-15, 23:53
Bannlyst
I ren protest slår jag på den i sort sett helt poänglösa skivan Flick of the Switch på Youtube. Spelat i datorhögtalare (mycket gammal iMac). Rising Power saknar helt å hållet "glöd" i varenda ton, och trumslag förutom då det gäller Nya Sångaren.

EDIT: det här går inte att lyssna på. Varför finns skivan ens? Guns for Hire nu. Byter musik. Purple Rain med Prince är bättre.
Senast redigerad av realFEZ 2021-02-16 kl. 00:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in