Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-18, 01:07
  #1
Medlem
Ibland när man stöter på anställda i olika befattningar som har noll koll och hävdar att de har rätt trots att man försöker guida de på rätt väg när de har fel. Kommer på två som jag återger

Var på posten för ca 10 år sedan på den tiden det var ett speciellt postkontor och en statstjänsteman satt i luckan. Jag skulle skicka ett paket till Norge och frågade vad det skulle kosta? Han kolla sin lista och sa en summa som jag tyckte lät hög. Stämmer det verkligen sa jag. Japp sa han. Jag bad att få kolla på listan och ser att han sagt priset för brev utanför Europa. Du har nog sett fel sa jag det är det här priset som gäller för brev inom Europa. Ja men Norge ligger inte i Europa sa han. Eh jo sa jag då, det gör det nog fortfarande. Nej, nej de är inte med i Europa svarade han. Du tänker nog på EU sa jag. De är inte med i EU men i Europa är de med. Jaha, ja just det få blir det det här priset sa gan efter lite funderande.

Nästa fråga gällde när jag skulle beställa en sjuktransportresa till en i och för sig krånglig adress i ett industriområde som gjorde det svårt för tjejen på telefon att hitta adressen. Hon säger då ligger adressen i Göteborg? Nej på Tjörn svarar jag, jag kollar säger hon. Nej Tjörn finns inte, vilken kommun är det. Va sa jag, Tjörns kommun utanför Göteborg granne med Stenungsund och Orust. Jag kollar säger hon. Jag hittar Stenungsund och Orust, är det där? För ingen kommun heter Tjörn säger hon sen. Nu började jag asgarva för jag trodde det var ett skämt av något slag. Fick då guida henne från Stenungsund utifrån hennes googlesökning och be henne förstora kartan så hon såg ön och kommunen innan Orust. Till slut lyckades vi hitta adressen och alla blev nöjda. Fattar att hon inte hade lokalkännedom och det väl blev någon språklig miss men kändes jävligt udda när hon helt kallt påstod att Tjörn inte existerade, kändes lite svårt å få hjälp då liksom

Fyll på med erfarenheter som ni har upplevt i ämnet
Citera
2019-10-18, 01:22
  #2
Medlem
Rätt småsint men visst borde väl en arbetande på posten ha koll på norges geografiska position...
Citera
2019-10-18, 01:23
  #3
Medlem
Bizmarcks avatar
En gång ringde och beställde jag en kebabpizza med både kebabsås och bearnaisesås på.

”Det går väl inte, det blir konstigt”, sade pizzabagaren i luren då.
”Nej, det går utmärkt”, sa jag då.
”Ok kompis, jag fixar”, sa han då.

Och det blev faktiskt väldigt lyckat, trots att han initialt tyckte att det lät konstigt.
Citera
2019-10-18, 01:30
  #4
Avstängd
ilpobres avatar
Jag har gjort det motsatta, d.v.s som hotellgäst sagt "jag vill lämna tillbaka nyckeln till rummet" när jag blev tillrättavisad av en snubbe som sa "Näe...(lång paus) du menar stugan. Den är städad va?". För fan, det gjorde mig som endast 14 år då panikslagen
Citera
2019-10-18, 10:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Rätt småsint men visst borde väl en arbetande på posten ha koll på norges geografiska position...

Har själv vart med om detta, dock på DHL förra året där jag skulle lämna in ett paket och skicka det från Sthlm till Skellefteå, kvinnan som tog emot mitt ärende frågade ifall Skellefteå ligger i Sverige.....
Citera
2019-10-18, 16:52
  #6
Medlem
Lichtblicks avatar
Jag har många historier ifrån it världen.

Av någon anledning så ska folk alltid veta bäst om vad problemet är. Men här är en man kan garva åt.

Kille ifrån ett annat kontor typ 4km bort ringer mig och säger att hans skärm är trasig, ber honom kontakta supporten men han vägrar. "Du ska komma och hjälpa mig, den fungerar inte allt är dåligt och jag ska ha en ny". Frågar honom ifall allt är inkopplat "självklart det är, den är trasig.".

Happ, droppar allt eftersom han är chef så va ska jag säga. Pallar mig iväg dit och går in på hans kontor och möts av en kille som bara pratar hur dåligt allt är och inte fungerar, vårat fel såklart för vi inte köper in macar "som alltid fungerar".

Kollar på skärmen, jaha bildkabeln är inte inkopplad. Kopplar i den och allt fungerar direkt.

"Jag är dålig på kablar" kommenterar han nervöst när jag påpekade kabeln.
Citera
2019-10-18, 18:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
"Jag är dålig på kablar" kommenterar han nervöst när jag påpekade kabeln.
Allt annat är han såklart bäst på😀
Citera
2019-10-18, 23:49
  #8
Avstängd
vera.os avatar
Själv har jag för kort stubin då nåt sånt händer mig. Blir skogstokig och skäller ut idioten. Efteråt ångrar jag mig och kommer på alla smarta svar och frågor jag borde ställt för att förnedra stollen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback