2024-08-01, 14:11
Medlem
Jag har lyckats komma in på en grupp ska snart infiltrera mer !!
Citera
2024-08-06, 20:28
Medlem
David_Ss avatar
Det ser vi fram emot!!
Skärmdumpa så mycket du kan😄
Citera
2024-08-20, 10:25
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Hahaha tro mig, ni har inget att oroa er för.
De som äger gruppen är så jävla dumma. De censurerar alla tjejer, godkänner inga inlägg och börjar hänga ut tjejer istället.
Som samhället alltid varit.
Citera
2024-08-20, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
BAKGRUND:
Jag var på en fest i helgen då en tjej visade oss killar en svensk Facebook grupp med över 30.000 medlemmar som hängde ut ett stort antal killar som de träffat eller pratat med på olika sociala medier! Det var bilder och kommentarer om dessa killar huruvida dessa är så kallade Fuckboys eller inte.

Det värsta var att det även var kommentarer om hur bra dessa killar var i sängen, hur stor kuk dessa hade eller hur snabbt dom kom o.s.v. Det var en hel del sexistiska kommentarer som exempelvis:

* Han är en player men jävligt bra i sängen.
* Han är fett ful men har en stor snopp.
* Han knullar med allt och alla
* Min kompis har legat med honom och han hade flickvän.
* Han är så jävla ful!

Det var även varningar om killar som inte kan ta ett NEJ och det är väl väldigt bra att tjejer varnar varandra för våldtäktsmän och andra idioter. MEN de flesta inlägg var mest vanliga killar på sociala medier och dejtingsidor och det delades bilder som dessa killar skickat privat.

Något som slog mig var att det var väldigt många tjejer som pratade mycket om hur snygga mulatter är och det fanns även en egen avdelning för det.

OM vi killar hade skapat en sådan Facebook grupp där vi betygsatte tjejer och hur bra dessa är i sängen, hur dom sög kuk, hur slampiga dessa var så hade den gruppen STÄNGTS NER DIREKT!
Är inte det helt sjukt och även orättvist! Det skriker ju bara förtal om denna grupp!

Om ni någon gång varit på Tinder killar så är risken stor att ni finns med där.
Vad anser ni om detta?

KÄLLA: https://omni.se/facebook-grupp-varna...emmar/a/jPABEz
Tydligen mycket större grupp idag än vad artikeln säger.

Vad jag tycker? Jag tycker att det är ett sätt för kvinnor att stärka sig själva och få känna lite makt. Det är samtidigt en säker väg för kvinnor att få ångest i efterhand över vad de har hållit på med. Gruppen är destruktiv på fler vis. Män kan mjölka sympati ur den genom att säga att de blivit uthängda. Mer normalfungerande kvinnor i detta avseende bör akta sig för män som säger sig ha blivit uthängda som fuckboy, det är ungefär samma beteende som att de berättar att de har ett borderlineex.
Citera
2024-08-20, 10:43
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Hahaha tro mig, ni har inget att oroa er för.
De som äger gruppen är så jävla dumma. De censurerar alla tjejer, godkänner inga inlägg och börjar hänga ut tjejer istället.
Som samhället alltid varit.

Klart de gör. De är ju såna som hetsar och driver upp mobbar for fun, så om någon styr det åt ett nytt håll är det väl klart att de lika gärna hugger på tjejer och censurerar allt som inte passar den egna gruppen.
Citera
2024-08-20, 10:50
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Klart de gör. De är ju såna som hetsar och driver upp mobbar for fun, så om någon styr det åt ett nytt håll är det väl klart att de lika gärna hugger på tjejer och censurerar allt som inte passar den egna gruppen.

De godkänner inga namn på killar, inga personliga uppgifter som kan kopplas, de lägger ej upp några inlägg/varningar om män av medlemmar, istället lägger de ut bilder och namn på tjejer som ”golat”. Utan bevis.
Riktiga dumma vänsterfittor.
Citera
2024-08-20, 10:52
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
De godkänner inga namn på killar, inga personliga uppgifter som kan kopplas, de lägger ej upp några inlägg/varningar om män av medlemmar, istället lägger de ut bilder och namn på tjejer som ”golat”. Utan bevis.
Riktiga dumma vänsterfittor.

Det betvivlar jag inte alls att de är. Vad de får ut av att de lägger ut bilder och namn på tjejer som "golat" är säkerligen den berusande känsla av makt i den egna gruppen som "vänsterfittor" brukar kicka på.
Citera
2024-08-20, 13:30
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Det betvivlar jag inte alls att de är. Vad de får ut av att de lägger ut bilder och namn på tjejer som "golat" är säkerligen den berusande känsla av makt i den egna gruppen som "vänsterfittor" brukar kicka på.

Ja, andra regler gäller då. Dömda farliga våldtäktsmän vs tjejer som ”läcker info”.
Kvinnor mot kvinnor. Män mot kvinnor.
Starka smarta vänstern!
Senast redigerad av Lisauppsala87 2024-08-20 kl. 13:32.
Citera
2024-09-19, 21:52
Medlem
Mindmes avatar
Finns det något motsvarande med tjejer som blir uthängda?
Citera
2024-09-29, 03:14
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindme

Finns massa med killar iaf men de är dåligt skötta.
Man vet väl om man gjort något fel/trakasserat en kvinna?
Citera
2024-11-08, 18:36
Medlem
Citat:

Ja vad heter den gruppen om det finns på Facebook? Och vad är agendan med den gruppen.
För våran grupp ( f boys) är ju enbart för att varna andra om kriminella, våldtäcksmän osv.. inget annat för skojs skull!
Citera
2025-01-16, 12:37
Medlem
Citat:
Skulle inte tro att det finns på samma sätt. Kvinnor brukar inte lura män till att ha sex med dem för att sedan dumpa. De flesta män är redan billiga slampor som knappast behöver övertalning till att pippa. Därför uppstår heller inget drama när kvinnan bara vill sexa och sedan sticka. Män blir inte sårade eftersom många av dem är likadana och saknar ett djupare känslosliv kring sexuella relationer. Halvpsykopater är många män tyvärr i det avseendet.

Jag tycker att den kvinnliga motsvarigheten till fuckboys/mansluder är lycksökerskor. Kvinnor som låtsas bry sig om männen de dejtar men egentligen bara vill utnyttja dem för pengar och sedan överge dem.

Syftet skiljer sig vid en direkt jämförelse men utnyttjandet är likvärdigt i mina ögon. Två typer av utnyttjanden som ofta lämnar djupa och känslomässiga sår både hos kvinnor och de män som råkar ut för utsugande guldgrävarhoror. Både lycksökerskor och horbockar borde hängas ut i min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in