2019-10-15, 23:22
Medlem
David_Ss avatar
BAKGRUND:
Jag var på en fest i helgen då en tjej visade oss killar en svensk Facebook grupp med över 30.000 medlemmar som hängde ut ett stort antal killar som de träffat eller pratat med på olika sociala medier! Det var bilder och kommentarer om dessa killar huruvida dessa är så kallade Fuckboys eller inte.

Det värsta var att det även var kommentarer om hur bra dessa killar var i sängen, hur stor kuk dessa hade eller hur snabbt dom kom o.s.v. Det var en hel del sexistiska kommentarer som exempelvis:

* Han är en player men jävligt bra i sängen.
* Han är fett ful men har en stor snopp.
* Han knullar med allt och alla
* Min kompis har legat med honom och han hade flickvän.
* Han är så jävla ful!

Det var även varningar om killar som inte kan ta ett NEJ och det är väl väldigt bra att tjejer varnar varandra för våldtäktsmän och andra idioter. MEN de flesta inlägg var mest vanliga killar på sociala medier och dejtingsidor och det delades bilder som dessa killar skickat privat.

Något som slog mig var att det var väldigt många tjejer som pratade mycket om hur snygga mulatter är och det fanns även en egen avdelning för det.

OM vi killar hade skapat en sådan Facebook grupp där vi betygsatte tjejer och hur bra dessa är i sängen, hur dom sög kuk, hur slampiga dessa var så hade den gruppen STÄNGTS NER DIREKT!
Är inte det helt sjukt och även orättvist! Det skriker ju bara förtal om denna grupp!

Om ni någon gång varit på Tinder killar så är risken stor att ni finns med där.
Vad anser ni om detta?

KÄLLA: https://omni.se/facebook-grupp-varnar-for-man-21-000-medlemmar/a/jPABEz
Tydligen mycket större grupp idag än vad artikeln säger.
Citera
2019-10-15, 23:26
Medlem
Bubba00s avatar
Skvallerkärringar har alltid funnits. Att de flyttat från stadens ljugarbänk till internet hör 2000-talet till.
Citera
2019-10-15, 23:28
Medlem
Jag håller med om att sådana grupper är helt avskyvärda, men är Flashback bättre egentligen?

Hur svårt kan det vara ett infiltrera en sådan grupp? Rent generellt är jag emot outning, även för hyfsat grova brott. Men jag gör faktiskt ett undantag för sådana som outar själva.
Citera
2019-10-15, 23:28
Bannlyst
Vad är problemet?
Citera
2019-10-15, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Skvallerkärringar har alltid funnits. Att de flyttat från stadens ljugarbänk till internet hör 2000-talet till.

Min polare blev uthängd där enbart för att han skrivit och flirtat med flera tjejer på en dejtingsajt vilket självklart är meningen! Men dessa slynor som finns där i alla åldrar började direkt skriva elaka kommentarer som vad ful han var, han är bara äcklig och massa sånt och det är en bra killa som egentligen bara vill hitta en flickvän.
Citera
2019-10-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56K-Problem
Vad är problemet?

Förstår du inte problemet!?
Om vi killar hade hängt ut tjejer med bild och annat så hade den gruppen stått i varenda kvällstidning och varit kränkande mot kvinnor o.s.v.

Men nu när tjejer hänger ut vanliga killar och skriver grova privata sexdetaljer så är det accepterat.
där har du problemet, men du kanske är feminist?
Citera
2019-10-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56K-Problem
Vad är problemet?
Har inte läst själv vad som står inne där men rent spontant är det inte bra att folk hängs ut för bagateller.
Citera
2019-10-15, 23:39
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Kanske dags att ta reda på vem som är admin för gruppen? Borde väl inte vara några problem att se det.
Citera
2019-10-15, 23:44
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumpIsPresident
Kanske dags att ta reda på vem som är admin för gruppen? Borde väl inte vara några problem att se det.

Jag har inte själv gjort något sådant försök då jag inte är aktiv på dejting appar o.s.v.
Men jag blev chockad över hur stor gruppen var och hur det kan vara möjligt för tjejer i alla åldrar att kunna hänga ut killar på det sättet och i stort sätt betygsätta och dela privata intima detaljer om dessa.
30.000 medlemmar är otroligt mycket!!!
Citera
2019-10-15, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fredde112
Förstår du inte problemet!?
Om vi killar hade hängt ut tjejer med bild och annat så hade den gruppen stått i varenda kvällstidning och varit kränkande mot kvinnor o.s.v.

Men nu när tjejer hänger ut vanliga killar och skriver grova privata sexdetaljer så är det accepterat.
där har du problemet, men du kanske är feminist?

Buhuhuhu om man vill åt tjejerna som hänger i och litar på den där gruppen så får man skylla sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Har inte läst själv vad som står inne där men rent spontant är det inte bra att folk hängs ut för bagateller.

Det gör inget, livet går vidare och det finns massor av vettiga brudar som inte sitter och skvallrar i den där gruppen.

Har man rent mjöl i påsen ser hyfsat bra ut beter sig som folk så är man home safe.
Citera
2019-10-15, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Jag har inte själv gjort något sådant försök då jag inte är aktiv på dejting appar o.s.v.
Men jag blev chockad över hur stor gruppen var och hur det kan vara möjligt för tjejer i alla åldrar att kunna hänga ut killar på det sättet och i stort sätt betygsätta och dela privata intima detaljer om dessa.
30.000 medlemmar är otroligt mycket!!!

Skönt att man levt munkliv dom senaste åren så man slipper allt sånt där.
Citera
2019-10-15, 23:48
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgkqXm/juristen-om-bustedfuckboys-kan-raknas-som-fortal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in