Citat:
Du har helt fel om IPCC. Se följande twittertråd:
https://twitter.com/elmanyana/status/1156521272513355777?lang=en
Citat:
Ta upp dessa frågor i fruktdelen av forat är du snäll....
Citat:
Jag väntar med spänning på att du ska kräva att vi börjar odla bananer och kaffebönor i Sverige. Inte kan vi vara beroende av Sydamerika heller. Det är alltför riskabelt!
Ta upp dessa frågor i fruktdelen av forat är du snäll....
Som vanligt, ett icke-svar från din sida. Hade din argumentation varit logiskt konsistent hade du naturligtvis förordat statligt subventionerade banan och kaffeplantager i Sverige.
Citat:
Osignerad debattartikel på DN och kommunistblaskan ETC hahaha!!
Varken av artiklarna är osignerade ditt spån. Artikeln i DN är skriven av Jonny Hylander, professor i förnybar energi, och Göran Sidén, universitetslektor i elkraftteknik. Artikeln i ETC av teknologie doktor Göran Bryntse.
Citat:
Mmmm, du har gett upp.
Citat:
Den statistiken finns i dokumentet Statistik för Sverige per månad (2018) på samma sajt.
Mmmm, du har gett upp.
Du skrev "Har du några siffror som visar hur stor andel vindkraften stod för under perioder då hög efterfrågan på el rådde?" och jag försedde dig med en källa. Vad tusan har det med att ge upp att göra?
Citat:
Det är en väldig skillnad mellan att tvingas importera el eftersom man förstört sitt pålitliga elnät genom att förlita sig för mycket på väderberoende intermittenta kraftkällor och köpa in reaktorer.
Citat:
Nyss skrev du att det var problematiskt att Sverige importerar el ibland. Men det är inte problematiskt att kineserna bygger våra reaktorer? Hur tänker du då?
Det är en väldig skillnad mellan att tvingas importera el eftersom man förstört sitt pålitliga elnät genom att förlita sig för mycket på väderberoende intermittenta kraftkällor och köpa in reaktorer.
Fortfarande ingen källa på att Sveriges elnät försämrats.
Om man köper reaktorer byggda i Kina förlitar man sig självklart också på kinesisk expertis för att underhålla dessa reaktorer.
Citat:
Är det inte precis det vi gör då?
Citat:
Tja, då kanske det skulle smart att vänta med att bygga nya reaktorer tills tekniken blivit beprövad och kostnaden sjunkit? Varför slösa bort våra skattpengar på reaktorer i hundramiljardersklassen när vi kan låta finnarna, fransmännen och amerikanerna göra jobbet åt oss?
Är det inte precis det vi gör då?
Än så länge ja, men Moderaterna och andra kärnkraftsrunkare har ju fått för sig att svenska staten ska bygga nya reaktorer.
Citat:
Det skulle faktiskt inte förvåna mig om man delat ut de sämsta först sett till tillförlitligheten!
Citat:
Någon källa till påståendet "de bästa vindlägena [i Sverige] redan är upptagna" har jag inte fått.
Det skulle faktiskt inte förvåna mig om man delat ut de sämsta först sett till tillförlitligheten!
Vem menar du "delar ut" vindlägen? Din argumentation är otroligt förvirrande.
Men i det här fallet försåg jag dig faktiskt med en källa...