• 1
  • 2
2019-10-13, 08:58
Medlem
Hej vi börjar med lite kort info först.

Ålder:27
Skulder: ligger på ungefär 550 tusen kr.
Skulderna är flera år gamla och mestadels av skulderna är sms lån.

Jag kommer inom en snar tid att ansöka om skuldsanering. Håller på och gräver i skulderna nu med en skuld och rådgivare. Tyvärr har man varit en galen spelmissbrukare och kört all in i flera år. Jag spelar inte längre, har skaffat hjälp och varit spelfri i några månader.
Tänker en del på framtiden och det känns oroande givetvis. Funderar på att dra utomlands i ett par år för att börja om och arbeta.

Men frågan är om det är ok att göra så ifall man får en skuldsanering?
Är det så att man måste bo i Sverige om man får igenom det. Jag kan absolut följa planen när jag jobbar utomlands, syftar inte på att dra långt bort utan Danmark-Norge.
I Sverige är man ju rökt i ett par år medans men i de länderna kan börja om.
Funkar det?
Citera
2019-10-13, 09:37
Bannlyst
Bättre du drar till Danmark och börjar betala av skulderna din jätte bäbis.
Citera
2019-10-13, 09:41
Medlem
Zer0Shits avatar
Ta ditt eget jävla ansvar och skaffa dig ett jobb och börja betala tillbaka. Din förbannade samhällsparasit.

z
Citera
2019-10-13, 09:55
Medlem
Jag har en känsla av att du kommer nekas skuldsanering.
Citera
2019-10-13, 10:07
Medlem
UgLyBastards avatar
du måste bo i Sverige under tiden.
Citera
2019-10-13, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Bättre du drar till Danmark och börjar betala av skulderna din jätte bäbis.
Varför Danmark för? Lugn med påhoppen jag söker råd och ingenting annat.
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Jag har en känsla av att du kommer nekas skuldsanering.
Varför de?
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
du måste bo i Sverige under tiden.
Är det sant till 100%. Begriper inte varför skuldrådgivaren på kommunen sa att det går att utomlands och betala av sina skulder. Givetvis om man kan uppvisa inkomst osv.
Citera
2019-10-13, 10:29
Medlem
Helt jävla sjukt om man som ung kan få skuldsanering för dessa skulder man medvetet har satt sig själv i som inte ens är stora i relation till äns tid kvar på arbetsmarknaden!

Detta börjar bli ett jävla okontrollerbart skämt som folk uttnyjar.

Sätt dig medvetet i skiten ekonomiskt för din egoistiska vinning och få skuldsanering för en summa på 1 mille och var en enorm förlustaffär för samhället och få de avskrivna.

Men gör du rätt för dig och skuldsätter dig för en utbildning genom CSN på en miljon och är en enorm vinst för samhället ,ja då är det ju ingen fråga om att du ska göra rätt för dig som det självklart ska vara.

Vi pratar om hur mycket en flykting kostar om året för samhället ,hade ju vart samhällsnyttigt om vi börjar räkna på hur mycket detta jävla spektakel kostar samhället om året.

Hoppas innerligt att du aldrig får sanering för din egen och samhällets skull.
Citera
2019-10-13, 10:39
Medlem
Engelitzs avatar
Samtidigt borde samhället ha sanerats från företag som ger sms-lån. Dessutom har kronofogden sån ränta så man kan tro att det är juden själv som driver myndigheten. .
Citera
2019-10-13, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Profface
Varför Danmark för? Lugn med påhoppen jag söker råd och ingenting annat.
Du står mellan Norge/Danmark antog jag som du skrev? Då är mitt råd att åka till Danmark än Norge, enklare att få jobb och bättre betalt. Dessutom verkar du behöva pengar så ja, Danmark blir det för dig.
Citera
2019-10-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chopdei
Helt jävla sjukt om man som ung kan få skuldsanering för dessa skulder man medvetet har satt sig själv i som inte ens är stora i relation till äns tid kvar på arbetsmarknaden!

Detta börjar bli ett jävla okontrollerbart skämt som folk uttnyjar.

Sätt dig medvetet i skiten ekonomiskt för din egoistiska vinning och få skuldsanering för en summa på 1 mille och var en enorm förlustaffär för samhället och få de avskrivna.

Men gör du rätt för dig och skuldsätter dig för en utbildning genom CSN på en miljon och är en enorm vinst för samhället ,ja då är det ju ingen fråga om att du ska göra rätt för dig som det självklart ska vara.

Vi pratar om hur mycket en flykting kostar om året för samhället ,hade ju vart samhällsnyttigt om vi börjar räkna på hur mycket detta jävla spektakel kostar samhället om året.

Hoppas innerligt att du aldrig får sanering för din egen och samhällets skull.
Jag vet inte ärligt talat varför du är så förbannad tidigt en söndagmorgon. Bakis eller?
Är du en sån person som föddes med en silversked i munnen och bara ser som och ingenting annat. Jag har arbetat i alla dessa år och skattat men tyvärr har ett spelberoende förstört för mig. Om de ska vara så som du kräver så borde man åtminstone sätta till ännu hårdare regler mot dessa ockerföretag.
Att du kan komma här och komma med alla denna smörja som ovanför är för mig obegripligt. Folk sitter flera år i fängelse och får en andra chans. Varför ska inte en medborgare som gjort helt rätt ifrån sig under hela sitt liv inte förtjäna en andra chans?
Du måste fan gå en kurs eller bosätta dig områden där du får se människor mer. Istället för att gömma dig i din grotta. Gå och slösa din energi denna morgon på annat håll!!

Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Samtidigt borde samhället ha sanerats från företag som ger sms-lån. Dessutom har kronofogden sån ränta så man kan tro att det är juden själv som driver myndigheten. .
Jag håller med dig till 100%

Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMeH
Du står mellan Norge/Danmark antog jag som du skrev? Då är mitt råd att åka till Danmark än Norge, enklare att få jobb och bättre betalt. Dessutom verkar du behöva pengar så ja, Danmark blir det för dig.
Japp de står mellan. Ska gräva lite mer då jag inte har bestämt mig. Men Danmark låter absolut bättre.
Citera
2019-10-13, 11:20
Medlem
Du uppfyller definitivt inte kraven för att få skuldsanering. Tänk att så många som helt ansvarslöst slösar bort sina pengar skyller på spelmissbruk. Att spela för mer än man har råd med är inget annat än ett tecken på mycket dålig karaktär. Om du vill göra något åt din situation är det bara att kavla upp ärmarna, jobba hårt och framför allt betala av dina skulder. Med ett normalt avlönat jobb kan du klara det på 10 år.
Citera
2019-10-13, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Du uppfyller definitivt inte kraven för att få skuldsanering. Tänk att så många som helt ansvarslöst slösar bort sina pengar skyller på spelmissbruk. Att spela för mer än man har råd med är inget annat än ett tecken på mycket dålig karaktär. Om du vill göra något åt din situation är det bara att kavla upp ärmarna, jobba hårt och framför allt betala av dina skulder. Med ett normalt avlönat jobb kan du klara det på 10 år.

Men läser runt om att det ska bli enklare att få skuldsanering, ålder ska inte spela in, hur gamla skulderna är kikar man på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in