Citat:
Ursprungligen postat av
chopdei
Helt jävla sjukt om man som ung kan få skuldsanering för dessa skulder man medvetet har satt sig själv i som inte ens är stora i relation till äns tid kvar på arbetsmarknaden!
Detta börjar bli ett jävla okontrollerbart skämt som folk uttnyjar.
Sätt dig medvetet i skiten ekonomiskt för din egoistiska vinning och få skuldsanering för en summa på 1 mille och var en enorm förlustaffär för samhället och få de avskrivna.
Men gör du rätt för dig och skuldsätter dig för en utbildning genom CSN på en miljon och är en enorm vinst för samhället ,ja då är det ju ingen fråga om att du ska göra rätt för dig som det självklart ska vara.
Vi pratar om hur mycket en flykting kostar om året för samhället ,hade ju vart samhällsnyttigt om vi börjar räkna på hur mycket detta jävla spektakel kostar samhället om året.
Hoppas innerligt att du aldrig får sanering för din egen och samhällets skull.
Jag vet inte ärligt talat varför du är så förbannad tidigt en söndagmorgon. Bakis eller?
Är du en sån person som föddes med en silversked i munnen och bara ser som och ingenting annat. Jag har arbetat i alla dessa år och skattat men tyvärr har ett spelberoende förstört för mig. Om de ska vara så som du kräver så borde man åtminstone sätta till ännu hårdare regler mot dessa ockerföretag.
Att du kan komma här och komma med alla denna smörja som ovanför är för mig obegripligt. Folk sitter flera år i fängelse och får en andra chans. Varför ska inte en medborgare som gjort helt rätt ifrån sig under hela sitt liv inte förtjäna en andra chans?
Du måste fan gå en kurs eller bosätta dig områden där du får se människor mer. Istället för att gömma dig i din grotta. Gå och slösa din energi denna morgon på annat håll!!
Citat:
Ursprungligen postat av
Engelitz
Samtidigt borde samhället ha sanerats från företag som ger sms-lån. Dessutom har kronofogden sån ränta så man kan tro att det är juden själv som driver myndigheten. .
Jag håller med dig till 100%
Citat:
Ursprungligen postat av
HaraldMeH
Du står mellan Norge/Danmark antog jag som du skrev? Då är mitt råd att åka till Danmark än Norge, enklare att få jobb och bättre betalt. Dessutom verkar du behöva pengar så ja, Danmark blir det för dig.
Japp de står mellan. Ska gräva lite mer då jag inte har bestämt mig. Men Danmark låter absolut bättre.