Citat:
Ursprungligen postat av
Profface
Jag vet inte ärligt talat varför du är så förbannad tidigt en söndagmorgon. Bakis eller?
Är du en sån person som föddes med en silversked i munnen och bara ser som och ingenting annat. Jag har arbetat i alla dessa år och skattat men tyvärr har ett spelberoende förstört för mig. Om de ska vara så som du kräver så borde man åtminstone sätta till ännu hårdare regler mot dessa ockerföretag.
Att du kan komma här och komma med alla denna smörja som ovanför är för mig obegripligt. Folk sitter flera år i fängelse och får en andra chans. Varför ska inte en medborgare som gjort helt rätt ifrån sig under hela sitt liv inte förtjäna en andra chans?
Du måste fan gå en kurs eller bosätta dig områden där du får se människor mer. Istället för att gömma dig i din grotta. Gå och slösa din energi denna morgon på annat håll!!
Jag håller med dig till 100%
Japp de står mellan. Ska gräva lite mer då jag inte har bestämt mig. Men Danmark låter absolut bättre.
Verkar vara du som är född med silversked i munnen som tror på en andra chans som nån jävla mänsklig rättighet som skulle vara skriven i nån FN konvention.
Lite skillnad på andra chans och andra chans, kanske jag kan få en andra chans om jag bråkar med min tjej men bajsar jag henne i ansiktet kan jag då komma och gnälla om andra chans???
Kan säkert få en andra chans om jag misskötter mig på jobbet ,men börjar jag misshandla min chef vid löneförhandlingen kan jag då komma och säga " vadå då alla förtjänar en annan chans' och leka dum??
Verkar som att problemet ligger i din logik där du blandar ihop folk som suttit sin tid i fängelse och betalat av sin tid/skuld till samhället och då får en annan chans, du har inte betalat av din skuld men vill redan smita undan dina skyldigheter så snälla ta av dig offerkoftan och gör aldrig en så efterbliven jämförelse.
Hade folk som får fängelse för mord på 18 år kunna ansöka om nån form av tidssanering på sitt straff och då får komma ut efter 5 år med 2 månaders frihet om året ja då hade det vart en bra jämförelse dock är det inte så för många delar av vårt samhälle är byggt på rättvisa tyvärr inte när det gäller skuldsanering.
Människor som dig som varken besitter logiskt tänkande eller ansvarskyldighet och hela tiden vill hitta andra grejer att skylla ifrån sig på kommer självklart aldrig förstå hur folk som gör rätt för sig här livet tänker det är som att försöka förklara relativitetsteorin för en Neandertalare!