2019-10-10, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Du tror inte det finns killar som upplever att alla andra runt om dem skaffar familj och tycker det är jobbigt och tungt?
Singel tjejer har möjligheten att insemineras krav att få det är till och med lägre än för par.
Den möjligheten att skaffa barn har inte singelkillar.

Självklart tror jag det! Jag bara gav ett exempel på vad jag personligen tycker är jobbigt.
Visst, vi kan insemineras och så, men jag tror inte att majoriteten av singelkvinnor vill vara ensamstående mammor. Ett barn har rätt till en mamma och pappa. Jag är personligen inget fan av alla konstgjorda befruktningsmetoder såvida det inte handlar om ett par som inte kan få barn på ett naturligt sätt.

En fördel ni killar har är i alla fall att ni inte har en biologisk klocka som tickar. MEN, jag vill inte få det här till en tävling. Kvinnor och män lider av att vara singlar och ensamheten i Sverige är så stor, vi har så många singelhushåll och det borde ju egentligen vara lätt att hitta en partner. Men så är inte fallet.
Citera
2019-10-10, 09:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Naturen. Bortsett från en liten elit av män som har massor av kvinnor att välja mellan så har de flesta män ett ganska begränsat utbud. Alla undersökningar, oavsett om vi kollar på statistik på fortplantning, förhållanden, Tinder eller andra dejtingsajter visar att för kvinnor är endast en mindre andel av männen intressanta och kvinnor - även högst medelmåttiga sådana - har ett väldigt stort utbud av män att välja mellan.

Fast det där är inget argument. Det är ungefär som att hävda att fallande skolresultat inte är något problem för alla som kommer in på läkarlinjen har jättehöga betyg eller att bilolyckor inte är något problem för det finns många som kör tusentals mil per år utan att någonsin råka ut för en olycka.

1. Naturen my ass. Hur kommer det säg då att ALLA killar jag känner iaf fått ligga med några tjejer och att de flesta (nu efter 30) har flickvänner och fruar? Har dessa bara haft tur?

2. Där pratar vi om två olika saker. Det jag menade var att tjejer och killar mår lika dåligt/bra av singellivet. Men för de som mår dåligt är det förstås ett jätteproblem. Tjej som kille.
Citera
2019-10-10, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pompericrowder
Vill du ha ett förhållande är det bara att gå in på HP, flashback, tinder or whatever, säg du är ute efter något seriöst, dejta flera ggr innan du har sex med honom, klart.

Finns för i helvete hundratusentals unga killar som inget hellre vill än att ha en tjej, vad är ditt problem?

Tro mig, jag försöker! Inte med Tinder då för jag är som sagt inte ute efter sex och ytlighet.

Vad mitt problem är? Ja, ibland uppstår det inte ömsesidiga känslor såklart och vissa killar har visat sig inte vara så seriösa som de kanske har trott själva från början. Det är lätt att säga att man är ute efter något seriöst, men vissa får kalla fötter. Den här hook up-kulturen är destruktiv, folk verkar tro att det finns perfekta människor och söker efter någon som är bättre än den föregående hela tiden vilket gör att kraven bara blir mer orealistiska och till slut duger ingen.
Citera
2019-10-10, 10:50
Medlem
Jag tror det är ungefär samma. Kvinnor har det absolut lättare men vågar oftast inte medan många män får ta sina 99 slaps och försöka hålla modet uppe.

Men anledningen till att de mår dåligt skulle jag inte säga är bristen på en partner utan att de inte tycker om sig själva och har dåligt självförtroende.

Det har börjat bli en populär subkultur bland mesar att kalla sig incels och ta en fullständigt defaitistisk ställning till ensamheten. "Det är inte mig det är fel på, det är världen" "kolla pareto distribution" osv. Hade de skaffat lite självrespekt och grit hade de lätt fått en flickvän.
Citera
2019-10-10, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av socialtdeprimerad
Självklart tror jag det! Jag bara gav ett exempel på vad jag personligen tycker är jobbigt.
Visst, vi kan insemineras och så, men jag tror inte att majoriteten av singelkvinnor vill vara ensamstående mammor. Ett barn har rätt till en mamma och pappa. Jag är personligen inget fan av alla konstgjorda befruktningsmetoder såvida det inte handlar om ett par som inte kan få barn på ett naturligt sätt.

En fördel ni killar har är i alla fall att ni inte har en biologisk klocka som tickar. MEN, jag vill inte få det här till en tävling. Kvinnor och män lider av att vara singlar och ensamheten i Sverige är så stor, vi har så många singelhushåll och det borde ju egentligen vara lätt att hitta en partner. Men så är inte fallet.

Håller med om det där med att barn ska ha mamma och pappa. Jag tror att det är en skev kultur blandat med att familjen inte tar ansvar och uppfostrar pojkar och flickor längre som satt oss i det här men det är svårt att ta sig ut ur den onda cirkel av att man har dålig självbild för att man är ensam men man är ensam pga dålig självbild och att man har en skev syn på förhållanden.

Hade unga svenska kvinnor varit redo att uppoffra någonting och unga svenska män haft självrespekt och hade varit redo att binda sig och ta ansvar så hade det varit lätt för alla att hitta någon precis som förrut.
Senast redigerad av Svidden 2019-10-10 kl. 11:03.
Citera
2019-10-10, 11:18
Bannlyst
Nej jag tror singelmän överlag är lyckligare än singelkvinnor då kvinnor inte verkar förmögna att göra sig själva glada i samma utsträckning. Om du behöver en kvinna för att inte ta livet av dig är något allvarligt fel.

Att självmordsstatistiken ser ut som den gör är för att män är kapabla att dra upp planer och fullfölja dem i högre utsträckning. Kvinnor är sämre på det mesta och det inkluderar något så enkelt som att begå självmord.
Citera
2019-10-10, 11:35
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av socialtdeprimerad

De flesta tjejerna är mer vänster och mindre traditionella än vad du verkar vara. För många av dem så spelar det ingen roll att de är singelmammor.
Även om män inte har en biologisk klocka på samma vis som kvinnor. Så skulle jag när jag är 40-50 inte vilja ha en 25-årig tjej.

Men du belyser ju en viktigt punkt, att man inte kan klumpa ihop halva befolkningen och tro att det är en helt homogen grupp.
Citera
2019-10-10, 17:50
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag tror män har lättare än kvinnor att leva ensamma, på det att kvinnor är mer känslosamma. Män kan intressera sig för natur, vetenskap, hobbyer. Kvinnor inte lika ofta.
Citera
2019-10-10, 18:40
Medlem
IMG24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OllarSenoritas
Nej jag tror singelmän överlag är lyckligare än singelkvinnor då kvinnor inte verkar förmögna att göra sig själva glada i samma utsträckning. Om du behöver en kvinna för att inte ta livet av dig är något allvarligt fel.

Att självmordsstatistiken ser ut som den gör är för att män är kapabla att dra upp planer och fullfölja dem i högre utsträckning. Kvinnor är sämre på det mesta och det inkluderar något så enkelt som att begå självmord.
Tror självmorden beror på många år av ensamhet och isolering, finns det inget slut i sikte så kan det gå illa.

Gäller såklart båda könen men finns mer eller mindre inga kvinnliga 'incels'
Citera
2019-10-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
I vilken planet lever du?

Finns ingen tjej som är ofrivilligt ensam!
Även de tjocka feta fula kvinnorna får det de söker. Då män är desperata och törstiga efter fitta att de sänker sina krav till otroligt låga krav.

Bara de har någon att knulla.

Jag tror att ni lever i det blå vad gäller kvinnor! Har varit ofrivilligt singel i flera år, och det verkar omöjligt att hitta nån. Inga matchningar på Tinder trots att jag är ganska söt, har jobb och är rätt trevlig.
Känner många singlar som har slutat leta fast de är vanliga trevliga kvinnor. Det är inte lättare för oss. Och vi blir lika deppiga, ingen närhet, ingen att dela saker med, inget sex...
Citera
2019-10-10, 19:20
Medlem
IMG24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotfilen
Jag tror att ni lever i det blå vad gäller kvinnor! Har varit ofrivilligt singel i flera år, och det verkar omöjligt att hitta nån. Inga matchningar på Tinder trots att jag är ganska söt, har jobb och är rätt trevlig.
Känner många singlar som har slutat leta fast de är vanliga trevliga kvinnor. Det är inte lättare för oss. Och vi blir lika deppiga, ingen närhet, ingen att dela saker med, inget sex...
Hur många killar har du tackat nej till under den perioden?
Citera
2019-10-10, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMG24
Hur många killar har du tackat nej till under den perioden?
Inte en enda...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in