Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
1. Naturen my ass. Hur kommer det säg då att ALLA killar jag känner iaf fått ligga med några tjejer och att de flesta (nu efter 30) har flickvänner och fruar? Har dessa bara haft tur?
Här säger jag inte emot dig. Bägge könen har av rent logiska skäl ungefär lika mycket sex, skillnaden i hur många som skaffar barn är inte gigantisk (cirka 12 procent), och eftersom de flesta oavsett kön är heterosexuella och de flesta verkar vilja ha någon typ av förhållande så kommer naturligt nog lika stor andel av både män och kvinnor vid ett givet tillfälle ingå i ett förhållande. Många vill få diskussion till att bli väldigt svart-vit, men vad vi talar om är givetvis en gråskala.
Men låt mig likna det vid arbetsmarknaden. Ungefär 98 procent (eller däromkring) av alla läkare har en anställning. Och ungefär 96 procent (eller däromkring) av alla verkstadsarbetare har en anställning. Kan man utifrån denna information påstå att den enskilda verkstadsarbetaren har en lika stark position på arbetsmarknaden som den enskilde läkaren? Nej, givetvis inte. Bara för att deras sysselsättningsgrad skiljer sig åt väldigt lite kan man från det inte dra några slutsatser om hur eftertraktade de är. Om de båda blev arbetslösa, vilken av dem tror du enklast skulle kunna skaffa ett nytt jobb?
Citat:
2. Där pratar vi om två olika saker. Det jag menade var att tjejer och killar mår lika dåligt/bra av singellivet. Men för de som mår dåligt är det förstås ett jätteproblem. Tjej som kille.
Fast om kvinnor väljer att vara singlar i mycket högre grad än män gör så förstår jag inte varför de skulle må lika dåligt av singellivet. Hade du däremot påstått att kvinnor mår sämre i otillfredsställande förhållanden skulle jag haft lättare att förstå ditt argument.