2019-10-09, 22:37
Medlem
Filmerna på 90-talet skämtade ofta om hur dåligt kvinnor mådde och hur bittra de var över att vara singlar, dock låg det väl mycket i det också att männen de eftersträvade var helt klart i en minoritet.

Jag tror båda mår rätt dåligt på sina sätt, men killar känner nog mer en genuin hopplöshet. Det enda han kan vänta på är äldre dagar när kroppen och psyket inte bryr sig längre om sex eller ens en partner.
Citera
2019-10-09, 22:38
Medlem
Ja all forskning på mansöverskott tyder på det.
Citera
2019-10-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Intressant att frågeställningen rör sig om förhållanden, medan väldigt många talar om tinder och knulla.

Precis. Många svarar typ "kvinnor kan lätt bli ihop med en man som vill knulla med henne", men är det det man vill ha, vare sig som man eller kvinna? Att vara ihop med någon som bara använder en för sex och för att slippa vara singel, och som säkert spanar in andra tjejer för att han inte bryr sig om en alls - vad är det för ett "förhållande", liksom?
Citera
2019-10-09, 23:04
Medlem
Jag är tjej och mår riktigt dåligt av att vara singel, mitt psykiska mående har kraftigt försämrats under det senaste året. Tror det är jobbigt för tjejer och killar på olika sätt. För min del har det börjat bli riktigt jobbigt att alla, verkligen ALLA omkring mig bildar familjer.

Jag anklagar feminismen och urholkandet av kärnfamiljen som boven i detta. För män har det blivit riktigt svårt att inleda relationer, men tro mig, det börjar bli svårt för kvinnor också.

Huruvida kvinnor har lättare för att få ligga vet jag inte om det stämmer (det nämns alltid i den här frågan), men om det nu verkligen är så är det i alla fall ingen tröst för mig. Även om jag skulle kunna få ligga imorgon väljer jag att inte göra det, för jag vill inte ha sex utan en känslomässig relation. Att ha casual sex förstärker bara tomheten av att man är ensam.
Citera
2019-10-09, 23:22
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
Du menar att män ligger med vilken kvinna som helst??? Då måste man vara extremt ful och inte några alls krav.
Inte män. Många fler män tror jag har nära på kravlöst sex. Eller vill ha det.

Det är ju i teorin så mycket lättare för män. Det är en känsla jag har.

Det är min uppfattning.
Jag hoppas att det inte föreligger så.
Citera
2019-10-09, 23:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Man brukar säga att kvinnan är den som väljer partner, och det finns nog en hel del sanning i det. Så en kvinna som är singel är det i hög grad därför att hon själv valt att vara singel. Tror knappt jag kan nämna en enda kvinna som är ofrivilligt singel, även om dessa givetvis existerar. Alltså torde kvinnor må betydligt bättre än män som singlar.

VEM säger det? Väldigt fula killar?

Alla som är någorlunda snygga och socialt begåvade är såklart lyckliga som singlar (iaf i några år). Det gäller såklart båda könen.
Citera
2019-10-10, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subverteramera
man blir ju lugn av beröring...
Går man runt ensam, utan beröring , sover ensam etc..
- då måste man bli väldigt stressad i kroppen (och psyket?) efter ett tag...?

Tacka Gud för cannabisplantan! Vet seriöst inte hur jävla dåligt jag mått utan "drogen". Faktum är att främsta anledningen till att jag ens började (när jag var 18, är 24 idag) var för att jag inte hade någon flickvän. Men jag minns klart och tydligt att jag sa att så länge jag kan röka/vapa cannabis så är livet jävligt nice oavsett om man är singel eller inte. Tyvärr är det väl många singlar i samma sits som tar steget längre och börjar med t.ex. opiater eller t.o.m. begår självmord för att de mår så dåligt av att inte få någon närhet.
Citera
2019-10-10, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Tacka Gud för cannabisplantan! Vet seriöst inte hur jävla dåligt jag mått utan "drogen". Faktum är att främsta anledningen till att jag ens började (när jag var 18, är 24 idag) var för att jag inte hade någon flickvän. Men jag minns klart och tydligt att jag sa att så länge jag kan röka/vapa cannabis så är livet jävligt nice oavsett om man är singel eller inte. Tyvärr är det väl många singlar i samma sits som tar steget längre och börjar med t.ex. opiater eller t.o.m. begår självmord för att de mår så dåligt av att inte få någon närhet.

funderar på att börja röka.

Vad röker du brunt eller grönt?
Hur mycket lägger du per månad på detta?
Citera
2019-10-10, 07:26
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av socialtdeprimerad
Jag är tjej och mår riktigt dåligt av att vara singel, mitt psykiska mående har kraftigt försämrats under det senaste året. Tror det är jobbigt för tjejer och killar på olika sätt. För min del har det börjat bli riktigt jobbigt att alla, verkligen ALLA omkring mig bildar familjer.

Jag anklagar feminismen och urholkandet av kärnfamiljen som boven i detta. För män har det blivit riktigt svårt att inleda relationer, men tro mig, det börjar bli svårt för kvinnor också.

Huruvida kvinnor har lättare för att få ligga vet jag inte om det stämmer (det nämns alltid i den här frågan), men om det nu verkligen är så är det i alla fall ingen tröst för mig. Även om jag skulle kunna få ligga imorgon väljer jag att inte göra det, för jag vill inte ha sex utan en känslomässig relation. Att ha casual sex förstärker bara tomheten av att man är ensam.

Du tror inte det finns killar som upplever att alla andra runt om dem skaffar familj och tycker det är jobbigt och tungt?
Singel tjejer har möjligheten att insemineras krav att få det är till och med lägre än för par.
Den möjligheten att skaffa barn har inte singelkillar.
Citera
2019-10-10, 08:05
Medlem
Tror det beror mycket på vilken norm du mäter psykiskt välmående med. Jag tror kvinnor har lättare att ligga runt när de är singel så tror att deras välmående fluktuerar mer än killars. Tror killars välmående ligger mer på en stadig halvmisär eller trälighet.
Citera
2019-10-10, 08:22
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompericrowder
Det är jävligt synd om män i dagens Sverige. Kvinnor knullar runt som fan, är extremt kyliga, när dom har knullat så hoppar dom glatt vidare till nästa kuk.

Jag vet inte hur många tjejer jag legat med, som man morgonen efter legat och myst med, pussas, dom masserar en, allt är perfekt. Sen kysser man varandra adjö vid dörren, säger man hörs senare.

Sen är det knäpptyst, helt stendött, inget. Sen ser man tjejen på klubben några dagar senare med någon annan kille, sen upprepas det om och om och om igen för henne.

Det är en jävligt fuckad situation vi har i Sverige nu, kvinnor utnyttjar män för sex, ett fåtal män, sen skiter dom i att bilda förhållanden och familj/barn, båda könen är lika jävla miserabla.

Det är faktiskt helt jävla bisarrt så sjuk situationen blivit i Sverige och ALLA män vet om det, ni ALLA vet om det, men ytterst få vågar säga något om det, eller så ska dom leka macho.

Dagens män är utspelade totalt.

Så där ser det inte ut. Din berättelse stämmer inte.
Citera
2019-10-10, 08:58
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
VEM säger det? Väldigt fula killar?
Naturen. Bortsett från en liten elit av män som har massor av kvinnor att välja mellan så har de flesta män ett ganska begränsat utbud. Alla undersökningar, oavsett om vi kollar på statistik på fortplantning, förhållanden, Tinder eller andra dejtingsajter visar att för kvinnor är endast en mindre andel av männen intressanta och kvinnor - även högst medelmåttiga sådana - har ett väldigt stort utbud av män att välja mellan.

Citat:
Alla som är någorlunda snygga och socialt begåvade är såklart lyckliga som singlar (iaf i några år). Det gäller såklart båda könen.
Fast det där är inget argument. Det är ungefär som att hävda att fallande skolresultat inte är något problem för alla som kommer in på läkarlinjen har jättehöga betyg eller att bilolyckor inte är något problem för det finns många som kör tusentals mil per år utan att någonsin råka ut för en olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in