2020-05-29, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Issamissa
https://docdro.id/KkMMACY

Hoppas det funkar nu.

Stort tack! Välkommen till Flashback ska jag tillägga, stark öppning.
Citera
2020-05-31, 11:35
Medlem
Det är ju tur att rättsväsendet skyddar och tar hand om de kriminella så de slipper sitta inburade så länge, det kanske skulle ge polisen alldeles för lite att göra.
Lpo jagar småpundare för att minska knarket på gatan, men inte ens ett mord som begåtts av dem ger fängelse i mer än ett par år. Klart som fan det inte kan hända något då, men det kanske enbart är böter dvs intäkter man är ute efter.

Män som hotar och skadar sina kvinnor borde för övrigt få fängelse bara av att de umgås med någon annan man som tidigare utsatt sitt barns mor för grovt våld.

Äckliga j*vla män. Om de är värdelösa fäder/partners får de väl för fan ta sina egna liv istället för att förstöra sitt barns liv för all framtid. En pappa som begått självmord är betydligt mindre traumatiskt för ett barn än en pappa som MÖRDAR DERAS MAMMA.!
Citera
2020-05-31, 12:26
Medlem
Domen upprör även i sfärer långt utanför oss näthatande dödsknarksnazister på Flashback.
Citat:
Det är bara ringa 112 och låta uppriven och säga att det inte var meningen. Det torde vara fritt fram nu för alla män (och de är många!) som hatar kvinnor. Kalmar tingsrätt har gett dem en manual för hur man dödar en person utan att dömas för mord.

Mord blev grovt vållande till annans död. En trolig livstidsdom blev istället futtiga sex år och fyra månader. Sköter han sig är han ute om fyra år. Det är mycket möjligt att han då får vårdnaden om det barn som nu för alltid kommer sakna en mamma.
https://m.dagensvastervik.se/kronikor/jakob-karlsson/e/57973/kronika-om-detta-inte-ar-mord-vad-ar-da-mord/
Citera
2020-06-01, 13:19
Medlem
RULLMANNs avatar
Öppet brev till DVV: s redaktion och journalisten JAKOB KARLSSON

https://www.dagensvastervik.se/kronikor/jakob-karlsson/e/57973/kronika-om-detta-inte-ar-mord-vad-ar-da-mord/?desktop=true

Hej Jakob,

Jag läste att du var synligt upprörd över Kalmar-domstolens avgörande och att du förklarade det skandalöst att inte glömma att nämna att hela Kalmar-rättssystemet är i stora problem.
Du nämner till och med en rättslig skandal av alla svenska proportioner.

Jag är glad att läsa att mina kolleger journalister är så kämpar orättvisa och en känsla av hjälplöshet mot ett sådant rättssystem som inte är idealiskt och som är selektiv (läs korrupt).

Jag vill påminna er om att exakt ett år sedan skrev jag om de skandalösa besluten i samma domstol om mig och min firma, skickade dig och dina redaktionella bevis om korruptionen i hela domstolsapparaten och lokala politiker, men då din känsla av orättvisa misslyckades och lät inte (inklusive VT redaktionella).

När en av chefsåklagarena avbröt rättegången mot en korrupt politiker i Kalmar var det normalt och juridiskt bra för dig.
Det fanns ingen reaktion och du gav upp på någon rapportering.

Så alla ni kära kolleger och ni, Jakob, reagerar bara som nödvändigt eller befaller, inte genom samvete och journalistiskt ansvar.

Det är skandalöst att någon behövde någon att dö för att väcka ditt samvete och medvetande, dina ögon öppnades. Du har blivit lite beordrad att träffa Kalmar rättsväsende.

Och det är precis vad, Jakob, ditt skrivande om orättvisor och det dåliga tillståndet i rättssystemet, är skandalöst.

För att han är selektiv. Diskriminerande.

Skäms på er alla. Du är inte värdig ditt yrke.
Senast redigerad av RULLMANN 2020-06-01 kl. 13:22.
Citera
2020-06-02, 19:17
Medlem
Uncorruptables avatar
Tycker han ska släppas fri. Har hon kidnappat hans son så får hon ju stå sitt kast så att säga. Det var inget som framgick direkt sådär från bajsnyhetsrubrikerna, att kärringfittan kidnappat deras gemensamma barn. Detta är snarare självsanering.
Citera
2020-06-02, 20:30
Medlem
Driver du med mej antar att du är släkt eller vän med D den mannen ska aldrig mer komma ut och allra minst träffa sin son, sonen har han förstört resten av livet och det är ingen kidnappning som du försöker framhäva
Citera
2020-06-03, 09:48
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Som jag förutspådde innan rättegången klarade sig alltså Karamanoski med vållande till annans död.

(FB) Kvinna ihjälskjuten i Västervik 191008

Som sagt är det inte så mycket att säga om att tingsrätten inte anser det bevisat bortom rimligt tvivel att det rörde sig om ett uppsåtligt dödande. Även om det med all säkerhet var just det och inte ett vådaskott.

Som också sagt är brottet felrubricerat i praxis och lag och borde definieras som dråp och ha en betydligt strängare påföljd.

Det är ingen oförutsedd olyckshändelse eller tragisk olycka, inget vållande, om man sitter och leker med ett laddat utan anledning och det går av.
Citera
2020-06-03, 10:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfabetet123
Vaf är det för mål-nr? Går det inte att få skickat som pdf gratis?

Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Målnummer är B 3688-19
Tydligen vill de bara skicka den i pappersformat. Går att överklaga, maila och kolla, är sjuk så har inte orken tyvärr

Ja, det måste noteras att domstolen återigen obstruerar och saboterar offentlighetsprincipen för att hindra en granskning av fallet och sitt eget agerande som myndighet. Offentlighetsprincipen är en rättighet för medborgarna och det är emot lagen att hindra medborgarna att ta del av den på detta sätt, så alla som möts av krav på att betala fantasisummor för en produkt i en form man inte vill ha och som i verkligheten är mycket billigare borde protestera. Tyvärr hålls de under armarna av korruptionen inom rättsväsendet som påstår att lagarna i detta fallet inte måste lydas därför att domarna kan tolka lagen som de vill, men man bör i alla fall protestera. Det är era rättigheter som håller på att tas ifrån er av självsvåldiga beslut inom domarskrået. För att göra saken ännu värre delas FUP ut gratis till de som domstolen anser skall ha det, något som helt saknar stöd i lag och utgör ytterligare korruption.
Citera
2020-06-03, 12:06
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowman1973
Driver du med mej antar att du är släkt eller vän med D den mannen ska aldrig mer komma ut och allra minst träffa sin son, sonen har han förstört resten av livet och det är ingen kidnappning som du försöker framhäva
Jasså, om man olagligen tar ett barn från en förälder = egenmäktighet med barn= kidnappning.

Det är mig veterligen helt okej att döda någon som kidnappar mitt barn. Man tar inte andras barn helt enkelt. Det är sunt förnuft. Det kan inte en bit papper sätta stopp för. Kanske i din sjuka hjärna, ska kidnappning av barn vara lagligt, men inte i en frisk hjärna.
Citera
2020-06-03, 17:22
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jasså, om man olagligen tar ett barn från en förälder = egenmäktighet med barn= kidnappning.

Det är mig veterligen helt okej att döda någon som kidnappar mitt barn. Man tar inte andras barn helt enkelt. Det är sunt förnuft. Det kan inte en bit papper sätta stopp för. Kanske i din sjuka hjärna, ska kidnappning av barn vara lagligt, men inte i en frisk hjärna.

Nej det är inte OK att döda någon! Inte barnets mamma som inte har kidnappat!

Vi får hoppas att det överklagas och att Göta Hovrätt är förnuftigare än tingsrätten och dömer livstid.
Vore även bra om fanskapet utvisades, men det är väl omöjligt...
Citera
2020-06-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable

Hade hon kidnappat barnet? Alltså tagit det olagligen? När han dödade henne fanns väl barnet bara på andra sidan dörren med sin gangsterfarmor? Låter lite extremt att avrätta henne för ett tidigare diffust lagbrott, speciellt som de enligt honom blivit sams och han i övrigt inte verkar bry sig speciellt mycket om lagar i andra sammanhang.
Citera
2020-06-03, 21:31
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Nej det är inte OK att döda någon! Inte barnets mamma som inte har kidnappat!

Vi får hoppas att det överklagas och att Göta Hovrätt är förnuftigare än tingsrätten och dömer livstid.
Vore även bra om fanskapet utvisades, men det är väl omöjligt...
Jag har inte satt mig in i ämnet, jag läser bara det som står här på flashback i tråden; att han mördade henne mot bakgrund av att hon kidnappat hans barn. Ska jag nu lita mer på dig nu när du säger att hon inte alls kidnappade hans barn? Kanske. Jag vet inte. Och bryr mig inte jättemycket heller.

Självfallet är det inte bra att ta livet av någon, men kidnappar någon ens barn så är det helt okej. Bara skjuta på! Pew pew! Felväsendet bryr sig inte om frågor kring egenmäktighet, så det bästa en man kan göra i Sverige 2020 är att helt enkelt sätta ett par kulor i folk som kidnappar ens barn. Det fungerar!

Som sagt jag är inte väldigt bra inläst på fallet, så skulle det vara så att det inte stämmer, det där med kidnappningen, så är det såklart inte bra att mörda någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in