Öppet brev till DVV: s redaktion och journalisten JAKOB KARLSSON
https://www.dagensvastervik.se/kronikor/jakob-karlsson/e/57973/kronika-om-detta-inte-ar-mord-vad-ar-da-mord/?desktop=true
Hej Jakob,
Jag läste att du var synligt upprörd över Kalmar-domstolens avgörande och att du förklarade det skandalöst att inte glömma att nämna att hela Kalmar-rättssystemet är i stora problem.
Du nämner till och med en rättslig skandal av alla svenska proportioner.
Jag är glad att läsa att mina kolleger journalister är så kämpar orättvisa och en känsla av hjälplöshet mot ett sådant rättssystem som inte är idealiskt och som är selektiv (läs korrupt).
Jag vill påminna er om att exakt ett år sedan skrev jag om de skandalösa besluten i samma domstol om mig och min firma, skickade dig och dina redaktionella bevis om korruptionen i hela domstolsapparaten och lokala politiker, men då din känsla av orättvisa misslyckades och lät inte (inklusive VT redaktionella).
När en av chefsåklagarena avbröt rättegången mot en korrupt politiker i Kalmar var det normalt och juridiskt bra för dig.
Det fanns ingen reaktion och du gav upp på någon rapportering.
Så alla ni kära kolleger och ni, Jakob, reagerar bara som nödvändigt eller befaller, inte genom samvete och journalistiskt ansvar.
Det är skandalöst att någon behövde någon att dö för att väcka ditt samvete och medvetande, dina ögon öppnades. Du har blivit lite beordrad att träffa Kalmar rättsväsende.
Och det är precis vad, Jakob, ditt skrivande om orättvisor och det dåliga tillståndet i rättssystemet, är skandalöst.
För att han är selektiv. Diskriminerande.
Skäms på er alla. Du är inte värdig ditt yrke.