2019-10-01, 14:18
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Oklart, hört mest gott om finsk polis, dom brukar va rätt bra på hantera vapen.

Det var inte det jag menade. GM har oftast använt skjutvapen vid liknande dåd i Finland. Någon skrev "en svärdattack igen?". Detta kan vara den första svärdattacken i Finland. Förmodligen handlar detta om en copycat, som härmade Anton Lundin Pettersson.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-10-01 kl. 14:32.
Citera
2019-10-01, 14:23
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Ja nu är man VIT också, tycker inte det stämmer, då är dom svarta troll såfall, på fel sida av Östersjön.

Ja. Hoppas det inte är en rasist som gett sig på nyanlända/invandrare. Kommer få mycket tjat om detta då.
Citera
2019-10-01, 14:23
Medlem
welcometorealitys avatar
Två döda nu, men obekräftade uppgifter
Senast redigerad av welcometoreality 2019-10-01 kl. 14:27.
Citera
2019-10-01, 14:27
Medlem
Enligt vittnen är gärningsmannen en elev på skolan.

En elev berättar att GM kom in i klassrummet med en avlång väska. Ur den drog han fram ett svärd och attackerade läraren med detta.

Panik utbröt och några personer kastade stolar mot angriparen, som då avlägsnade sig.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c...7-bbd9d02fd545
Citera
2019-10-01, 14:28
Medlem
Säkert en enstöring med högerextrema åsikter.

Ska bli intressant att se vem och varför.
Citera
2019-10-01, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det var inte det jag menade. GM har oftast använt skjutvapen vid liknande dåd i Finland. Någon skrev "en svärdattack igen?". Detta kan vara det första svärdattacken i Finland. Förmodligen handlar detta om en copycat, som härmade Anton Lundin Pettersson.

Jaha du menade så.
Det enda fall jag kommer på är han som utförde attentat med Kniv, blev väl klassat som terrordåd i slutändan .
Det här kan ju mycket väl också bli det i slutändan, beror på vilket motiv han hade.
Men mest troligt bara någon som inte mådde så bra.

Edit : men visst minns jag rätt att det var en rätt stor skolskjutning i Finland för x antal år sen? Det var ju vapen då, men att det varit en skolattack tidigare i Finland.
Senast redigerad av pederN 2019-10-01 kl. 14:32.
Citera
Medlem
Medelmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Enligt vittnen är gärningsmannen en elev på skolan.

En elev berättar att GM kom in i klassrummet med en avlång väska. Ur den drog han fram ett svärd och attackerade läraren med detta.

Panik utbröt och några personer kastade stolar mot angriparen, som då avlägsnade sig.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c...7-bbd9d02fd545

klassrummet i din länk ser ut som ett köpcentrum
Citera
Medlem
Märkligt. Attentatet ägde rum i en lokal med en Hong Kong skylt på taket och samtidigt så skjuts det ner demonstranter i verkliga Hong Kong.

Inte för att jag förespråkar någon slags konspiration här, men lite "deja vue" känsla a la Matrix får jag.
Citera
2019-10-01, 14:32
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jaha du menade så.
Det enda fall jag kommer på är han som utförde attentat med Kniv, blev väl klassat som terrordåd i slutändan .
Det här kan ju mycket väl också bli det i slutändan, beror på vilket motiv han hade.
Men mest troligt bara någon som inte mådde så bra.

Det är svårt att veta just nu, så här tidigt efter dådet.
Citera
2019-10-01, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ansiktsmaskens
Säkert en enstöring med högerextrema åsikter.

Ska bli intressant att se vem och varför.

Om det visar att han är det, förvånar mig inte om det kan det röra sig om en frimuraroperation.
/foliekippa
Citera
2019-10-01, 14:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det var härligt att höra, har för mig att dom förlorar värdefull tid att få fram tjänstevapen eller har dom det i sina bilar?

Du får testa, åk till Finland och rikta ett vapen mot polisen
Citera
2019-10-01, 14:33
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Ja. Hoppas det inte är en rasist som gett sig på nyanlända/invandrare. Kommer få mycket tjat om detta då.

Det vore nog lika otroligt som att det går pingviner på gator och torg i Stockholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in