Citat:
Ursprungligen postat av
IDontCareOk
Jag läste på nyheterna att de flesta offren var kvinnor. Kvinnan som dog var en lärare. Därför tänkte jag att han kan vara en kvinnohatare eller nåt sånt, säger inte att han är det utan det var bara en tanke.
Jag vet vad en incel är, det är någon som aldrig har varit i ett förhållande och inte haft nån sorts romantisk/emotionell kontakt med kvinnor/män.
Ni vet elliot rodger, tänkte typ nåt sånt.
Säger ju inte att det var därför han högg folk, det var bara en tanke jag hade.
De flesta som gör massmord och skol attacker har alltid ett motiv. Rasism/nazism, människohat, suicide by cop eller nån sorts hämnd.
Fair enough.
Min teori är att han hade något emot den döda kvinnan från Ukraina och att hans autism hindrade honom från att inte kunna besinna sig.
Är man dålig på sociala koder och beteenden, slutar det ofta i incel-liv och ofta för något de själva inte är orsak till utan fötts med dessa fel och brister.
Något man dessutom kanske kan hävda förstärks av att förskolor och skolor inte har kunskap eller förståelse om problematiken.
En smäll som syns i statistik över tunga drogmissbruk, psykologisk ohälsa, överbelagda fängelser och en del obegripliga brott samt självmord.