2019-10-01, 16:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Ja. Hoppas det inte är en rasist som gett sig på nyanlända/invandrare. Kommer få mycket tjat om detta då.

Det är nog ingen rasist, utan en högerextremist som begått ett terrordåd mot halva mänskligheten
Citera
2019-10-01, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Så fort gärningen i Trollhättan hade hänt var hundarna (dvs. media) omgående ute med att det var ett "rasistiskt hatbrott" innan någon visste någonting. Kommer historien att upprepas igen? (ja).

Att det är ett rasistiskt motiv som ligger bakom attacken ser jag som osannolikt då de finska skolorna är nästintill etniskt homogena. BO är troligtvis alla vita. Självklart kommer media och deras vänstertroll-svans göra allt för att få det till ett högerextremt brott. Den vinklingen är politisk propaganda för att blåsa upp "det högerextrema hotet" så mycket som möjligt + att det säljer mer, ger mer klick o.s.v.
Senast redigerad av Pazzamo 2019-10-01 kl. 16:43.
Citera
2019-10-01, 16:43
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ok! Fattade först inte alls vad du menade🤔

Var en brud ifrån Kokkula som hotade med att skjut sin skola för sisådär 3 år sen. Hon hade köpt en ak och hade postat en bild på hennes Instagram varav hon blev tagen. Hon hade lovat att kom hon ut skulle hon skjuta upp en skola. Tanke på henne när jag lusläste tråden och jag trodde att det stod att det var en tjej som hade utfört dådet.

Men vad är det nu? Finlands 4de skola som blir uppskjuten?
Citera
2019-10-01, 16:44
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
Kan inte du lista hur många kränkta "araber" som gått till attack i Norden med samurajsvärd på skolor/köpecentrum?

...helt rätt slutsats inte många, de använder köksknivar, machetes och en mängd andra minst lika farliga blanka vapen, men sannolikt mycket sällan just samurajsvärd och än mer sällan då i skolor eller köpcentrum. De knivhugger ju folk på gator och torg mer vanligen (när inte fordon, sprängmedel eller eldvapen finns att tillgå).
Citera
2019-10-01, 16:46
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...helt rätt slutsats inte många, de använder köksknivar, machetes och en mängd andra minst lika farliga blanka vapen, men sannolikt mycket sällan just samurajsvärd och än mer sällan då i skolor eller köpcentrum. De knivhugger ju folk på gator och torg mer vanligen (när inte fordon, sprängmedel eller eldvapen finns att tillgå).

Finlands alla skolskjutningar har vart förbannad vita finnar varje gång som har hatat mänskligheten. Det är definitivt inte en utlänning.
Senast redigerad av Lichtblick 2019-10-01 kl. 16:50.
Citera
2019-10-01, 16:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x33c
GM är född -94 dvs. 25 år.

25 år o går på en yrkesskola för elever 16 till 19 år.

Tidigare ostraffad.

Attackerar först den kvinnliga läraren.

GM beskrivs som finsk medborgare..

En efterbliven/förståndshandikappad 25 årig Micko.som fått en psykförälskelse på sin lärare o mördar henne sedan i svartsjuka?

En kvinnlig lärare som kränkt en 25 nyfinsk elev igenom att ställa samma krav på GM som på andra elever. Vilket GM inte kunde ta.
Citera
2019-10-01, 16:57
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
25 år o går på en yrkesskola för elever 16 till 19 år.

Tidigare ostraffad.

Attackerar först den kvinnliga läraren.

GM beskrivs som finsk medborgare..

En efterbliven/förståndshandikappad 25 årig Micko.som fått en psykförälskelse på sin lärare o mördar henne sedan i svartsjuka?

En kvinnlig lärare som kränkt en 25 nyfinsk elev igenom att ställa samma krav på GM som på andra elever. Vilket GM inte kunde ta.

Pfffft....Fortfarande inte lärarinnan som är mördad.(ännu iaf)
Citera
2019-10-01, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Nyfinsk? Han är född i Finland? Du har problem....
Citera
2019-10-01, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Var en brud ifrån Kokkula som hotade med att skjut sin skola för sisådär 3 år sen. Hon hade köpt en ak och hade postat en bild på hennes Instagram varav hon blev tagen. Hon hade lovat att kom hon ut skulle hon skjuta upp en skola. Tanke på henne när jag lusläste tråden och jag trodde att det stod att det var en tjej som hade utfört dådet.

Men vad är det nu? Finlands 4de skola som blir uppskjuten?

"Bruden ifrån Kokkola" har jag inte hört om förut, men vi lär göra det i framtiden, enligt hennes eget hot då?
Men hoppas hon blir rätt "behandlad" och förblir tyst.
Citera
2019-10-01, 17:01
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Finlands alla skolskjutningar har vart förbannad vita finnar varje gång som har hatat mänskligheten. Det är definitivt inte en utlänning.

det skrev jag inte, jag bara kommenterade det där med samurajsvärdet och någon slags svepande andemening i texten av att personer av arabisk härkomst inte sticker ner folk... vilket de gör i betydligt större omfattning än svenskar och finnar i vart fall.
Citera
2019-10-01, 17:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
det skrev jag inte, jag bara kommenterade det där med samurajsvärdet och någon slags svepande andemening i texten av att personer av arabisk härkomst inte sticker ner folk... vilket de gör i betydligt större omfattning än svenskar och finnar i vart fall.

Det var ju en jihadinspirerad knivattack i Finland för något år sedan där GM attackerad främst kvinnor. Om det var i Åbo, Helsingfors eller typ Vasa har jag förträngt.
Citera
2019-10-01, 17:08
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadmust
Nyfinsk? Han är född i Finland? Du har problem....

Rapporteringen jag tagit del av har varit väldigt rörig.

Vi lär få se vad den tidigare ostraffade 25 åringen är för person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in