Citat:
Ursprungligen postat av
tjallepetter
Helt sjukt. Känns som om det är jag som skrivit ovanstående text.
Snälla nån hjälp oss
Otroligt jobbigt och påfrestande verkligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Det var ett ganska bra program på SVT nyligen om just det här. Du känner så där för att du har några tusen års evolution i dig. Du är rädd för att tala framför folk för att du tror att de ska tycka att han/hon där är ingen får vår gemenskap. Vi slänger ut personen! Om man blir utslängd innebär det för vi är ett flockdjur att vi inte kommer överleva. Därav att man blir så rädd när man ska prata och det är på liv eller död. Så är det ju dock inte. Du kan göra bort dig och det kommer kvitta. Ingen kommer slänga ut dig från gemenskapen. Så det är bara hjärnspöken.
KBT är vad som mest kan hjälpa. Grejen är att man måste ge vika, ge under för det här. Det är ok att göra bort sig. Ingen kommer kasta dig till vargarna om du gör det.
Men jag förstår inte varför det alltid slutar på samma sätt. Hemma är jag bekväm i min zon. Sedan när jag ska ut eller så så triggas det igång. Jag är själv en varg (ironi) vad fasiken känner jag så här för:/
Citat:
Ursprungligen postat av
ex69-dtr
Har du kollat dina testosteron-nivåer? (Ja, jag menar allvar. Nej, jag gör inte narr av dig)
Det finns faktiskt kopplingar mellan just social fobi, ångest, nedstämdhet och testosteronbrist!
Utveckla så vad ska man göra år detta? Hur kommer det sig isåfall att när jag befinner mig med folk jag trivs med. Då är allting normalt och ingen rodnad eller liknande. Helt annan människa.
Citat:
Ursprungligen postat av
okok1
Dr.Claire Weekes - How to overcome Anxiety
https://www.youtube.com/watch?v=MHr4a71XGJE
Tack ska titta!
Citat:
Ursprungligen postat av
Jevlaloser
Vilka delar av dig är du orolig över att folk ska tycka är något som ska få dig att känna som du gör? 😊
Tex att jag rodnar, avviker med blicken är en av de största faktorerna. Rädd för att någon ska tycka att man är konstig.