2020-02-10, 15:22
  #1273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Hon ringde inte direkt utan rökte lite på balkongen innan hon ringde. Hon gick runt och rökte när ambulansen kom också och det fanns tecken på att hon rökt mer än en cigarett innan hon ringde 112. Rökte hon när E hängde på toa? Hon brukade inte röka inne säger hon men det är fimpar överallt. Ljuger hon om rökningen inomhus eller har hon rökt många cigaretter innan hon kallade på hjälp? Hon försöker inte med HLR utan säger bara att han är död vilket han ju inte är förrän på sjukhuset.
Hon hade många chanser att avbryta och söka hjälp, att hon var ute i trappan tyder på att hon försökte bryta vad det nu var som pågick. Hon avbröt ju när ”rösten” sa att hon skulle hugga sig själv i magen. Varför inte avbryta tidigare? Hon flyttade E från sängen och hängde upp honom i torken på toa, sen lämnade hon E där för att röka eller något och hämta kniven och hindra sig själv från att hugga sig i magen.. sedan tar hon ner E och försöker göra HLR(?) säger hon.
Jag är tveksam till rösten.
En mamma borde be om hjälp innan det går så långt.
Hon har nog inte haft det så lätt men det är ingen ursäkt.
Hon har tydligen en historik ang rösterna sedan hon var 15 år. Ja du, det är svårt att få en röd tråd i hennes röriga förhör. Hon verkade helt borta.

Hon blev övergiven av sin mor. Vilken morsa slänger ut sin dotter vid 15? Man gör allt för ungen, man slänger inte ut henne. Hur trött man än är på ungen tillfälligtvis. Man kan inte checka ut från föräldraskapet. Vilken jävla idiot.
Citera
2020-02-10, 19:25
  #1274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo då. Tjejen var i panik.
Ur förhör med grannen:

På frågan om hon tittade på klockan innan hon gick och la sig så säger hon att de brukar titta
och veta vad klockan är när de går och lägger sig och är ganska säker på att det var någon
gång mellan klockan 2200 och 22.15. Hon uppger att hon inte vet hur länge de hade legat i
sovrummet men hon hade hunnit somna när hon och hennes man blev väckta av att någon
bankade på deras lägenhetsdörr. Hon beskriver det som ett intensivt knackande på dörren. Att
någon knackade snabbt och intensivt med handen på dörren.

Hon gick upp när hon blev väckt av ljudet och öppna dörren till lägenheten. Hon öppnade
inte dörren helt utan bara på glänt. När hon hade öppnat dörren såg hon att det var en kvinna
och kände igen att det var den kvinnan som bor i lägenheten mitt emot med en. Nisreen
uppger att hon uppfattade som att kvinnan var i panik och samtidigt som hon skrek och
upplevde henne som att hon var rädd för någonting.

På fråga om hon hörde någonting utav vad kvinnan skrek eller så svarar Nisreen att hon inte uppfattade något alls utav det kvinnansa eller skrek. På fråga hur länge hon hade kontakt med kvinnan, det vill säga hade dörren öppen på glänt så säger hon att det var bara en liten stund. På fråga om det var belyst i trapphuset när hon öppnade dörren så säger hon att det var det för det tänts i trapphuset så fort någon rör sig där automatiskt.

På fråga om hon kunde se om dörren in till kvinnans
lägenhet stod öppen så svarar hon att det kunde hon inte på grund utav att hon inte hade
öppnat sin egen dörr helt och hållet utan bara hade den på glänt. På fråga hur kvinnan var
klädd svarar Nisreen att hon inte kommer ihåg eller har lagt det på minnet det utan det enda
hon såg utav kvinnan det var hennes ansikte som hon tittade i.

På fråga på om det var något
speciellt hon lade märke till på kvinnan så svarar Nisreen att det var bara att hon skrek och
talade högt och verkade rädd och hade någon form utav panik. Men vad hon skrek eller sa
uppfattade hon aldrig. På fråga om kvinnan efter att hon hade stängt dörren hörde kvinnan
ute i trapphuset så svarar hon att det gjorde hon inte. Hon säger att strax efter hon hade stängt
dörren så gick hon och hennes man in i sovrummet igen och lade sig igen.
Hennes man stod
under tiden som hon hade dörren öppen dörr stod strax bakom henne.

Minosas frågeställning var väl om mamman och E stog utanför dörren då det bankades på. Kan inte påminna mig om någon vittnat om att de sett E.
Citera
2020-02-10, 19:34
  #1275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Minosas frågeställning var väl om mamman och E stog utanför dörren då det bankades på. Kan inte påminna mig om någon vittnat om att de sett E.
Nej, det verkar inte som om någon sett honom, det är mamman som säger att han var i trapphuset.
Citera
2020-02-10, 19:37
  #1276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ok, så hon lämnar alltså flera olika uppgifter. Hon är helt klart rörig. Vad jag kan läsa av grannens förhör var hon där enbart en gång. Enligt henne själv var hon där när pojken var i trapphuset. Så fan vet. Jag tror på grannen - att hon var där vid 22.30-tiden, INNAN hon dödade pojken, och sen efter mordet ringde hon direkt. Får läsa förhören igen.

Finns det egebtligen någon uppgift på vilket klockslag E antas ha dött?
Citera
2020-02-10, 19:42
  #1277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Finns det egebtligen någon uppgift på vilket klockslag E antas ha dött?
Svårt att säga. Har dokumenten på jobbet. Men de blev larmade, om jag minns rätt, ca 23.00. Och jag misstänker att det var den tiden han dog - minuterna innan. Man gjorde HLR ända in till sjukhuset. Du får kika i fupen.
Citera
2020-02-10, 20:04
  #1278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Svårt att säga. Har dokumenten på jobbet. Men de blev larmade, om jag minns rätt, ca 23.00. Och jag misstänker att det var den tiden han dog - minuterna innan. Man gjorde HLR ända in till sjukhuset. Du får kika i fupen.

HLR görs alltid så länge det finns minsta strimma av hopp, långt efter att kall logik säger att det är lönlöst. På vad grundar du din misstanke om att att E dog strax innan larmsamtalet. Du får kika i fupen.
Citera
2020-02-10, 20:06
  #1279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
HLR görs alltid så länge det finns minsta strimma av hopp, långt efter att kall logik säger att det är lönlöst. På vad grundar du din misstanke om att att E dog strax innan larmsamtalet. Du får kika i fupen.
Du får gärna göra det om du tycker det är viktigt. Dokumenten ligger i tråden.
Citera
2020-02-10, 20:29
  #1280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du får gärna göra det om du tycker det är viktigt. Dokumenten ligger i tråden.

Du påstår och antyder saker. Jag undrar vad du bygger det på? Har du inte fog för vad du säger, behöver du inte vara så styv i korken.
Citera
2020-02-10, 20:33
  #1281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Du påstår och antyder saker. Jag undrar vad du bygger det på? Har du inte fog för vad du säger, behöver du inte vara så styv i korken.
Du frågade när jag tror det hände, jag svarade. Jag var inte "styv i korken". Men eftersom du inte tror på vad jag säger (vilket jag mycket väl kan ta fel på) så hänvisar jag dig till handlingarna som finns i tråden. Har du problem med det?
Citera
2020-02-10, 20:35
  #1282
Medlem
JAg läste också fup som att GM var själv i trapphuset.

Verkar ju helt sjukt om grannen såg pojken och GM i trapphuset och stängde dörren och gick och la sig... speciellt den tiden på kvällen....
Citera
2020-02-10, 20:41
  #1283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
JAg läste också fup som att GM var själv i trapphuset.

Verkar ju helt sjukt om grannen såg pojken och GM i trapphuset och stängde dörren och gick och la sig... speciellt den tiden på kvällen....
Nej, grannen såg inte pojken vid 22.30-23.00-tiden. Hon sa att hon bara öppnade liten glipa (ej ordagrant). Hon såg bara GM. Det är GM som påstår att pojken sprang ut i trapphuset och hon knackade på grannens dörr. Men GM har också i ett annat förhör eller på andra frågor i samma förhör, om jag minns rätt, berättat att hon efter dådet knackade på dörren, och sen sprang in och ringde 112. Hon är väldigt rörig i sina förhör - frågan är vad som faktiskt stämmer i verkligheten. Före eller efter mordet? Eller både och?
Citera
2020-02-11, 00:02
  #1284
Medlem
Osceolas avatar
Mamman till Alexandra bor nu i ett vandrarhem tillsammans med diverse ”människor, idioter, socialfall”
Så klart att Alexandra har problem med en sån jävla finnjävel till morsa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in