2020-02-03, 12:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Vilken sjuk människa alltså..
Skenet bedrar verkligen..

En sån här person kan väl inte bo kvar i Halmstad, alla kommer veta vem svinet är som mördat ett oskyldigt litet barn med sina bara händer. Pinsamt straff dessutom, läste någon skrev yrkar på 4 år..

4 år för att ta ett typ 80-90 år långt liv från någon..

Åklagaren kan inte yrka på bara 4 år för ett mordåtal. Var har du fått den uppgiften ifrån?

Minimumstraff för mord är 14 år tror jag om det finns förmildrande omständigheter. Annars brukar det bli 18 år eller livstid.
Citera
2020-02-03, 12:59
Medlem
Fy fan stackars barn 😪. Jävla häxan borde brännas och till dom få som försvarade henne brinn ni oxå äckel
Citera
2020-02-03, 13:35
Medlem
Skjut-Mejs avatar
Hela FUPen är belagd med sekretess. Domaren i målet sitter just nu för att gå igenom vilka delar som kan offentliggöras pga stort intresse.
Citera
2020-02-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
obs. Borderline är INTE klassat som psykisk sjukdom. Ett gränstillstånd.
Men ångest lär mamman ha sökt för, hennes fd kille skrev att hon åt medicin.
Borderline personer, lider av ångest. Flytande ångest, attacker.
Nä varför skulle någon misstänka att hon skulle mörda?
Borderlinepersoner är inte kända för att begå mord.Att begå mord är inget som hör till diagnosen.
Men däremot så är de känslomässigt lynniga, vilket påverkar deras barn,och det är risk för att deras barn far illa, och att barnen dras in i deras känslosvängningar.
OM du uppfattat att just jag kommer att förhindra att små barn blir mördade, så har jag insett min begränsning.
Men varningstecknen borde ha funnits och självklart borde omgivningen ha varit lyhörda och insett att barnet inte mådde bra. Mamman har säkert också uppvisat symptom som borde ha oroat...

Du verkar kunnig, Moshes. Välutbildad? ..

Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Hur kan en borderlineperson med psykoser få bo själv med ett litet barn, fy fan vad hemskt. Små barn har trotsiga perioder och det enda som funkar är att man håller sig lugn och kan ta det, stå ut, en nattning kan ta timmar. Kan bara tänka mig hur orolig och rädd detta barn varit och inte kunnat komma ned i varv. Hoppas verkligen detta leder till en diskussion i framtiden, barnet ska såklart vara hos den förälder som inte har borderline och psykoser, det måste läkare och myndigheter styra upp, ta ansvar för och lösa så situationer som denna inte uppstår.

Edit: Ser även i tråden att det varit löpande alkoholintag också!! Men för i helvete, det ska inte vara någon alkohol inblandad med denna problematik, fan vad upprörd jag blir, hur fan kunde vårdnaden ligga där av alla ställen!? Stackars barn

Håller med. Mycket märkligt att en person med hennes problem får ensam vårdnad. Om inte pappan har ännu större problem. Undrar vad hon fick för hjälp förutom medicin. Kanske ingen...

Citat:
Ursprungligen postat av minay
Märkligt om de inte finns orosanmälan på barnet. Från bvc elr förskolan

Verkligen. Hon hade kanske en trovärdig fasad som inte läckte ut nåt knas.

Citat:
Ursprungligen postat av Sobiol
Jag har inte ifrågasatt häktningen. Utan spekulationerna som skrivs om hennes liv och person.

Snälla du, Fl.b är till för just spekulationer. Vill man vara "politiskt korrekt" får man hålla sig utanför detta forum. Spekulationerna är till för oss som vill förstå hur människan bakom brottet är funtad, och de leder förvånansvärt ofta rätt. Många duktiga spanare här, faktiskt.
Citera
2020-02-03, 14:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Etnicitet på mamman?
Citera
2020-02-03, 14:20
Medlem
Hennes föräldrar skildes när hon var tre år .

HON har också haft det svårt hela livet !
Var gick ni Domarlinjen någonstans, ni som anser henne vara en dålig människa ?
Citera
2020-02-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Åklagaren kan inte yrka på bara 4 år för ett mordåtal. Var har du fått den uppgiften ifrån?

Minimumstraff för mord är 14 år tror jag om det finns förmildrande omständigheter. Annars brukar det bli 18 år eller livstid.
Detta borde ge minst 18 år men du ska se att hon kommer undan med en bråkdel av det för vållande till annans död eller liknande. Det är en kvinna och domstolen är feministisk. Där har du de 4 åren, men det blir kanske 8 år. Kvinnor döms efter en annan straffskala än vad män gör!
Citera
2020-02-03, 14:46
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet

Jaha, och? Mina föräldrar är också skilda, mördar fan inte mina barn för det.
Citera
2020-02-03, 14:48
Medlem
Anaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet

Buhu
Har man mördat sitt barn är man de facto en dålig människa.
Eller, människa är är för fint förresten. Mask är bättre.
Citera
2020-02-03, 14:59
Medlem
Vad jag menade var att när hon var barn var hon ingen dålig människa. Barn tillhör Guds Rike innan de förstår skillnad mellan rätt och fel. Omständigheterna gjorde att hon inte klarade att leva som en ordentlig människa. Otur i det mesta. Inte ens när Stödpersoner från Pingstkyrkan (?) hjälpte henne klarade hon sig.
Citera
2020-02-03, 15:26
Medlem
Den här kvinnan anses inte vara psykiskt sjuk, hon borde bli dömd till livstids fängelse utan tvekan. Hon har med sina händer (eller annat) strypt sin 4 årige son. Det är inget man ”råkar” göra då det faktiskt tar en stund och hon borde insett allvaret.
Att hennes föräldrar skildes när hon var ung, buhu..
Citera
2020-02-03, 16:01
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
Hela FUPen är belagd med sekretess. Domaren i målet sitter just nu för att gå igenom vilka delar som kan offentliggöras pga stort intresse.
Åtel måste dock finns, inte sett det ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in