Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
obs. Borderline är INTE klassat som psykisk sjukdom. Ett gränstillstånd.
Men ångest lär mamman ha sökt för, hennes fd kille skrev att hon åt medicin.
Borderline personer, lider av ångest. Flytande ångest, attacker.
Nä varför skulle någon misstänka att hon skulle mörda?
Borderlinepersoner är inte kända för att begå mord.Att begå mord är inget som hör till diagnosen.
Men däremot så är de känslomässigt lynniga, vilket påverkar deras barn,och det är risk för att deras barn far illa, och att barnen dras in i deras känslosvängningar.
OM du uppfattat att just jag kommer att förhindra att små barn blir mördade, så har jag insett min begränsning.
Men varningstecknen borde ha funnits och självklart borde omgivningen ha varit lyhörda och insett att barnet inte mådde bra. Mamman har säkert också uppvisat symptom som borde ha oroat...
Du verkar kunnig, Moshes. Välutbildad? ..
Citat:
Ursprungligen postat av
MrLevaLivet
Hur kan en borderlineperson med psykoser få bo själv med ett litet barn, fy fan vad hemskt. Små barn har trotsiga perioder och det enda som funkar är att man håller sig lugn och kan ta det, stå ut, en nattning kan ta timmar. Kan bara tänka mig hur orolig och rädd detta barn varit och inte kunnat komma ned i varv. Hoppas verkligen detta leder till en diskussion i framtiden, barnet ska såklart vara hos den förälder som inte har borderline och psykoser, det måste läkare och myndigheter styra upp, ta ansvar för och lösa så situationer som denna inte uppstår.
Edit: Ser även i tråden att det varit löpande alkoholintag också!! Men för i helvete, det ska inte vara någon alkohol inblandad med denna problematik, fan vad upprörd jag blir, hur fan kunde vårdnaden ligga där av alla ställen!? Stackars barn

Håller med. Mycket märkligt att en person med hennes problem får ensam vårdnad. Om inte pappan har ännu större problem. Undrar vad hon fick för hjälp förutom medicin. Kanske ingen...
Citat:
Ursprungligen postat av
minay
Märkligt om de inte finns orosanmälan på barnet. Från bvc elr förskolan
Verkligen. Hon hade kanske en trovärdig fasad som inte läckte ut nåt knas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sobiol
Jag har inte ifrågasatt häktningen. Utan spekulationerna som skrivs om hennes liv och person.
Snälla du, Fl.b är till för just spekulationer. Vill man vara "politiskt korrekt" får man hålla sig utanför detta forum. Spekulationerna är till för oss som vill förstå hur människan bakom brottet är funtad, och de leder förvånansvärt ofta rätt. Många duktiga spanare här, faktiskt.