2025-01-06, 00:33
Medlem
Run3s avatar
Jag skulle aldrig röra Lysa med en tång. De sponsrar ökända Jan Bolmeson till att marknadsföra tjänsten, och allt han är involverad i visar sig vara ett scam i slutändan. Så det är en stark varningssignal om Jan Bolmeson förespråkar en tjänst.
Citera
2025-01-06, 00:55
Medlem
Hans sekt förespråkar det.
Otroligt att han har kvar några lärjungar fortfarande. De flesta torde vara ruinerade efter att gått på alla hans andra lurendrejerier.
Citera
2025-01-06, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Någon som har 100% aktier inställt? Hur har det gått sedan ni började i så fall?
Finns simulator men 86% upp sedan sep 2020.

Lysa går ner när marknaden dyker och resultatet ser realistiskt ut.
Citera
2025-01-06, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Finns simulator men 86% upp sedan sep 2020.

Lysa går ner när marknaden dyker och resultatet ser realistiskt ut.

86% på 5 år är väl inte överdrivet bra?
Citera
2025-01-06, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krrrazy
86% på 5 år är väl inte överdrivet bra?
4.25 år.

Tittar man på tre senaste åren så har lysa gått upp 32.6%.
LF Global 49.3%

Lysa är en bred investering som ska ge stabil och tråkig avkastning. Jag skulle se aktiedelen som en massiv globalfond.

För egen del så utgör Lysa ungefär 25% av mitt sparande. 50% i fonder och ytterligare 25% i aktier.
Buffert och nöjeskonton har jag också men ser inte det som sparande.

Ska man göra fynd eller få massiv avkastning på kort tid så är Lysa inte ett alternativ.
Citera
2025-01-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
4.25 år.

Tittar man på tre senaste åren så har lysa gått upp 32.6%.
LF Global 49.3%

Lysa är en bred investering som ska ge stabil och tråkig avkastning. Jag skulle se aktiedelen som en massiv globalfond.

För egen del så utgör Lysa ungefär 25% av mitt sparande. 50% i fonder och ytterligare 25% i aktier.
Buffert och nöjeskonton har jag också men ser inte det som sparande.

Ska man göra fynd eller få massiv avkastning på kort tid så är Lysa inte ett alternativ.

Ja, okej. Jag tycker personligen globalfonder är "stabil och tråkig avkastning". Om nu Lysa är snäppet säkrare men lägre avkastning är det nog inget för mig ändå.
Citera
2025-01-20, 21:18
Medlem
fululfs avatar
Jag har kört Bred, 50%/50% aktier/fonder. Av 2024 års redovisning ser jag att jag borde kört mer på aktier. Funderar nu på att gå över till 70%/30%. Borde jag? Kommer Trumps inställelse i Vita Huset skaka om marknaden?
Citera
2025-02-06, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag skulle aldrig röra Lysa med en tång. De sponsrar ökända Jan Bolmeson till att marknadsföra tjänsten, och allt han är involverad i visar sig vara ett scam i slutändan. Så det är en stark varningssignal om Jan Bolmeson förespråkar en tjänst.

Rejäl varningsflagga när denne skurk rekommenderar någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in