Citat:
Ursprungligen postat av
Lowlyfe
Vart vill du?
Du måste inse att dit du vill behöver du kämpa dig till, få som får slott och riksdaler droppade på altanen.
Finns ett uttryck som heter prokrastinera, vilket innebär att man skjuter upp - små som stora uppgifter - för att hellre ägna sig åt vad man känner för stunden. I vissas fall pga psykisk sjukdom tex depression.
Ta det från en som befunnit sig på båda sidor. Det finns tyvärr enbart ett sätt att ordna detta och viljan måste vara där, du måste agera.
Det finns dom som åtar sig jobb som många i det medelklassamhälle vi lever i skulle känna sig förnärmade att ta. Dom som tar jobben "du" inte vill ha gör det åtminstone med ett mål, att fly från sin situation tex. Naturligtvis gäller inte det alla.
Du måste helt krasst ta tummen ur arslet och sätta dig in i vad du behöver att göra, bara du, för att nå dit du vill.
Ett exempel som är individuellt är mindset hos dom rikaste, då spelar dock ofta kvoterade pengar in i spelet.
Nu har jag sagt till dig vad du behöver höra, kör!
Jag har absolut inga föreställningar om att få leva något glamoröst liv. Jag vill bara undvika hemlöshet eller denna misär jag lever nu i, helst kunna ordna ett jobb och bostad och därmed ett självständigt och värdigt liv - jag har iaf varit många år i bostadskö, men andrahand el. kollektiv är kanske snabbare.
Jag är väl förtrogen med det begreppet, jag har alltid haft svårt med prokrastinering med precis allt typ utom arbetstider och det som varit kring jobbet, är absolut inte någon som briljerar i jobbet då jag knappast kan kalla mig själv begåvad men gjort vad jag har kapacitet i att göra och det har inte krävts att man är ett geni. Jag har tagit skitjobb, sådant som jag sett praktikanter kommit och arbetat tillsammans med för att sedan sluta dagen efter! Men jag har stannat kvar i jobbet så länge jag kunnat även om det varit att kånka runt med andan i halsen med jävla tidskvoter att fylla eller bära bråte och damma av sopkärl, sedan har dessa bemanningsföretag sagt upp arbetarna en masse inkl jag, och så var det.
Jag har haft depression och mår i varierande grad pissigt varje dag och har märkt att depression stör mycket i förmågan att t.ex plugga öht, man kan stirra i en text och försöka läsa innehållet om och om igen men inget liksom fastnar