2019-09-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
Sluta för fan att dra alla tjejer över en kam!

Varför flyttar du ihop med någon du inte delar värderingar med?

Hennes rumskompis ville flytta ihop med sin kille så hon var utan bostad.
Citera
2019-09-28, 21:34
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malet

Skriv ett samboavtal för helvete, hur svårt ska det vara? Om hon inte vill så kan du fråga henne varför, för då är det ju bara dina tillgångar som spelar roll uppenbarligen.

Sambolagen appliceras om ni bor tillsammans en längre tid, så hoppas du inte har bostadsrätt i alla fall om du inte orkar skriva ett avtal.
Citera
2019-09-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Sambolagen appliceras om ni bor tillsammans en längre tid, så hoppas du inte har bostadsrätt i alla fall om du inte orkar skriva ett avtal.

Nä inte än, men hon vill att vi ska köpa en framöver.
Citera
2019-09-28, 21:48
Medlem
Citat:
Nä inte än, men hon vill att vi ska köpa en framöver.

Mycket vad hon vill, mindre vad du vill. Hela denna tråd är ett resultat av att du inte kan kommunicera.
Citera
2019-09-28, 21:49
Medlem
systems avatar
Citat:
Har du ens koll på hur tjejer fungerar? Dom vill spendera allt på smink och märkeskläder.
Fel. De vill ha väskor och skor.

OnT:
Håll de tillgångar du önskar hålla dolda i din nuvarande bank.
Skaffa nytt/nya konton på ny bank. Kör vidare därifrån.
Citera
2019-09-28, 21:53
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Fel. De vill ha väskor och skor.

OnT:
Håll de tillgångar du önskar hålla dolda i din nuvarande bank.
Skaffa nytt/nya konton på ny bank. Kör vidare därifrån.

Varför skulle han skaffa ny bank och fortsätta där? Det är inte direkt så att hon har insikt i hans nuvarande bankkonton. Jag har svårt att tro att hon skulle göra det, men i så fall är hon bara creepy.
Citera
2019-09-28, 21:55
Medlem
Jackdawcrests avatar
Det bästa är ju att öppna ett till konto där vardera partner för över en viss summa varje månad, från detta konto betalas hyra, el, bredband, räkningar, mat, etc.
Citera
2019-09-28, 21:56
Medlem
Kan någon förklara det här med ”delat konto” för mig?

Varför?

Skulle aldrig falla mig in att ha ”delat konto” innan jag är fullständigt övertygad om att tjejen är någon jag litar på till 100% och förväntar mig leva resten av mitt liv med.

Det låter på dig som att ert förhållande är lika seriöst som ett tonårsförhållande..
Citera
2019-09-28, 21:57
Medlem
systems avatar
Citat:
Varför skulle han skaffa ny bank och fortsätta där? Det är inte direkt så att hon har insikt i hans nuvarande bankkonton. Jag har svårt att tro att hon skulle göra det, men i så fall är hon bara creepy.
Creepy-faktorn åsida.

Om man delar konton/bank ser man historiken. Därav förslaget att börja om med ny bank. Inget före den starten blir synligt för den andre parten.
Citera
2019-09-28, 21:59
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Det där var nog den sjukaste motiveringen jag sett för att bli sambo. Du verkar vara en riktig mes så jag hoppas hon rensar ditt konto och kastar ut dig på gatan.
Citera
2019-09-28, 21:59
Medlem
Citat:

Problemet är att hon tycker vi ska vara öppna om exakt allt, även kontoutdrag så att det inte ska kunnas finnas några misstankar om otrohet.
Citera
2019-09-28, 22:05
Medlem
franges avatar
Citat:
Problemet är att hon tycker vi ska vara öppna om exakt allt, även kontoutdrag så att det inte ska kunnas finnas några misstankar om otrohet.

Då tar du och helt enkelt säger som det är - att du tycker annorlunda.

Låt gissa - hon har själv inte så mycket besparingar? Klart hon vill att ni skall dela då - kvinnor är av naturen kommunister. Och vilka är det som vill ha kommunism - de som har det gott ställt och sitt på det torra - eller de som inte lyckats skrapa ihop något på egen hand utan kräver att "någon annan" skall dela med sig och försörja dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in