• 1
  • 2
2019-09-28, 20:59
Medlem
Sen några månader tillbaka har jag blivit sambo med tjejen. Nu har hon fått den smarta iden att vi ska dela på allt, även köra delat konto.

Problemet är bara att jag har tillgångar sparade sen många år tillbaka, som jag inte har någon lust att varken dela med mig av eller att någon ska ha kännedom om. Eftersom jag aldrig har varit besatt av att konsumera mer än det jag behöver så har det blivit en del genom åren som ni förstår.

Så vart är den smartaste lösningen? Säga nej, kommer skapa misstankar.
Citera
2019-09-28, 21:05
Medlem
Var ingen jävla toffel och idiot och gå med på det. Säg nej.

Vad är det för jävla fel på dig?
Citera
2019-09-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bKgrapq6
Var ingen jävla toffel och idiot och gå med på det. Säg nej.

Vad är det för jävla fel på dig?

Om det leder vidare till något seriösare kommer hon säkert vilja ha tillgång till allt. Får hon dock veta kommer hon vilja spendera allt på skräp.

Funderar på att skaffa konto i Schweiz, en bra lösning?
Citera
2019-09-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malet
Sen några månader tillbaka har jag blivit sambo med tjejen. Nu har hon fått den smarta iden att vi ska dela på allt, även köra delat konto.

Problemet är bara att jag har tillgångar sparade sen många år tillbaka, som jag inte har någon lust att varken dela med mig av eller att någon ska ha kännedom om. Eftersom jag aldrig har varit besatt av att konsumera mer än det jag behöver så har det blivit en del genom åren som ni förstår.

Ja, ni kan dela på framtida tillgångar, om du inte har något emot det.

Men att dela på tidigare tillgångar låter lite nja, onödigt, såvida det inte är kris.
De är dina. Du behöver säga något om de. I alla fall tillsvidare.
Citera
2019-09-28, 21:14
Medlem
sebastian66s avatar
Du kommer inte att leva med denna tjej mer än 2 år det ser man enkelt.
Med det tänket kan du inte ens älska den du är sambo med
PS!!Lycka till googla på hur man beter sig om man älskar en person
Citera
2019-09-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Du kommer inte att leva med denna tjej mer än 2 år det ser man enkelt.
Med det tänket kan du inte ens älska den du är sambo med
PS!!Lycka till googla på hur man beter sig om man älskar en person

Har du ens koll på hur tjejer fungerar? Dom vill spendera allt på smink och märkeskläder.
Citera
2019-09-28, 21:22
Medlem
Citat:
Om det leder vidare till något seriösare kommer hon säkert vilja ha tillgång till allt. Får hon dock veta kommer hon vilja spendera allt på skräp.

Funderar på att skaffa konto i Schweiz, en bra lösning?

Vem bryr sig om vad hon vill? Fråga dig vad DU vill. Det är ju dina pengar.

Vad är det för fel på dina gelikar? Skaffa stake för fan. Säg åt henne "NEJ" och passar det inte så skaffar du en ny kvinna.
Citera
2019-09-28, 21:23
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Har du ens koll på hur tjejer fungerar? Dom vill spendera allt på smink och märkeskläder.
Jag har bra koll tro mig man ser det innan man ens blir sambo
Såna som är som du beskriver kastar man fett bort utan att blinka
Alla kvinnor tjejer är inte på det viset
Citera
2019-09-28, 21:28
Medlem
Fenjal888s avatar
Men för helvete, vad är det för fel på dig? Hon frågar om ni ska dela på allt, du säger nej. Ni kan väl ha ett gemensamt konto som ni punga in lika mycket pengar på varje månad som ni har till bostad, mat och resor om ni inte kommer överens, men mer än så är helt överflödigt. Sambos? Samboavtal.
Citera
2019-09-28, 21:28
Medlem
Citat:

Sluta för fan att dra alla tjejer över en kam!

Varför flyttar du ihop med någon du inte delar värderingar med?
Citera
2019-09-28, 21:29
Medlem
Citat:

Jag hade skapat konto i en annan bank och fört över pengarna dit om jag ville hålla dom borta från min sambo. Fast kräver hon att få granska dina konton så kommer hon ju se transaktionen.

Fast vilken sambo kräver det? Ens konton är ju ens privatsak.

Dela på allt kan man väl göra men det ni hade innan ni blev tillsammans är ju ert eget kan jag tycka. Öppna ett gemensamt sparkonto och för över lika mycket var dit varje månad, sen delar ni på alla utgifter bara. Det är enklast. Att få in båda lönerna på samma konto och hålla på låter jobbigt.
Citera
2019-09-28, 21:31
Medlem
hejhejvilkengrejs avatar
Säg exakt som det är. Att ni kan dela på räkningar, mat, nöjen osv. Alltså att ni delar på kostnaderna men inte på konton. Svårare än så är det inte. Göm inte pengarna utan säg bara att ni kör 50/50, inget mer. Ditt sparkonto är ditt och bara ditt. Ni kan självklart skapa ett nytt konto där ni lägger in lika mycket varje månad så blir det jämt och bra. Passar det inte så släng ut diggern.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in