2013-04-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaS-ToY
Antalet tidigare sexpartners hos den jag är med är rätt oväsentligt. Tex vet jag om att nuvarande knullat runt rätt flitigt och det stör inte mig ett dugg. Det är ju mig han är med nu liksom
På nåt sätt hade det för mig inte känts pålitligt. Om jag hade vetat att min karl varit en flitig knullare med många olika brudar så hade jag börjat tvivla om det verkligen BARA var mig som han låg med nu..
Citera
2013-04-08, 23:05
Medlem
WaS-ToYs avatar
Ja, litar man inte på sin partner så kan jag förstå att de tankarna kommer, men jag litar på min han jag.. Varför tror du att risken för otrohet är högre bara för att en kille knullat runt när han varit singel?
Citera
2013-04-08, 23:08
Medlem
Citat:
Ja, litar man inte på sin partner så kan jag förstå att de tankarna kommer, men jag litar på min han jag.. Varför tror du att risken för otrohet är högre bara för att en kille knullat runt när han varit singel?
För att han uppenbarligen inte har kunnat hålla sig till en då, och därför har jag svårt att tänka mig att han kan göra det sen också.
Citera
2013-04-08, 23:12
Medlem
WaS-ToYs avatar
Så om en kille när han är singel har en hoper ons då är han per automatik otrogen när han är i ett förhållande i din värld?

Tack och lov så har jag högre självkänsla än att noja över såna teorier när jag är i ett förhållande och litar som sagt på min han. Utan tillit är ett förhållande dödsdömt!
Citera
2013-04-08, 23:16
Medlem
Citat:
Så om en kille när han är singel har en hoper ons då är han per automatik otrogen när han är i ett förhållande i din värld?

Tack och lov så har jag högre självkänsla än att noja över såna teorier när jag är i ett förhållande och litar som sagt på min han. Utan tillit är ett förhållande dödsdömt!
Jag skulle inte direkt vilja påstå att det är någon kille jag hade haft världens tillit för iallafall
Men skönt för er!
Citera
2013-04-08, 23:17
Medlem
WaS-ToYs avatar
Måste vara jobbigt att inte kunna lita på sin partner, att alltid gå och vara misstänksam..
Citera
2013-04-08, 23:52
Medlem
Citat:
Antalet tidigare sexpartners hos den jag är med är rätt oväsentligt. Tex vet jag om att nuvarande knullat runt rätt flitigt och det stör inte mig ett dugg. Det är ju mig han är med nu liksom

Ni tjejer har ju en sak ni inte behöver gå och oroa er för, kukstorlek.
Så förstår att ni har en mildare syn på detta.
Har en tjej haft större än vad jag kan erbjuda så ryker hon direkt.
Citera
2013-04-09, 00:00
Medlem
WaS-ToYs avatar
Och vice versa, vem vill ha en pygmékuk som man inte känner av liksom?

Lagom stor kuk och lagom trång fitta passar bäst ihop.
Citera
2013-04-09, 01:46
Medlem
AegWyrs avatar
Naturligtvis har men en exakt matematisk formel som måste följas. Godtagbara siffror är: 1 per levnadsår sedan sexdebut, plus 5 bekräftelseligg som får spridas över hela tidsrymden.

On a more serious note... Det stora problemet med sexpartners är inte antalet, utan varför det sett ut som det gör, hur man förhåller sig till det, om beteendemönstret är etablerat och hur man hanterar sina gamla ligg.

Så, hur tänker AegWyr nu?

1. Jo, det är ganska få utav de mer promiskuösa människorna jag känner som "mår bra". Och nu skiter jag i hur de vill må, hur de låtsas må, och vad de säger om hur de mår. Gräver man lite, så hittar man allt som oftast en problembild som ligger till grund för det sexuellt lössläppta beteendet. Detta gäller både promiskuösa män och kvinnor jag korsat vägar med i livet. Vad saker och ting sedan beror på är varierar lite, men rent generellt sett så tror jag inte på sex som en medicin för intern problematik.
Att behöva den dos av självbekräftelse det faktiskt omfattar att återkommande behöva erövra nya ligg är väl i sig rätt talande kan jag tycka? Precis som jag skulle reagera på om någon allt för regelbundet behövde sprit, narkotika eller annat för att uthärda livet. Om sedan pappa varit alkoholist, man har dåligt självkänsla, dåligt spritsinne eller vad som helst spelar mindre roll. I en slampa hittar man allt som oftast bakomliggande problem.
Och att dessutom ha en sådan impulskontrollbrist att man liksom ligger med mer eller mindre allt som visar en önskan om det, ja, jag vet inte - men jag finner det helt enkelt inte som ett särskilt tillfredsställande karaktärsdrag.

2. En människa som ligger runt och är helt öppen om det uppvisar ett för mig socialt oacceptabelt beteende. "Don't kiss and tell". Den enda fördelen med uppenbara slampor (oberoende av kön) är att man igenom deras öppenhet med det helt kan ta bort dem ifrån listan av relationsmaterial.

3. Beteendemönster, beteendemönster, beteendemönster... Jag kommer nog aldrig sluta tjata om beteendemönster. En människas beteendemönster är något av det som talar mest för hur man bör förhålla sig till dem. De tankesscheman och beteendescheman din hjärna har är i stora drag det du är.
En 22 åring som ligger runt lite: okej, ganska förståeligt. En 32-åring som gör det: inte fullt lika förståeligt. Lika lite som jag skulle finna det sunt att en vuxen människa konstant måste gå på krogen och bli full 2 dagar varje helg, eller något annat man borde ha vuxit ifrån och inte har ett okontrollerbart behov av om man är en stabil, trygg, integrerad individ.

4. Hur man hanterar sin gamla ligg är högrelevant. Är det färdiga affärer, eller släpar man runt på en massa skit? Dräller det in booty-calls mitt i natten, och en och annan "random" kukbild kommer och förgyller natten till allas stora glädje. Ser människor på dig som någon man kan ringa och få ett ligg, framstår du som enkel, lättfotad, med mera: så innebär det att du som människa accepterat att låta andra ha den uppfattningen om dig. Och om du ser dig som så lite värd för dig själv att du låter andra se på dig som ett enkelt ligg, så kommer det med ganska stor sannolikhet finnas mer skit i dig än bara en lite överaktiv sexuell historia.

Skulle jag detja en 23 åring som legat med 50 personer så hade nog min tanke främst varit "Vad har du för skäl till att inte må bra då? Och vad för mer problem har du i livet som gör att du kommer bli sjujävla jobbig att ha en relation med?".
Citera
2013-04-09, 12:25
Medlem
Citat:
Och vice versa, vem vill ha en pygmékuk som man inte känner av liksom?

Lagom stor kuk och lagom trång fitta passar bäst ihop.

Och vad är en lagom stor kuk då?
Som sagt, ni tjejer har det lätt.
Citera
2013-04-09, 18:04
Medlem
WaS-ToYs avatar
Vad som är lagom för mig är kanske inte lagom för nån annan, så det är omöjligt att ge ett generellt svar, typ som att svara på hur långt ett snöre är

Och nej, vi tjejer har det inte enklare än killar. Ni bara tror det!
Citera
2013-04-09, 22:54
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Vad som är lagom för mig är kanske inte lagom för nån annan, så det är omöjligt att ge ett generellt svar, typ som att svara på hur långt ett snöre är

Och nej, vi tjejer har det inte enklare än killar. Ni bara tror det!

Ni har ju mycket lättare att få ligga. Fast ärligt talat vem fan är så patetisk att man bryr sig? Vem håller ens räkningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in