Citat:
Ursprungligen postat av high1
Missförstå mig inte, jag ser inte egentligen ner på folk som legat lite, men jag gillar inte att människor ligger lite bara pga av att de är rädda flr vad andra ska säga. Jag ser upp till folk som lever sitt liv och inte går runt o är mesiga för hur det ska se ut i andra människors ögon. Det gäller inte bara sex, det gäller i allt man gör. Gillar jag att göra vissa saker, ska jag då gå runt o skämmas eller dölja det jag gör bara för att kalle kanske skvallrar till peter. Löjligt. Det är som att inte våga leva ut och stå flr vad man tycker. Ska man bara få gilla sex i smyg? Vilket år var det det var? 2012. Just det 2012. Men alla har ju inte ett stenhårt självförtroende och det krävs om man ska kunna stå emot en massa människor som tycker annorlunda.
Det du säger är helt korrekt även i mina ögon. Man ska alltid stå för vad man vill, och inte smyga med det. Så långt håller jag med dig.
Det jag motsäger mig är just det att ligga med så många det går, detta gör jag inte pga att jag själv inte får ha sex, för att jag är ful, eller någon annan anledning annan än den att jag ser det som meningslöst. För i nio fall av tio är detta sexet med främlingen urkasst och totalt meningslöst.
Jag är en av de som ser sexualiseringen av samhället och allt i den som sjuk, då jag inte vill att t.ex 12-åringar ska klä sig i kortkort och försöka sälja sig för lite sprit (måhända dåligt exempel, men jag tror du förstår hur jag menar).
Jag kan bara inte förstå varför man anser att det är så fruktansvärt skönt med 60 olika främlingar, när det sex man upplever med den man älskar är tusenfalt bättre på alla sätt och vis (förutsatt att man kommunicerar). Kalla mig mossig om du vill, det spelar ingen roll.
Att lösaktighet (både män och kvinnors..) är en enorm sjukdomsspridare, oavsett kondom eller ej (kondylom och herpes kan du få oavsett skydd), är ingenting man kan bortse ifrån heller. Det gör även risken att bli ofrivilligt gravid större, det har ökat antalet falskanmälningar för våldtäkt vars utredningar kostar oss alla pengar, och ibland sätter en oskyldig man i fängelse, det har ökat antalet riktiga våldtäkter (Tjej tar hem kille -> tjej ångrar sig -> kille sur -> kör ändå).
Vi har t.ex fått en ny form av klamydia som är resistent mot våra läkemedel, detta för att sjukdomen blivit så vanlig, och för att vi överanvänder antibiotika. Är det något positivt? Bara för att vissa vill "leva livet" (Som om sex är samma sak som att leva livet..).
Du får ju såklart göra som du vill med ditt liv, ha sex med alla du känner för. Men dina handlingar får folk att se ner på dig, precis som att mina handlingar och åsikter i den här frågan t.ex får folk att se ner på mig för att de anser att jag är mossig, konservativ och dum i huvudet. Men man får stå för det man tycker, oavsett. Så, som jag sa, där har du rätt.