Citat:
Ursprungligen postat av Bonker
Till er som tycker att den siffran inte är något konstigt så köper jag er ståndpunkt, men statistiskt har ni fel... Under en livstid: 4,6 för tjejer och 7,1 för män (siffror från 1996). Det kan förklara varför många skulle undra
http://www.rfsu.se/sex_i_sverige.asp
Häromåret på en fest fick jag förklarat för mig av en kille som var duktig på matte att den där skillnaden som finns mellan tjejer och killar är helt omöjlig. Han höll en låååång föreläsning för mig som i korta drag gick ut på att varje gång en kille har sex med en tjej så har samtidigt en tjej sex med en kille (jepp, så är det

) och därför borde snittet för killar och tjejer bli ungefär detsamma. Han sa att skillnaden i statistiken beror på att vi tjejer har en tendens att avrunda nedåt och att killar tvärtom avrundar uppåt (no shit, Sherlock).
Rätt tragiskt egentligen att inte ens i en anonym (antar jag) undersökning vågar vi stå för hur många vi varit med.

Jag brukar själv plocka bort ett par stycken som jag föredrar att förtränga, och då är jag ändå flera ljusår från några 50 stycken (såvida man inte måste räkna alla fjortishångel, men det gör man förstås inte

).
Förresten tycker jag att det där med att bara ange en siffra är rätt meningslöst och behöver egentligen inte säga nånting. Visst, det är en jävla skillnad på 5 och 50, men det kan också vara skillnad på 50 och 50. En tjej eller kille med 50 försök till seriösa förhållanden i bagaget är väl inte så attraktiv, inte heller nån med erfarenhet av 50 oskyddade fylleknull på allehanda krogtoaletter. Däremot kan man tänka sig en person som mellan sina relationer passar på att under ordnade och skyddade former leka av sig lite. Börjar du i 15-årsåldern kan det lätt ha hunnit rinna iväg en bra bit innan du är 23. Har jämngamla (21 år) kompisar som säkert kommit mer än halvvägs till 50 utan att för den skull vara några psychogirls på något vis. Åk till en partyö och lev rövare och du kan lätt komma upp i en 3-4 stycken på bara en vecka utan att det egentligen är nåt konstigt med det.