2006-09-05, 01:06
Medlem
TimeWarps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Så människor kan inte förändras?

människor kanske kan förändras men inte kadaver!

Så du menar att pedofiler och våldtäktsmän, som UPPREPAT sina illdåd också ska benådas gång på gång tills hemskheter inträffar igen? grov jämförelse men du måste ju förstå vad jag menar!! Det finns en gräns!
Citera
2006-09-05, 01:09
Medlem
Baggelitos avatar
Krogslynor är dem alla. Bara att dra på.

Ni killar som inte förstår varför en tjej vill ha sex med olika partners. Då ska jag omformulera frågan åt er.

DET ÄR INGEN SOM VILL HA DEM!

Helg efter helg dumpas dem fast de är lättfotade och vill ha ett förhållande.

Oftast är det halvfeta fula tjejer som i majoritet har haft flest partners. Dem är lättast att tackla ner i sängen helt enkelt. Bottennapp har vi alla haft.

Enkel mattematik: Erbjuder hon att ni ska hem till henne, oavsett om det var du som raggade på henne eller inte. Så är det inte första gången hon säger så.. inte heller sista

Söker ni ett bra förhållande föreslår jag att ni håller er borta från krogen. (Ni som inte accepterar tjejer med många sexpartners) Kanske bäst att börja ragga inne på biblioteket. (ska jag göra när min biologiska klocka klingar)

Ciao ~
Citera
2006-09-05, 02:30
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonker
Till er som tycker att den siffran inte är något konstigt så köper jag er ståndpunkt, men statistiskt har ni fel... Under en livstid: 4,6 för tjejer och 7,1 för män (siffror från 1996). Det kan förklara varför många skulle undra
http://www.rfsu.se/sex_i_sverige.asp
Häromåret på en fest fick jag förklarat för mig av en kille som var duktig på matte att den där skillnaden som finns mellan tjejer och killar är helt omöjlig. Han höll en låååång föreläsning för mig som i korta drag gick ut på att varje gång en kille har sex med en tjej så har samtidigt en tjej sex med en kille (jepp, så är det ) och därför borde snittet för killar och tjejer bli ungefär detsamma. Han sa att skillnaden i statistiken beror på att vi tjejer har en tendens att avrunda nedåt och att killar tvärtom avrundar uppåt (no shit, Sherlock).

Rätt tragiskt egentligen att inte ens i en anonym (antar jag) undersökning vågar vi stå för hur många vi varit med. Jag brukar själv plocka bort ett par stycken som jag föredrar att förtränga, och då är jag ändå flera ljusår från några 50 stycken (såvida man inte måste räkna alla fjortishångel, men det gör man förstås inte ).

Förresten tycker jag att det där med att bara ange en siffra är rätt meningslöst och behöver egentligen inte säga nånting. Visst, det är en jävla skillnad på 5 och 50, men det kan också vara skillnad på 50 och 50. En tjej eller kille med 50 försök till seriösa förhållanden i bagaget är väl inte så attraktiv, inte heller nån med erfarenhet av 50 oskyddade fylleknull på allehanda krogtoaletter. Däremot kan man tänka sig en person som mellan sina relationer passar på att under ordnade och skyddade former leka av sig lite. Börjar du i 15-årsåldern kan det lätt ha hunnit rinna iväg en bra bit innan du är 23. Har jämngamla (21 år) kompisar som säkert kommit mer än halvvägs till 50 utan att för den skull vara några psychogirls på något vis. Åk till en partyö och lev rövare och du kan lätt komma upp i en 3-4 stycken på bara en vecka utan att det egentligen är nåt konstigt med det.
Citera
2006-09-05, 03:23
Medlem
Hjartarhorns avatar
4,6 och 7,1...då får man räkna med att en jävla massa 40-talister varit med i den undersökningen. många jag känner i min ålder, inklusive jag själv har tappat räkningen över hur många.
Citera
2006-09-05, 11:02
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
Häromåret på en fest fick jag förklarat för mig av en kille som var duktig på matte att den där skillnaden som finns mellan tjejer och killar är helt omöjlig. Han höll en låååång föreläsning för mig som i korta drag gick ut på att varje gång en kille har sex med en tjej så har samtidigt en tjej sex med en kille och därför borde snittet för killar och tjejer bli ungefär detsamma. Han sa att skillnaden i statistiken beror på att vi tjejer har en tendens att avrunda nedåt och att killar tvärtom avrundar uppåt (no shit, Sherlock).

Rätt tragiskt egentligen att inte ens i en anonym (antar jag) undersökning vågar vi stå för hur många vi varit med.
Det där beror ju helt på... Låt oss ta en man och tio kvinnor som exempel... Mannen har sex med alla tio kvinnor, och var och en av de tio kvinnorna har sex med mannen... Då blir det manliga medeltalet 10 och det kvinnliga 1...

Om det däremot finns 9 andra män med i undersökningen som alla blir helt utan sex blir det dock samma medeltal, men det behöver ju inte ha funnits lika många personer av de båda könen i den där RFSU-undersökningen som det länkades till...

Och framförallt så har ju personerna i undersökningen haft sex med andra personer som inte varit med och bidragit med statistik, vilket betyder att antalet sexpartners hos män och kvinnor inte behöver bli samma även om det är lika många av båda könen som undersökts...

Din matematiska kompis har fel... Låt oss ta ett rum med fyra män och sex kvinnor som exempel... En av männen i rummet har sex med alla av dessa sex kvinnor, medan de andra männen alla har sex med en kvinna var...
Citera
2006-09-05, 11:22
Medlem
Det spelar inte så stor roll om det är 10, 20 eller 30. Det som spelar roll är vad det är för killar som en eventuell framtida flickvän har haft sex med. Om det är relationssex med schysta killar som så rör det mig inte, men om det är trasor som hon haft sex med på krogen så sjuker hon direkt i mitt huvud. Om hon har svartskallar på meritlistan så är hon inget alternativ.

Citera
2006-09-05, 11:28
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonker
Under en livstid: 4,6 för tjejer och 7,1 för män (siffror från 1996). Det kan förklara varför många skulle undra
http://www.rfsu.se/sex_i_sverige.asp

Som jag sa: Tjejer ljuger bättre än killar
Citera
2006-09-05, 11:31
Medlem
zorc7251s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piffi
Jag är 23 å har varit med ca 50 st, de killkompisar jag diskuterat det här med säger att jag inte borde vara ärlig om en eventuell framtida pojkvän skulle fråga mig, de säger att 15-20 är en mer godtagbar siffra. Är nyfiken på att höra fler killars kommentarer angående den här frågan...
Oj, du måste varit ganska aktiv, eller kanske aldrig haft något längre (troget) förhållande.

Låt säga att du varit sexuellt aktiv i fem år, då blir det 10 olika sexpartners per år, lite mindre än en ny i månaden. Förutsatt att du varit singel i dessa fem år. Tycker iaf jag är halvmycket, om man nu inte går in för det.

EDIT: Oj, va gammal tråd.
Citera
2006-09-05, 11:34
Medlem
Kojaks avatar
Ni som tycker att någon är sämre pga att han/hon har legat med massor är tyvärr bara ett resultat av våran byrokratistyrda "lagom är bäst" politik som har pågått allt för länge.

Släpp sargen och låt folk knulla med vem och hur ofta dom vill innan ni börjar vifta med moralflaggor och annat onödigt sossetjafs!

Citera
2006-09-05, 13:47
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Nemesis1: Jadu, nu får du det att snurra i huvudet på en, men just då kändes det som att killen visste vad han pratade om. Fast jag och matte är väl inte the ideal match om man säger så.
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymIdentitet
Det spelar inte så stor roll om det är 10, 20 eller 30. Det som spelar roll är vad det är för killar som en eventuell framtida flickvän har haft sex med. Om det är relationssex med schysta killar som så rör det mig inte, men om det är trasor som hon haft sex med på krogen så sjuker hon direkt i mitt huvud.
Alltså, det där att det skulle vara "bättre" med bara en massa relationssex vet jag inte om jag håller med om rakt av. Har en person försökt 30 gånger med att ha en relation (alltså vara ihop på riktigt) och misslyckats alla 30 gånger vet jag inte om den personen är så mycket att satsa på som pojkvän/flickvän. Bättre i så fall med kanske 5 seriösa relationer och 25 ordnade KK-förhållanden.

Fast nu kanske jag hakar upp mig på ord.
Citera
2006-09-05, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
Ni som tycker att någon är sämre pga att han/hon har legat med massor är tyvärr bara ett resultat av våran byrokratistyrda "lagom är bäst" politik som har pågått allt för länge.

Släpp sargen och låt folk knulla med vem och hur ofta dom vill innan ni börjar vifta med moralflaggor och annat onödigt sossetjafs!

Nu var ju frågan mest varför det är ok för en kille ( jag) som knullat runt är "finare" än en tjej som lagt upp sig för många.

Helt enkelt för att trasiga tjejer knullar runt för att få lite uppmärksamhet och t.o.m ömhet och kärlek för stunden. Detta medans en kille helt enkelt bara vill få tömma å glömma.

Btw broken goods går inte att laga, lämna tjejer med en massa "bagage".......men tack iaf alla ni slampor, ni är för goa
Citera
2006-09-05, 18:46
Medlem
Chalices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Det där beror ju helt på... Låt oss ta en man och tio kvinnor som exempel... Mannen har sex med alla tio kvinnor, och var och en av de tio kvinnorna har sex med mannen... Då blir det manliga medeltalet 10 och det kvinnliga 1...

Om det däremot finns 9 andra män med i undersökningen som alla blir helt utan sex blir det dock samma medeltal, men det behöver ju inte ha funnits lika många personer av de båda könen i den där RFSU-undersökningen som det länkades till...

Och framförallt så har ju personerna i undersökningen haft sex med andra personer som inte varit med och bidragit med statistik, vilket betyder att antalet sexpartners hos män och kvinnor inte behöver bli samma även om det är lika många av båda könen som undersökts...

Din matematiska kompis har fel... Låt oss ta ett rum med fyra män och sex kvinnor som exempel... En av männen i rummet har sex med alla av dessa sex kvinnor, medan de andra männen alla har sex med en kvinna var...

Den matematiske kompisen har tyvärr rätt. När man ägnar sig åt statistik så ser man till att det underlag man undersöker är representativt både vad gäller ålder, kön, bostadsort mm mm. Dessutom använder mans sig av ett stort antal för att minimera felkällorna. Man gör inte an statistisk undersökning på 10 pers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in