2006-09-05, 21:08
Medlem
Aioloss avatar
Jag är totalt ointresserad av tjejer som har haft mer än ett eller två ONS. Sex i seriösa förhållanden är det som gäller. Det handlar helt enkelt om att dela värderingar. Att ha samma inställning till viktiga saker. Själv har jag haft ett ONS och ångrar det fortfarande. Jag insåg att sex utan intensiv kärlek inte gav mig något, och har aldrig gjort om misstaget.

Jag värderar rundknullarbeteende hos män och kvinnor på samma sätt. Jag ser ner på det. Jag ser det som ovärdigt. Jag hade en chef som stolt berättade att han hade knullat över 200 tjejer innan han träffade sin sambo, och jag ändrade genast uppfattning om honom. Manshora säger jag bara.

Misssuppfatta mig inte, sex är underbart. Fantastiskt. Men bara (för min egen del) med någon som jag verkligen älskar. Att vara kär är inte nog för mig, jag måste ha sann kärlek. Och en tjej som inte har samma uppfattning, har helt enkelt värderingar som inte är kompatibla med mina.

Visst, jag framstår säkert som stockkonservativ, men då får jag väl göra det. Sanningen är att jag på vissa områden är superkonservativ och på andra är väldigt liberal. Jag har starka övertygelser och står för dem.
Citera
2006-09-05, 21:26
Medlem
Aioloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Min motivation till min åsikt kommer i meningen: "Du har väl inte något att göra med hur din partner levt sitt liv fram tills du träffar vederbörande, lika lite som partnern har att göra med ditt liv innan ni träffades?"

Ett lite senkommet svar till det här. Jo, det har man fan med att göra! Orsaken? Historik säger ofta mycket om framtiden. Om jag skulle träffa en tjej som har pojkvän och hon är villig att vara otrogen med mig tills hon dumpat honom, är hon ointressant. Detta eftersom hon med viss sannolikhet skulle kunna göra samma sak mot mig i framtiden. En tjej som brukat heroin tidigare har större sannolikhet att falla tillbaka i det än en "vanlig" tjej har risk att börja med det. "History repeats itself", är ett citat som beskriver det hela mycket väl... Människor KAN ändras, men gör det mycket sällan. Mönster tenderar att upprepas, så även "slampigt" beteende. Tyvärr. Jag har råkat ut för det vid två tillfällen och båda lämnade en väldigt bitter eftersmak.

Citat:
Ursprungligen postat av LOV2XLR8
gay, Gay, GAy och ännu mera GAY
Är det gay att ha moral? Att värdera kärlek? Att se samvaro mellan två människor som älskar varandra som högre än allt annat? Ja, då är jag väl gay enligt dig då. Du, å andra sidan, skulle mycket väl kunna vara en manshora.
Citera
2006-09-05, 21:31
Medlem
Vädurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiolos
Jag är totalt ointresserad av tjejer som har haft mer än ett eller två ONS. Sex i seriösa förhållanden är det som gäller. Det handlar helt enkelt om att dela värderingar. Att ha samma inställning till viktiga saker. Själv har jag haft ett ONS och ångrar det fortfarande. Jag insåg att sex utan intensiv kärlek inte gav mig något, och har aldrig gjort om misstaget.

Jag värderar rundknullarbeteende hos män och kvinnor på samma sätt. Jag ser ner på det. Jag ser det som ovärdigt. Jag hade en chef som stolt berättade att han hade knullat över 200 tjejer innan han träffade sin sambo, och jag ändrade genast uppfattning om honom. Manshora säger jag bara.
[...]

Här går det faktiskt att hitta en nypa visdom från Islam, och dess syn på månggifte. Det är enligt Islam (möjligen inom vissa riktningar inom religionen) okej för en man att gifta sig med hur många fruar som helst - så länge han älskar dem lika mycket allihop.

Jag ser på sexpartners på snarlikt vis. Antalet är egentligen helt ovidkommande, det är urvalet (kvaliteten, selektiviteten och den egna viljan) som är det viktiga. Det är en viss skillnad att välja sin partner för att få njutning, och att glatt tacka ja till varje sexuell invit som kommer oavsett vem det är som levererar den.
Citera
2006-09-05, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ett lite senkommet svar till det här. Jo, det har man fan med att göra! Orsaken? Historik säger ofta mycket om framtiden. Om jag skulle träffa en tjej som har pojkvän och hon är villig att vara otrogen med mig tills hon dumpat honom, är hon ointressant. Detta eftersom hon med viss sannolikhet skulle kunna göra samma sak mot mig i framtiden. En tjej som brukat heroin tidigare har större sannolikhet att falla tillbaka i det än en "vanlig" tjej har risk att börja med det. "History repeats itself", är ett citat som beskriver det hela mycket väl... Människor KAN ändras, men gör det mycket sällan. Mönster tenderar att upprepas, så även "slampigt" beteende. Tyvärr. Jag har råkat ut för det vid två tillfällen och båda lämnade en väldigt bitter eftersmak.

Är det gay att ha moral? Att värdera kärlek? Att se samvaro mellan två människor som älskar varandra som högre än allt annat? Ja, då är jag väl gay enligt dig då. Du, å andra sidan, skulle mycket väl kunna vara en manshora.

Håller med om del ett, del 2 är fortfarande en sagovärld du verkar leva i.........
Citera
2006-09-05, 21:35
Medlem
Aioloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vädur
Här går det faktiskt att hitta en nypa visdom från Islam, och dess syn på månggifte. Det är enligt Islam (möjligen inom vissa riktningar inom religionen) okej för en man att gifta sig med hur många fruar som helst - så länge han älskar dem lika mycket allihop.

Jag ser på sexpartners på snarlikt vis. Antalet är egentligen helt ovidkommande, det är urvalet (kvaliteten, selektiviteten och den egna viljan) som är det viktiga. Det är en viss skillnad att välja sin partner för att få njutning, och att glatt tacka ja till varje sexuell invit som kommer oavsett vem det är som levererar den.

Personligen tror jag inte att jag kan älska flera kvinnor samtidigt, men what ever works for them! Som du skriver är det urvalet som är det viktiga. Om en tjej har knullat med 10 killar från krogen men aldrig haft ett seriöst förhållande, är hon ointressant för mig. Om hon har haft tio seriösa pojkvänner (vilket iofs inte är väldigt troligt, men ändå möjligt) så är det ok för mig. Det är en jävla skillnad mellan dessa scenarion.

Citat:
Ursprungligen postat av LOV2XLR8
Håller med om del ett, del 2 är fortfarande en sagovärld du verkar leva i.........
Sagovärld? Jag lever själv i den världen och de flesta av mina vänner också. Vi delar värderingar och är ointresserade av ONS. De flesta av vännerna i alla fall. Du får gärna utveckla om du har något reellt argument för att det skulle vara en sagovärld.
Citera
2006-09-05, 21:35
Bannlyst
Japp, jag är en manshora förresten........
Citera
2006-09-05, 21:51
Medlem
Citat:

jag håller med..

tilbaks till frågan, om man bara är ute efter att knulla runt så kan man väl ha hur många som helst igentligen, men om man har ett förhållande så ska man bara hålla sig till en, annars förtjänar man att straffknullas till döds
Citera
2006-09-05, 22:05
Bannlyst
Haha. Roligt att killar skulle ha ett högre snitt. Man får iofs räkna statistiken utefter sexuell läggning samt proportionerna mellan mängden män och kvinnor i ett land. Annars måste inte snittet vara samma.
Citera
2006-09-06, 01:06
Medlem
skickahit10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piffi
Är en tjej som funderar över det här med antal sexpartners. Ponera att du som kille träffar en tjej, ni börjar dejta och sen av okänd anledning börjar ni diskutera antal sexpartners ni haft. Skulle du tappa intresset/börja fundera över att fortsätta om hon hade varit med fler än dig? Hur många sexpartners är ok? Ser killar det som positivt om tjejen varit med många för då är hon antagligen erfaren eller har det motsatt effekt, blir tjejen tagen för en slampa?

Jag är 23 å har varit med ca 50 st, de killkompisar jag diskuterat det här med säger att jag inte borde vara ärlig om en eventuell framtida pojkvän skulle fråga mig, de säger att 15-20 är en mer godtagbar siffra. Är nyfiken på att höra fler killars kommentarer angående den här frågan...

Var med om just detta i början av året...träffade en 19-åring som haft sex med en 40-50 pers.

Som en del nämnde så smög sig en känsla in ibland av att vara något icke-speciell, fast det kan å andra sidan också ha berott på att hon berättade om de olika knullen med jämna mellanrum (big no-no i min värld) i kombination med mitt eget ibland dåliga självförtronde.

Å andra sidan var hon fantastisk i sängen, så efter att ha genomlevt det hela kan jag i slutändan konstatera att det var ett plus (men vissa detaljer kunde hon fått behålla för sig själv ibland ).

MEN - intresset falnade dock aldrig pga det och några tankar om att avsluta det kom aldrig på fråga.
Så var ärlig, någon som lägger ner pga något sådant är helt dum i huvudet ändå...
Citera
2006-09-06, 03:24
Medlem
nilleboys avatar
Det bästa är väl att inte ta upp frågan alls. Vad har man för nytta av att veta vilka snubbar hon knullat innan och vilka ställningar dom använde då etc. Det enda man vill veta är ju att alla andra var mycket sämmre, hade mindre kuk och inte luktade lika gott.

Frågor som man inte vill ha svar på är lika bra att inte ställa.

Måste man tvunget säga en siffra brukar jag dra till med min ålder, ganska lagom och lätt att komma ihåg vad man sa, kan bli problem om man e tillsammans med tjejen i mer än ett år...
Citera
2006-09-06, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skickahit10
Var med om just detta i början av året...träffade en 19-åring som haft sex med en 40-50 pers.

Som en del nämnde så smög sig en känsla in ibland av att vara något icke-speciell, fast det kan å andra sidan också ha berott på att hon berättade om de olika knullen med jämna mellanrum (big no-no i min värld) i kombination med mitt eget ibland dåliga självförtronde.

Å andra sidan var hon fantastisk i sängen, så efter att ha genomlevt det hela kan jag i slutändan konstatera att det var ett plus (men vissa detaljer kunde hon fått behålla för sig själv ibland ).

MEN - intresset falnade dock aldrig pga det och några tankar om att avsluta det kom aldrig på fråga.
Så var ärlig, någon som lägger ner pga något sådant är helt dum i huvudet ändå...
Varför är man dum i huvudet?
man vill väl ha någon som man vet inte knullat runt med 50 pers, det är ju äckligt som bara FAN, och en sån bud kan man inte ens ha ett seriöst förhållande med, eftersom hon nästan ALLTID kommer vara otrogen..
Citera
2006-09-06, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disipalic
Varför är man dum i huvudet?
man vill väl ha någon som man vet inte knullat runt med 50 pers, det är ju äckligt som bara FAN, och en sån bud kan man inte ens ha ett seriöst förhållande med, eftersom hon nästan ALLTID kommer vara otrogen..

Tycker inte att det är äckligt men jag håller med om resten. De enda tjejer som varit otrogna mot mig är de som har gängat med ett stort antal killar.

//Andy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in