2019-09-28, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Har centerpartiet blivit rasister? Eller är det här ett tecken på partiledningen och partiet har olika uppfattningar?

Centerstämman har beslutat att Centerpartiet ska verka för att omskärelse av pojkar som inte sker av medicinska skäl ska förbjudas i Sverige. Partiledningen varnar för att det kommer att uppfattas som att partiet vill förbjuda judendomen och islam.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/c...else-pa-pojkar

Alla slavar omskärdes....och tanken har aldrig varit i medicinskt syfte.......tänk nu vad jag skrev.

Som i RA ni blir födda och er kontakt med er inre gud stjäls utav självt.

Ni kommer aldrig förstå så tanken är skriven.

Ville ni inte slåss? var är er glöd?
Senast redigerad av Nephilim666 2019-09-29 kl. 00:03.
Citera
2019-09-29, 00:03
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Är det du som bestämt att alla som möjligen skulle dömas pga en lag som inte ens finns är muslimer? Vad är det för rasist i dig som vill påstå att muslimer stympar sina barn? Om muslimer stympar sina barn så hade du väl reagerat kraftfullt?

Jag skrev "tiotusentals skötsamma muslimer" eftersom de är den numerärt största gruppen. Därmed inte sagt att bara muslimer skulle drabbas. Men antalet judiska omskärelser är betydligt färre.

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Muslimer kanske kan bo i länder som inte bryr sig om barns rättigheter såkanske dom slipper svenska lagar som aldrig kommer implementeras?

Jag har förstått att det är just möjligheten att bli av med både muslimer och judar som gör att många i Flashbacks bruna svans applåderar centerförslaget. Tror dock inte att det var så som centerombuden resonerade.
Citera
2019-09-29, 00:04
Medlem
yz44s avatar
Det var ett oväntat beslut för att komma från det hållet.
Att partiledningen inte gillar det är mer i linje med politiken de för.
Så medlemmarna får sannolikt finna sig i att bli överkörda av partiledningen.
Citera
2019-09-29, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag skrev "tiotusentals skötsamma muslimer" eftersom de är den numerärt största gruppen. Därmed inte sagt att bara muslimer skulle drabbas. Men antalet judiska omskärelser är betydligt färre.

Jag har förstått att det är just möjligheten att bli av med både muslimer och judar som gör att många i Flashbacks bruna svans applåderar centerförslaget. Tror dock inte att det var så som centerombuden resonerade.

Att bli av med judar....det lyckas ni muslimer med trots (ert) broderskap. I SVERIGE en muslim att inte inse att just din värld är ägd och klampa runt i Sverige. Haha....hur går det hemma förresten ALLA måste vara mäktigt imponerad utav din resa.
Att just du trampat så långt👏

Att inte se/inse tanken om ägare och slav i detta förhållande.
🎚
Citera
2019-09-29, 00:09
Medlem
Jackdawcrests avatar
Får jag välja så tycker jag att det borde förbjudas, just för att jag tycker att föräldrar inte ska ha rätt att stympa sina barns kroppar. Även om detta bara är estetiskt.

Men ärligt talat så är det för mig en ickefråga. Jag skiter fullständigt ifall någon unge blir av med förhuden. Lägg resurserna på riktiga samhällsproblem.
Citera
2019-09-29, 00:10
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Det var ett oväntat beslut för att komma från det hållet.
Att partiledningen inte gillar det är mer i linje med politiken de för.
Så medlemmarna får sannolikt finna sig i att bli överkörda av partiledningen.

I beaktande av att Barnkonventionen om tre månader blir svensk lag är nog centerstämmans ställningstagande inte så märkligt egentligen.
Vi kommer från 1 januari 2020 ha en lag som säger att hälsofarliga sedvänjor mot barn som görs pga traditioner ska avskaffas. Exakt det som centerstämman beslutat att verka för - helt i linje med kommande lagar.

Det märkliga är att inte fler partier redan fattat samma beslut.

https://www.flashback.org/leave.php?...ning-i-sverige

Citat:
Ursprungligen postat av coli
Tack för citatet av Barnkonvetionen.

Artikel 24
Barnet har rätt till hälso- och sjukvård. Alla länder ska arbeta för att minska spädbarnsdödligheten och bekämpa sjukdomar och undernäring och avskaffa traditionella, hälsofarliga sedvänjor. Gravida och nyblivna mammor har rätt till hälsovård.

Arbetet med konventionen om barnets rättigheter började 1979.
1989 var den nya Barnkonventionen klar. Sverige ratificerade Barkonventionen 1990.
Ratificeringen innebar att Barnkonventionen är juridiskt bindande för staten men inte är detsamma som svensk lag.

Många röster har under åren höjts för att göra Barnkonventionen starkare och bli lag i Sverige.
Nu är detta beslutat och från 1 januari 2020 är Barnkonventionen jämställd med lag i Sverige.
https://unicef.se/projekt/barnkonven...ning-i-sverige

Just därför är det hög tid att inte bara centerns stämma utan även de andra partierna fattar beslut att verka mot ”traditionella hälsofarliga sedvänjor”. Det bör i slutändan inrättas förbud.

Den svenska lagen säger ju från och med 2020 att man ska avskaffa en hälsofarlig sedvänja som bara genomförs pga tradition. Exakt det som rituell omskärelse av pojkar innebär
Senast redigerad av coli 2019-09-29 kl. 00:13.
Citera
2019-09-29, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Man får vara bra jävla dum i huvudet för att tro att tiotusentals muslimer kommer fängslas pga av nånting som tvingats fram på en C stämma. Det tror knappast du själv på men som du genom åren framställt dig som så är det knappast förvånande att du tar ställning emot barns rättigheter när dom ställs i en religiös kontext och eventuell politisk konflikt om makt.

Att du för dig med en Guy Fawkes avatar är desto mer förbryllande men du var säkert lika aktivt emot det senaste rökförbudet.
Citera
2019-09-29, 00:13
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
I beaktande av att Barnkonvetionen om tre månader blir svensk lag är nog centerstämmans ställningstagande inte så märkligt egentligen.
Vi kommer från 1 januari 2020 ha en lag som säger att hälsofarliga sedvänjor mot barn som görs pga traditioner ska avskaffas. Exakt det som centerstämman beslutat att verka för - helt i linje med kommande lagar.

Det märkliga är att inte fler partier redan fattat samma beslut.
Precis. All könsstympning är lika sjuk och att ens tänka sig skära i ett barns kön borde ge avsmak.
De som gör detta bör dömas för mängd brott.
Citera
2019-09-29, 00:14
Medlem
F.Hansens avatar
Jahopp. Bäbisens smärta och trauma vid en händelse som denna lär ju vara livspårverkande. Det kan ju vara bra i den synvinkeln att bäbisen blir en oförmögen cuck. Staten skadar dig om den vill.

Det som är idioter behöver som gud som straffar dem om de inte gör rätt.

Det intressanta är hur Annie vill skapa en stor mängd av outbildade i sverige som blir en resurs till att pressa priserna på arbetskraften (på låglönejobb) och knappt märkbart på de högre jobben då de de kräver djupt kunnande i svenska som väldigt få invandrare behärskar.. Hur mycke de än "vill".

Så antagligen skjuter sig C i foten när deras världsbild inte rimmar med verkligheten.

Som vanligt.
Citera
2019-09-29, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Får jag välja så tycker jag att det borde förbjudas, just för att jag tycker att föräldrar inte ska ha rätt att stympa sina barns kroppar. Även om detta bara är estetiskt.

Men ärligt talat så är det för mig en ickefråga.

Nej DET är inte estetiskt/hygien....

Det är de facto en handling för att aldrig låta de få en högre tanke....dvs enhet. Eller det som vi kallar GUD/enhet. En ytterst brutal handling som ALLA slavar fick som present utav Pharaoh.

Eller vi kan zooma ut lite är Osiris hatt rolig? i relation till de verktyg som används för omskärelse? Att be till RA......soldyrkare.

Men glöm dessa dåliga tankar nu sjunger vi.. We are the world ALLA tillsammans. Så ifrån grott talibanen till den perfekta slaven NU dansar VI.
Senast redigerad av Nephilim666 2019-09-29 kl. 00:26.
Citera
2019-09-29, 00:19
Medlem
fitz-humes avatar
Utmärkt förslag av C. Hur ställer sig SD i denna fråga? Jag ser det som en självklarhet att förbjuda denna typ av övergrepp.

Det kan finnas de som har praktiska invändningar, men detta ska vara enkelt att kontrollera och föräldrar som begår brottet bör straffas hårt. Religiösa eller traditionella skäl väger ingenting här i Sverige, här tänker vi på barnens rättigheter.
Citera
2019-09-29, 00:23
Medlem
JustZlatans avatar
Tänk er vilket liv det hade blivit om det var SD som kom med förslaget. Då hade Annie Lööf, Stefan Löfven och alla andra partier kallat det för 30-tal och nazism. Nu när CP gör det hörs ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in