Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
Garpenberg är byggt som en hälsingegård, vad det nu får heta i Dalarna.
Richard R Ringheim Olsson har satt upp en Napoleonplansch i en byggnad med ljusrosa puts, och uppdämt vatten i parken. Det ser ut som Södermanland eller liknande. Jag tänkte Yxtaholm men det verkar inte stämma.
Yxtaholm ägs av Wonna de Jong.
Hon är inte en helt uppskattad hyresvärd...
Citat:
Ursprungligen postat av
PaulRonge
Var eller Är Rich@rd och Mik@ela gifta?
Det undrar jag också.
Det har inte framgått någonstans, inte i dokumentären heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Spritsson
Roligast i dokumentären var när Richard skulle förklara Facebook. Han kom inte på vad sajten hette, bara att den grundats av någon Zuckerberg.
Trams.
Han ville bara raljera över vanliga människor, dvs att han inte är en av
dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
turebanan
Har säkert missat det och ber om ursäkt för det men vem är bruden i mörkt hår som behandlar den fd polisen sämre än avföring i ljudinspelningarna. På riktigt sjuk människa. Inte Mickan-klass men nästan.
Hon med ett juggeklingande namn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naghini
Vad Rickards är för något kan självklar vara svårt att säga, men jag tänker att hans pappa tex. sagt att Rickard ljög, hittade på spektakulära historier och manipulerade sin omgivning redan när han var liten. Det har ju också framkommit att Rickard blev omhändertagen av den norska staten när han var ung då pappan inte bedömdes lämplig för att ha vårdnad. Så man kan väl gissa att det funnits stora brister under Rickards uppväxt och att han säkerligen är traumatiserad.
Källa?
Det framgår inte i dokumentären varför Richard blev omhändertagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
peterj76
Vad är det för en jävla vek fd polis som bryter ihop istället för att visselblåsa?
Ja, det där var / är mycket märkligt.
Hade hon gjort något felaktigt och fått sparken som polis?
Hon tycks ju sakna all form av civilkurage.
Citat:
Ursprungligen postat av
HaveFun
Jag har missat det helt och hållet, men hur kom alla inspelade samtal upp i dager?
Det är (också) en avgörande detalj som inte (heller) framkommer i dokumentären.