Citat:
Ursprungligen postat av
FritiofPiraten
Jag såg alla tre avsnitten igår och det är några saker jag undrar över, men som inte riktigt framkom i dokumentären:
- Varför blir det just till Sverige som Richard flyttar efter avtjänat fängelsestraff i Norge?
- Varför blev det just arbetsrättsliga tvister och juridik som han riktade in sig på med sin bedrägeriverksamhet? Känns märkligt med tanke på att han inte har någon som helst utbildning eller annan bakgrund inom juridiken.
- Hur etablerades relationen mellan honom och Mikaela Olsson? Var hon involverad i Rive, eller var Arbetsrättsexperten deras första projekt tillsammans?
Sverige och Norge har väldigt snarlika system. Och språk. För 20 år sedan hade vi dessutom mycket arbetskraftsinvandring från Norge.
Vad har han för utbildning eller inte? Det är inga problem att själv lära sig ett ämnesområde. Det har han gjort förr.
Han är ju inte helt svårlärd heller vad det verkar, att skaffa flygcert är inte gjort i en handvändning, till exempel. Nu vet jag inte exakt vilken licens han skaffat, men gissar PPL eller LAPL.