Citat:
Ursprungligen postat av
Peace2023
De du nämner verkar ju ändå ångra sig. Det är hedervärt att ställa upp och berätta, tycker jag. Hon som var sekreterare blev väl lurad att det var så det gick till. Märkligt att gå med på det förstås. Men modigt och bra att nu berätta. Jag tycker det Mikaela sa i telefonsamtalet visar en oerhört hård, manipulativ och samvetslös person. Undrar hur många jurister som tänker så här, egentligen borde jag inte vara förvånad då jag mött liknande personer.
Hedervärt haha. Inte fan var de modiga. De fortsatte hjälpa Richard att förstöra folks liv pga egoism. Till och med en fd polis som inte kunde säga ifrån.
Den enda modiga var väl den yngsta av dom alla som anmälde våldtäkten, vore det inte för henne skulle han fortsatt med sina bedrägerier.
Hon var den enda som satte stopp för honom. Alla övriga som jobbat för honom och hjälpt honom är lika hemska som Richard och är tack vare dom att hans företag kunde fortsätta rulla på. Dessa vill bara ha tv-tid. De kunde ha gått samman allihop och satt ner foten, istället lydde dom som ett gäng jävla fega får. Det är tack vare dom att en ung kvinna blev våldtagen.
Det krävdes att hon ensam gick emot dom och anmälde, de andra "fullvuxna" hade noll civilkurage utan lät helveteshjulet fortsätta spinna på för de var egoistiska, fega och rädda för att det kunde gå dåligt för dom själva då. "Skitsamma att jag hjälper till att förstöra massvis med andra folks liv, bäst att bara vara tyst och lyda som en feg dum svennebanan så att jag själv inte hamnar i kläm utan fortsätter få min lukrativa månadslön".
Typisk flock får av fega svenskar.