2025-03-09, 12:49
Medlem
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden. Mina sökningar ger inget.

Vem är Mikaela Olssons mamma som jobbade på Akavia? Namn? Nuvarande förehavande?

Hon läckte uppgifter till Mikaela (och på så sätt till Rive) om en klient som mamman (på Akavia) skulle företräda fackligt, och som Rive låg i tvist med och var i begrepp att stämma. Oerhört graverande! Mamman slutade sedan på Akavia (enligt dokumentären), men blev det verkligen inga mer konsekvenser än så?
Citera
2025-03-09, 13:38
Medlem
Warghen Einarsson, Rives chefsjurist o förmodligen delägare verkar ha flyttat till borlängen
Han har haft någon fancy merca som han försökt sälja utan att lyckas
Citera
2025-04-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odaxu
Vet inte om det nämnts tidigare i tråden. Mina sökningar ger inget.

Vem är Mikaela Olssons mamma som jobbade på Akavia? Namn? Nuvarande förehavande?

Hon läckte uppgifter till Mikaela (och på så sätt till Rive) om en klient som mamman (på Akavia) skulle företräda fackligt, och som Rive låg i tvist med och var i begrepp att stämma. Oerhört graverande! Mamman slutade sedan på Akavia (enligt dokumentären), men blev det verkligen inga mer konsekvenser än så?

Hennes mor är Marie Thuresson. Både hennes mor och far hjälpte dem att komma undan med flera miljoner. Källa: solna Tingsrätt T 7793-23 - Hur går det med konkursärendena, och varför har förvaltarna inte brytt sig om detta? Är det för att de flytt till Moskva?
Senast redigerad av Danny77 2025-04-17 kl. 00:48.
Citera
2025-04-20, 07:24
Medlem
Fascistpaddans avatar
Någon som har koll på vart han befinner sig?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/d...-till-ryssland

Moskva gissar jag är en skenmanöver för att slippa drev, fogden m m plus att i Ryssland är han en i mängden av skickliga bedragare (har gjort affärer där så jag vet) och det kommer bli påtagligt jobbigt ifall han får skaka galler där…
Senast redigerad av Fascistpaddan 2025-04-20 kl. 07:28.
Citera
2025-04-23, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fascistpaddan
Någon som har koll på vart han befinner sig?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/d...-till-ryssland

Moskva gissar jag är en skenmanöver för att slippa drev, fogden m m plus att i Ryssland är han en i mängden av skickliga bedragare (har gjort affärer där så jag vet) och det kommer bli påtagligt jobbigt ifall han får skaka galler där…

Hur går det med konkurserna nu?
Citera
2025-10-13, 00:36
Medlem
Virrepirre90s avatar
Den där Victor Strand är uppenbarligen en guldvaskare och ingen att leka med, han stoppade utpressning mot landet då han vägrade att betala pengar till ryssarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in