Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-09-25, 19:00
  #1
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ambulansanstalld-fick-starkt-lakemedel-i-kaffet-kollegor-utreds?cmpid=del:tw:20190925:ambulansanstal ld-fick-starkt-lakemedel-i-kaffet-kollegor-utreds:nyh:lp

Skedde på ambulansföretaget Sammariten i Skåne. Practical joke som gått snett mot nyanställd kollega med Furix i kaffet.

Hur tänker man när man gör detta?
Citera
2019-09-25, 19:12
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Hur tänker man när man gör detta?

Att det är roligt och att alla dom inte tycker det är fittor.

Utöver det är man inte myndig sitt yrke och bör få sparken.
Citera
2019-09-25, 19:43
  #3
Medlem
Enzymes avatar
Kan handla om någon konflikt också mellan två anställda.
Citera
2019-09-25, 20:02
  #4
Medlem
Administrera läkemedel i en kollegas kaffe. Där går till och med min gräns.

Är det ssk ligger legget pyrt till. Usk har inga legg.
Citera
2019-09-25, 20:33
  #5
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Enligt läkemedelsfakta från FASS finns flera risker med Furix. En är att ”reaktionstiden förändras i sådan utsträckning att man inte på säkert sätt kan framföra motorfordon”.
Låter som en bra grej att ge till en ambulanschaufför som är ny på jobbet

Tydligen hade personen fått ta flera pissepauser. Hoppas att ingen patient blev drabbad pga dessa onödiga dröjsmål.
Citera
2019-09-25, 22:39
  #6
Medlem
Bara säga upp sig. Vem vill jobba med folk som förgiftar en. Även om det är på "skoj".

Länk: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...ollegor-utreds
Citat:
Kollegorna skulle skämta med en nyanställd i arbetslaget. De spetsade hans kaffe med Furix, ett kraftigt urindrivande läkemedel som normalt ges till patienter med ödem.

Läkemedlet hämmar njurarnas förmåga att återuppta vatten och salt, och skapar på så vis en ökad utsöndring av urin.

”Väldigt allvarligt”
Samariten, som kör ambulans åt Region Skåne i stora delar av länet, har nu startat en utredning av händelsen.

– Incidenten är väldigt, väldigt allvarlig. Det är ingenting som vi står bakom, varken som organisation, vårdgivare eller vårdinstans, säger Samaritens regionchef Lucas Johansson.
__________________
Senast redigerad av 14329 2019-09-25 kl. 22:48.
Citera
2019-09-25, 22:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Låter som en bra grej att ge till en ambulanschaufför som är ny på jobbet

Tydligen hade personen fått ta flera pissepauser. Hoppas att ingen patient blev drabbad pga dessa onödiga dröjsmål.
Det hade väl blivit en extra krydda åt den roliga historian.
Kötthuven som gör sånt i tjänst, eller tycker det är kul att andra beter sig så, borde själva drabbas av konsekvenserna.
Citera
2019-09-25, 22:46
  #8
Avstängd
Vad är ens det roliga i det?
Citera
2019-09-26, 07:56
  #9
Avstängd
Märkligt med Huvudskyddsombud som menar att det kan vara OK att administrera läkemedel i andra anställdas mat i samband med en personalfest!
Citera
2019-09-26, 09:02
  #10
Medlem
Pope666s avatar
Får man inte skoja lite eller? Jäkla kommunist Sverige!

Skrattade så jag kissade på mig hihihihihihi när jag läste det där.

Svenskar har ingen humor.
Citera
2019-09-26, 12:28
  #11
Medlem
Imalosers avatar
Omdöme 0/10, avskeda idioten som spetsade kaffet.
Citera
2019-09-26, 13:13
  #12
Medlem
DrVonAnkas avatar
Jag tror det är unga personer som inte ser allvaret i det hela. "Öh vadå det var ju bara på skämt, det gör väl inget?!". De har inte tänkt till helt enkelt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback