Citat:
Ursprungligen postat av
adde13
Alltså förlåt men har någon av er koll som endast kollar på CNN samt the left...
Seriöst.. vilken bubbla lever ni i. För mycket Aftonbladet
De är en grov häxjakt på Trump. Bokstavligen talet och varit de i 3 år nu.
Man försöker hitta fel för att döma honom, samma historia har utspelats sig i hela 3 år..
Allt började med Hillary Clinton... att en sån person inte blev dömd pga av de hon gjorde är Skandal och bevisar hur demokraterna skyddar med allt de har alla demokrater. Samma historia gäller Joe bidan.
Vakna upp...
jag är klarvaken. Ska vi skrapa lite på ytan och spela ett litet spel jag kallar för "om Obama hade gjort det"
President Obama får ett epost med förslag på hjälp som en del av det som beskrivs som den ryska regeringens ansträngning att hjälpa Obama-kampanjen. Istället för att ringa till FBI så går hans son ,svåger,och kampanjchef på mötet.
Ett år senare när det uppdagas så ljuger president Obama(ombord air force one) ihop en historia om att mötet bara handlade om ryska adoptioner . Något hans personlige assistent och hans stabschef bevittnar och talar om för SC Mueller.
Nu blir Obama vald. Hans inaugural fund drog in 105 milj dollar. men bara 10milj spenderas. Se gärna hans inauguration på youtube för referens.
Trots att det går emot lagen så tar Obama emot utländska kampanjbidrag via Len Blavatnik (gop aktivist)
https://www.vox.com/2018/7/5/17505728/trump-inauguration-mueller-russians-rick-gates
detta vittnar hans vice kampanjchef rick gates om under ed till SC Mueller
Det är såvitt jag vet olagligt för en federalt anställd att ta emot gåvor över 20usd. och därför ska pengarna återlämnas.
January 11, 2017 President Obama och hans jurist sheri dillon gör ett gemensamt uttalande där de lovar att donera de pengar som utländska dignitärer spenderar i något av hans företag, till den amerikanska statskassan.
Det finns idag i oktober 2019 inga som helst kvitton på att hans företag skänker överskottet till den federala staten.
Som första besök åker Obama till CIA:s minnesmonument över förolyckade agenter. Väl där pratar han oavbrutet om mängden deltagare i publiken under hans inauguration.
veckan efter meddelar Obama att han inte kommer att offentligöra sin skattedeklaration därför att den är föremål för revision. Samma granskning av amerikanska IRS som pågått sedan 2014- till 2019. Han vägrar visa en kopia på föreläggandet om granskning - ett harmlöst dokument
Månaden efter det i mars 2017 så meddelar Obama att han pratat med mexiko som trots allt kommer att betala för hans mur. Hans 9 meter höga mur som sträcker sig 3150 km . den mexikanska regeringen gör en omedelbar dementi och avbokar ett möte som skulle ha skett bara 1h senare i washington dc. Obama ringer då upp Mexicos president pena neta och vädjar om att han ska spela med och ljuga därför att Obama inte bryr sig om muren. Enbart att hans väljare tror att den byggs.
https://www.theguardian.com/us-news/2017/aug/03/donald-trump-mexico-australia-call-transcripts-border-wall
I ett möte med Obamas homeland security director Nielsen, så kräver han att muren ska ha rullande trummor högst upp så att klättrare ramlar ner och diken fyllda med ormar,och alligatorer längst ner i dikena som angriper de som hoppar över muren. Samt att gränspolisen ska kunna få skjuta folk på den mexikanska sidan av gränsen , i knäna eller armarna när de kommer för nära.
https://www.nytimes.com/2019/10/01/us/politics/trump-border-wars.html
Vidare kräver president obama att muren nu ska vara byggd i förstärkt cement, trots att han redan signerat en leverantörssedel på stålbarriärer som är billigare att tillverka. Att annulera kontrakten skulle leda till straffklausuler och böter för regeringen. Då blir president obama rasande och kallar sitt kabinett för jävla idioter.
Obamas stabschef ber mötesdeltagarna att bortse ifrån att ändra denna kostsamma kravlista och att presidenten antagligen inte ens minns vad han sagt 5min tidigare
Året efter så kommer det fram att presidenten stjäl ifrån sin egen välgörenhetsförening genom att ljuga om insamlingar till veteraner och sedan lägga beslag på pengarna själv. Tex genom att köpa självporträtt eller betala privata räkningar, och han beläggs med näringsförbud i new york
källa:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-12-18/ny-ag-says-trump-foundation-signs-stipulation-to-dissolve
Får jag fråga dig en ärlig och rak fråga: Om Obama hade gjort en tiondel av det jag beskrivit ovan. Hur fort hade du krävt riksrättsåtal(impeachment)?