2020-01-27, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Skulle jag vara partner med Trump skulle jag filma allt, han verkar vara en som vänder på en femöring...Bryter avtal lite hej-hå. Trump minns inte vad han sagt eller skrivit...

Så jag ser inte överhuvudtaget problemet, alls, med inspelningar.
Det är ju MED inspelningen vi kan veta exakt vad som sas.

Hade Lev Parnas varit mer trovärdig om han sagt att Trump sa att han ville bli av med ambassadören när de pratade på en middag de var på tillsammans? Att det mindes han till 100%. Mer trovärdigt?

Och som vanligt - att Trump har ljugit om att han visst träffat, pratat och definitivt borde ha nåt minne av Lev Parnas det sopas under mattan. Trump är trovärdig - vad som än händer...
Ja, det är ju intressant information att Yovanovitch snackar om impeachment.
Rysslandsutredningen som inte bar frukt får man förmoda.
Tror du att det var något som hon och endast hon hade funderingar på?
Nej hon var illojal och skulle sparkas ända till sydpolen.
En sådan ränksmiderska går ju inte att ha kvar på posten.
Citera
2020-01-27, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Om Trump känner att regeringen han skickar bistånd till är en del av korruptionen så har han rätt att frysa det.

Om Biden lovat att skicka bistånd till Ukraina genom att sonen får exklusiva positioner inom företag i ukraina så har han rätt att först utreda om det finns korruption.

Om Trump känner att USAs ambassadör försökt hindra en utredning om korruption mot företaget burisma så har Trump rätt att sparka henne.

Allt det här kan Hunter Biden få förklara och om det inte finns något att dölja så har ju Trump gjort fel.

Jag anser att du inte läst summeringen av samtalet mellan trump och zelensky
fråga 1)
om ditt påstående skulle vara 100% sant så uppstår ett par hinder.
han nämner ju aldrig hans korståg mot korruption i Ukraina i sitt samtal med Zelensky. Inte heller i beslutet som skickades till pentagon, 90min efter telefonsamtalet. Det enda han vill prata om är ukrainas inblandning i valet 2016,samt joe bidens beslut att avskeda en för omvärlden korrupt åklagare.
"We do alot for ukraine. "osv.

Fråga 2)
Varför bad han Zelensky att gå via Rudy giuliani och inte samarbeta med USA:s ambassadör i Ukraina?

Fråga 3
Varför hävdar USA:s ambassadör till EU , att trumps handlingar enbart var till för att smutskasta Joe biden.

återigen,vad har Hunter Biden med detta riksrättsåtal att göra? Vilken insikt kan han tillföra som kongressen behöver inför sitt beslut att avsätta eller inte avsätta trump?
Citera
2020-01-27, 03:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja, om han känner honom eller inte är väl inte den viktigaste frågan här. Alldeles uppenbart att han varit med på middagen, och möjligen att han träffat honom även i andra sammanhang, men att mr Fishy haft en sekundär betydelse.
En kille som går runt och smygfilmar har ju inte rent mjöl i påsen, och bilderna skvallrar också om att han är ute efter att påvisa att han varit mer central än han var.
En groupie helt enkelt.
Att samla komprometterande material i smyg för tankarna till en infiltratör.
På någons uppdrag, eller för egen framtida vinning?

Hursomhelst.
En fråga som faktiskt är värd att fundera på är att ambassadör Yovanovitch, enl Parnas gå runt i främmande land och snacka vitt och brett om att impeacha presidenten.
Hur visste hon att det skulle komma?
Är det sant?
Den informationen verkar man inte bry sig om inom MSM.

Är det i så fall ett lämpligt beteende av en ambassadör som framställde sig som opolitisk i förhöret i representanthuset?

Troligtvis kommer Rudy att fylla den kunskapsluckan så småningom.
Inte ett ord om vad som sagts i videoklippet,men gärna kritik mot igor fruman för att han filmat trump i smyg.
Jag väljer att ta detta inlägg med en stor nypa salt. Det finns inte en chans i världen att du menar det du precis skrivit.
Citera
2020-01-27, 03:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Delar av nationen är less det Trump pysslar med på sitt ämbete och siffran lär öka med takt, För hur än det är så lär det komma fram mer och mer uppgifter även efter Riksrättsåtalet hur Trump och hans nära stab pysslat med i hemlighet!

Ja, det finns bara en enda fråga jag vill ha svar på .

Vad mer finns på den hemliga server som Donald Trumps advokat i vita huset,valt att hemlighetsstämpla och gömma?
Vad mer för smuts finns att hitta där?

Skulle senaten begära en husrannsakan såsom i nixonfallet, så leder det till att Donald Trump avgår frivilligt och sedan spenderar resten av sitt liv med att turnera i sydstaterna och ropa MAGA, drain the swamp, inför arga outbildade vita bönder
Citera
2020-01-27, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Inte ett ord om vad som sagts i videoklippet,men gärna kritik mot igor fruman för att han filmat trump i smyg.
Jag väljer att ta detta inlägg med en stor nypa salt. Det finns inte en chans i världen att du menar det du precis skrivit.

Det tyckte jag nog att jag gjorde ändå, vilket jag inbillar mig att de flesta icke allt för klent begåvade kan se.

För tydlighetens skull får du det ordagrant:

”She’s basically walking around and telling everybody: Wait he’s going to get impeached, just wait”

För övertydlighetens skull kan jag berätta att det handlar det om Lev Parnas erfarenhet av den ”opolitiske” ambassadören Yovanovitch.

Varpå Trump då säger:

”Get rid of her. Take her out tomorrow.”

Propotionellt sett är det naturligtvis mer legitimt för POTUS att i den situationen uttrycka sig krasst, än det är för en vicepresident att sparka ett annat lands riksåklagare, med hot om uteblivet ekonomiskt stöd - i uppsåtet att skydda sina egna korruptionsaffärer.

https://video.foxnews.com/v/6126715043001#sp=show-clips
Senast redigerad av MacMackay 2020-01-27 kl. 04:22.
Citera
2020-01-27, 05:25
Medlem
Stones avatar
Take her out, done, Take Bolton out, soon to be done. WTF is Bolton doing?
Citera
2020-01-27, 05:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Det tyckte jag nog att jag gjorde ändå, vilket jag inbillar mig att de flesta icke allt för klent begåvade kan se.

För tydlighetens skull får du det ordagrant:

”She’s basically walking around and telling everybody: Wait he’s going to get impeached, just wait”

För övertydlighetens skull kan jag berätta att det handlar det om Lev Parnas erfarenhet av den ”opolitiske” ambassadören Yovanovitch.

Varpå Trump då säger:

”Get rid of her. Take her out tomorrow.”

Propotionellt sett är det naturligtvis mer legitimt för POTUS att i den situationen uttrycka sig krasst, än det är för en vicepresident att sparka ett annat lands riksåklagare, med hot om uteblivet ekonomiskt stöd - i uppsåtet att skydda sina egna korruptionsaffärer.

https://video.foxnews.com/v/6126715043001#sp=show-clips

Varpå lev parnas medger att han ångrar uttalandet och att han blivit lurad att tro att ambassadören någonsin sagt så.

Presidentens biträde John distephano försöker förklara för Trump att Mike Pompeo inte blivit utrikesminister ännu då senaten inte bekräftat honom men Trump verkar inte bry sig och upprepar fire her.

1)är det oroväckande att Trump bedriver utrikespolitik baserat på falska källor? (parnas intervju med maddow på. Msnbc 13dec) lev har ju erkännt att han spridit falska rykten.

2) kan du namnge någon annan president som deltagit i en fundraiser där deltagare tillåts få ta med sin mobil in i rummet och smygfilma presidenten?
Inte jag heller...

3) hur hade du reagerat om president Obama erbjudit 400milj i bistånd till guvernör Cuomo i new York för att tillkännage att kandidat Trump är under utredning för välgörenhetsbedrägeri (se målet "sdny vs Trump foundation" under åklagare Berman, där pappa Trump och barnen erkänner sig skyldiga till stöld och lovar att inte göra om det. )
Hade du krävt Obamas avgång? Hade impeachment varit lämpligt i ovanstående scenario?

Hycklare.
Citera
2020-01-27, 05:36
Bannlyst
I John Boltons nya bok bekräftar han att Trump och Rudy Giuliani enbart var ute efter smuts på joe biden. Och korruption har inget med frysningen av bistånd att göra.

https://www.nytimes.com/2020/01/26/us/politics/trump-bolton-book-ukraine.html#click=https://t.co/DjmTxJiJA6

John Bolton är villig att vittna under ed.
Men Republikanerna och vita huset tänker förhindra det. Trump hävdar att Boltons vittnesmål är ett hot mot rikets säkerhet. Kodord för bullshit.

Trumpkulten:
Kommer hans uppgifter att påverka ert stöd till Trump eller anser ni att John Bolton är en opålitlig källa?
Citera
2020-01-27, 05:44
Medlem
Citat:
I John Boltons nya bok bekräftar han att Trump och Rudy Giuliani enbart var ute efter smuts på joe biden. Och korruption har inget med frysningen av bistånd att göra.

https://www.nytimes.com/2020/01/26/us/politics/trump-bolton-book-ukraine.html#click=https://t.co/DjmTxJiJA6

John Bolton är villig att vittna under ed.
Men Republikanerna och vita huset tänker förhindra det. Trump hävdar att Boltons vittnesmål är ett hot mot rikets säkerhet. Kodord för bullshit.

Trumpkulten:
Kommer hans uppgifter att påverka ert stöd till Trump eller anser ni att John Bolton är en opålitlig källa?

Kommer påverka mig lika mycket angående mitt hat mot stefan när han sa han inte såg det komma, dvs inget alls. Sen är ju bebisen det viktigaste, många idioter har i många böcker sagt saker om trump som intr gick bevisa. Om det Bolton säger kan bevisa då är det en helt annan historia
Citera
2020-01-27, 05:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Den republikanska senatorn från Utah, Mitt Romney, ska under lördagen sagt att det är "väldigt troligt" att han skulle rösta för att tillåta vittnen under den pågående rättegången i senaten mot USAs president Donald Trump. Han vill dock avvakta tills dess att republikanerna är klara med sina öppningsanföranden.

"Jag tror det är väldigt sannolikt att jag kommer att vara för vittnen, men jag har ännu inte fattat ett slutgiltigt beslut och kommer så inte göra förrän öppningsanförandet är klart," ska han ha sagt efter det att första dagen av Trumps advokaters öppningsanförande avslutats.

Demokraterna behöver fyra republikanska röster för att man ska kunna kalla vittnen till rättegången. Enligt CNN så finns det i praktiken bara fyra republikaner, inklusive Romney, som eventuellt skulle kunna tänka sig att byta sida och ansluta sig till demokraterna. Det handlar om senator Susan Collins från Maine, Lisa Murkowski från Alaska och Cory Gardner från Colorado. Collins och Murkowski ska ha sagt sig vara öppna för att höra vittnesmål, medan Gardner är en av de senatorer som ska försöka att bli omvald i valen i november.

Man nämner att Romney tidigare i månaden ska ha sagt att: "Jag skulle vilja höra vittnesmålen från den tidigare nationella säkerhetsrådgivaren John Bolton, och andra vittnen. Men samtidigt är jag nöjd med den modell som man använde under Clintons riksrätt (impeachment), med att först ha öppningsanföranden, för att sedan rösta huruvida man ska ha vittnen."
https://edition.cnn.com/2020/01/25/politics/mitt-romney-witnesses-impeachment-trial/index.html

Susan Collins ifrån Maine kommer rösta på samma vis. Hon ligger dåligt till I mars och kan bli utsatt för en primary challenger. Detta efter Kavanaugh härvan.

Lisa Murkowski I Alaska och Corey Gardner I Colorado brukar rösta på samma sätt. Antingen går de emot sitt parti eller så röstat de blankt.
Mitt Romney kommer troligtvis att rösta för att tillåta vittnen eller korsförhör.

Maine Alaska Colorado och Utah.
Citera
2020-01-27, 05:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Kommer påverka mig lika mycket angående mitt hat mot stefan när han sa han inte såg det komma, dvs inget alls. Sen är ju bebisen det viktigaste, många idioter har i många böcker sagt saker om trump som intr gick bevisa. Om det Bolton säger kan bevisa då är det en helt annan historia

Skulle du kunna förklara vad du menar med bevisa det?
Menar du hemlig avlyssning?
Det är redan känt att Trump aldrig signerar papper med kompromat.
Hans forne kampanjchef
Paul manafort som just nu sitter i fängelse beskrev att Donald Trump aldrig talar I telefon när han vill diskutera eventuella brott.
Han föredrog att sköta sånt genom att åka hiss i Trump tower upp och ner med hiss musik på hög volym.

Trumps forne advokat Michael cohen som idag sitter i fängelse styrker påståendet.

Vilket slags bevis skulle bolton kunna lägga fram i senaten för att övertyga dig om trunps skuld?
Citera
2020-01-27, 07:33
Medlem
Citat:
Skulle du kunna förklara vad du menar med bevisa det?
Menar du hemlig avlyssning?
Det är redan känt att Trump aldrig signerar papper med kompromat.
Hans forne kampanjchef
Paul manafort som just nu sitter i fängelse beskrev att Donald Trump aldrig talar I telefon när han vill diskutera eventuella brott.
Han föredrog att sköta sånt genom att åka hiss i Trump tower upp och ner med hiss musik på hög volym.

Trumps forne advokat Michael cohen som idag sitter i fängelse styrker påståendet.

Vilket slags bevis skulle bolton kunna lägga fram i senaten för att övertyga dig om trunps skuld?

En hel del personer vittnar om Trumps fuffens, både runt detta men även tidigare - han är i fler stämningar nån annan president, fler stämningar än de allra flesta. Han har snikat sig ur skulder med konkursER, han förnekar känna personer (som han alltså mycket väl känner), betalat horor OCH sedan ljugit om att han faktiskt gjort det.

Lev Parnas har snikat sig ur en konkurs, han har (via kollega) spelat in samtal med Trump.

Trump-lovers slutsatser kring det här.
man är inte trovärdig om man spelar in samtal, det är slutsatsen?

Nu menar du att Bolton publicerar vad som hänt -
Trump-lovers kommer mena att Bolton bara vill tjäna pengar på detta.

Då får väl Trump stämma Bolton, om han anser att Bolton ljuger...
men det kommer inte att hända. Varför... vet vi alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in