2020-05-24, 15:58
Medlem
Ovcharkas avatar
Förstår inte gnället om att han ska vara absurd i intervjuer. Det är ju knappt intervjuer. Vad fan ska man svara på "Hur känns det att göra mål?"

Uhm, bra?
Citera
2020-05-24, 17:20
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Vuxna män sitter alltså i denna tråd och dräglar över en ICA-basic version av Patrik Schick.

Helt sjukt!

Förhoppningsvis kommer ni inom ett par år märka att Erling Braut Håland är extremt överskattad.

Vuxna män som hatar på en spelare som det går bra för.

Jag vet inte med facit i hand hur många mål han gjort för dortmund på hur många matcher, men hur gör det honom överskattad? Skulle gärna vilja veta mer vilka spelare du tycker är överskattade.
Citera
2020-05-24, 18:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Han har bara spelat i amatörligor än så länge.

Du har per definition fel.
Citera
2020-05-24, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Han har bara spelat i amatörligor än så länge.
Hahah Lewandowski med då.

Troll
Citera
2020-05-24, 19:17
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vuxna män som hatar på en spelare som det går bra för.

Jag vet inte med facit i hand hur många mål han gjort för dortmund på hur många matcher, men hur gör det honom överskattad? Skulle gärna vilja veta mer vilka spelare du tycker är överskattade.

Jag hatar verkligen inte på Håland. Han är en helt okej striker som är extremt duktig på tap-ins. Utöver det så är han en sämre version av Patrik Schick på alla håll och punkter.

Paul Pogba, William Carvalho, Thomas Muller och Renato Sanches är några exempel på andra spelare som är överhypade.
Citera
2020-05-24, 19:29
Medlem
Citat:
Jag hatar verkligen inte på Håland. Han är en helt okej striker som är extremt duktig på tap-ins. Utöver det så är han en sämre version av Patrik Schick på alla håll och punkter.

Paul Pogba, William Carvalho, Thomas Muller och Renato Sanches är några exempel på andra spelare som är överhypade.

Nu är du lite hård mot Håland. Eftersom han hittills öst in mål i såväl Österrike, Tyskland och Champions League är det svårt ”tala ned honom”.

Just nu talar allt för att han är en äckligt duktig målskytt.

Tills motsatsen är bevisad är han nästa generations Ruud van Nistelrooy för mig.

Finns det någon under 20 år som är mer lovande målskytt i hela världen än Håland?

Att dessutom kalla Thomas Müller för överskattad fotbollsspelare är ju lite konstigt. Müller är på nedgång efter en fantastisk karriär. Alla stjärnor dalar så småningom. Det betyder inte att han är överskattad.
Senast redigerad av DrSilverdufva 2020-05-24 kl. 19:32.
Citera
2020-05-24, 20:50
Medlem
Citat:

Att kalla Muller av alla överhypad är fan galet i mina ögon. Om något har han varit underskattad och ofta underkastad p.g.a sin stil. Han ser inte flashig ut, han ser ärligt talat klumpig ut, men han gör så otroligt mycket bra istortsett alltid. Vilket även är representerat i nummer och framgång, i båda klubb och landslag.

Håland kan jag förstå att folk tvekar på, även om jag är BVBare. Men att påstå att han är en tap-in artist är ju att erkänna att man inte studerat honom.
Citera
2020-05-24, 21:07
Medlem
Citat:
Vuxna män sitter alltså i denna tråd och dräglar över en ICA-basic version av Patrik Schick.

Helt sjukt!
Om fem år spelar Håland i Real/Barca/City, medan Schick spelar i Hamburg SV.
Citera
2020-05-24, 22:56
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Nu är du lite hård mot Håland. Eftersom han hittills öst in mål i såväl Österrike, Tyskland och Champions League är det svårt ”tala ned honom”.

Just nu talar allt för att han är en äckligt duktig målskytt.

Tills motsatsen är bevisad är han nästa generations Ruud van Nistelrooy för mig.

Finns det någon under 20 år som är mer lovande målskytt i hela världen än Håland?

Att dessutom kalla Thomas Müller för överskattad fotbollsspelare är ju lite konstigt. Müller är på nedgång efter en fantastisk karriär. Alla stjärnor dalar så småningom. Det betyder inte att han är överskattad.

Müller har jag kallat överskattad genom hela hans karriär. Innan VM, efter VM. Igår, idag och imorgon. Han är en medioker spelare som tagit sig långt genom hårt arbete. Det ska han ha cred för.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Att kalla Muller av alla överhypad är fan galet i mina ögon. Om något har han varit underskattad och ofta underkastad p.g.a sin stil. Han ser inte flashig ut, han ser ärligt talat klumpig ut, men han gör så otroligt mycket bra istortsett alltid. Vilket även är representerat i nummer och framgång, i båda klubb och landslag.

Håland kan jag förstå att folk tvekar på, även om jag är BVBare. Men att påstå att han är en tap-in artist är ju att erkänna att man inte studerat honom.

Mer än hälften av hans mål i BvB är ju tap-ins, så du borde nog studera honom lite närmare. Förutom hans mål så är han varken delaktig i speluppbyggnaden eller ens synlig på planen. Behöver en striker vara det? Absolut inte. Det finns olika typer av strikers, och Håland är en duktig tap-in artist. Sedan finns det lovande kompletta strikers som Schick som kan gå in i vilket lag som helst och prestera, medan Håland är helt och hållet beroende av att spela med bra medspelare som serverar honom öppna mål.

Citat:
Ursprungligen postat av TankoPerravald
Om fem år spelar Håland i Real/Barca/City, medan Schick spelar i Hamburg SV.

Om fem år blir Håland utslagen i Europa League kvartsfinal med Arsenal, medan Schick vinner Champions League med Inter.
Citera
2020-05-25, 01:01
Medlem
Citat:
Mer än hälften av hans mål i BvB är ju tap-ins, så du borde nog studera honom lite närmare. Förutom hans mål så är han varken delaktig i speluppbyggnaden eller ens synlig på planen. Behöver en striker vara det? Absolut inte. Det finns olika typer av strikers, och Håland är en duktig tap-in artist. Sedan finns det lovande kompletta strikers som Schick som kan gå in i vilket lag som helst och prestera, medan Håland är helt och hållet beroende av att spela med bra medspelare som serverar honom öppna mål.

1. Han har spelat i mer än BVB.

2. Jag är BVB fan så jag har sett varenda spelminut han har för oss, för att inte tala om att jag sett honom i RBS.

3.
https://www.youtube.com/watch?v=IW9b9iJHpck

OM du kollar här.. så visst är några tap-ins men han har ju visat att han är otroligt bra instinktivt, har ett bra skott både vad gäller placering och power samt att han är bra på att hugga på returer. Att du säger att han är helt beroende på att bli serverade öppna mål säger allt. Du är ett troll eller en hater. Inget mitt-emellan.

OBJEKTIVT så är han inte en tap-in artist även ifall du baserar det bara på hans BVB mål haha. Det är ju bara absurt. Sen kan jag hålla med om att han inte är otroligt välrundad och kan förbättra flera områden så som lite bättre arbetsratio eller bättre att hjälpa mittfält i buildup t.e.x.

Nog av mig att bli baitad nu. Ha de gött
Citera
2020-05-26, 16:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Müller har jag kallat överskattad genom hela hans karriär. Innan VM, efter VM. Igår, idag och imorgon. Han är en medioker spelare som tagit sig långt genom hårt arbete. Det ska han ha cred för.

Om fem år blir Håland utslagen i Europa League kvartsfinal med Arsenal, medan Schick vinner Champions League med Inter.
Schick tror inte jag kommer att bli bättre än vad tex Milan Baros var.. Håland däremot är som en blandning av Bergkamp och van Persie.

Förövrigt så tror jag att kommer att ta lång tid innan ngt italienskt lag vinner CL.. och det kommer säkert att 20 år innan Inter vinner CL igen.
Citera
2020-05-27, 13:45
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
1. Han har spelat i mer än BVB.

2. Jag är BVB fan så jag har sett varenda spelminut han har för oss, för att inte tala om att jag sett honom i RBS.

3.
https://www.youtube.com/watch?v=IW9b9iJHpck

OM du kollar här.. så visst är några tap-ins men han har ju visat att han är otroligt bra instinktivt, har ett bra skott både vad gäller placering och power samt att han är bra på att hugga på returer. Att du säger att han är helt beroende på att bli serverade öppna mål säger allt. Du är ett troll eller en hater. Inget mitt-emellan.

OBJEKTIVT så är han inte en tap-in artist även ifall du baserar det bara på hans BVB mål haha. Det är ju bara absurt. Sen kan jag hålla med om att han inte är otroligt välrundad och kan förbättra flera områden så som lite bättre arbetsratio eller bättre att hjälpa mittfält i buildup t.e.x.

Nog av mig att bli baitad nu. Ha de gött

1 å 2. Vad han gjort i Red Bull League bryr jag mig inte om. Det är en skit liga och han spelade för ett lag som prenumererar på ligatiteln. Vem som helst kunde stänkt in mål för det laget. Absolut att han var bättre än majoriteten av spelarna i den ligan, men det var även hans medspelare som var hästlängder bättre än moståndarna. Hans prestationer i CL för Red Bull var imponerande måste jag medge. Men det ändrar inte det faktum att jag tycker han är överhypead.

Han har endast presterat i en halv säsong på relativt hög nivå och har mycket kvar att bevisa för att leva upp till din och andras hype. Andy Carroll var också fantastisk i en halv säsong och höjdes till skyarna, men var håller han ens hus nu? Dock måste det nämnas att hade Carroll långt ifrån samma kvalitet bredvid sig som Håland har, så norrbaggen kommer nog vara relevant några år till.

Att du är BvB-fan gör dig väldigt partisk i frågan och jag förstår att du vill skydda honom från all kritik, men att vara en tap-in artist och "stå rätt" när man blir serverad av spelare som är tusen gånger bättre än motståndarna är inte tillräckligt för att få mig att hoppa på ditt hype-tåg. Samtliga mål han gjort i BL är ju även mot lag på den nedre halvan av tabellen, bortsett från ett mål mot ett extremt svagt Schalke förra helgen. Men vad är imponerande i att vinna mot ett lag som ställer upp med en striker som inte har gjort mål på över 1200 minuter? Schalke kommer sluta i botten av BL-tabellen för övrigt.

3. Du länkar alltså ett Youtube-klipp som bevisar att mer än hälften av hans mål i BvB-tröjan är tap-ins för att på något sätt försöka motbevisa mitt påstående? Ja, du.. vem är trollet här egentligen? Hans 2-1 mål mot PSG är väl det enda som är imponerande egentligen. Fint placerat skott.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Schick tror inte jag kommer att bli bättre än vad tex Milan Baros var.. Håland däremot är som en blandning av Bergkamp och van Persie.

Förövrigt så tror jag att kommer att ta lång tid innan ngt italienskt lag vinner CL.. och det kommer säkert att 20 år innan Inter vinner CL igen.

Baros var en fantastisk lirare. Bland de bästa i Europa när han var i sin peak. Tyvärr varade hans peak alldeles för kort tid.

Hur som haver, vi hörs om 5 år för att summera vem som hade rätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in