Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
1. Han har spelat i mer än BVB.
2. Jag är BVB fan så jag har sett varenda spelminut han har för oss, för att inte tala om att jag sett honom i RBS.
3.
https://www.youtube.com/watch?v=IW9b9iJHpck
OM du kollar här.. så visst är några tap-ins men han har ju visat att han är otroligt bra instinktivt, har ett bra skott både vad gäller placering och power samt att han är bra på att hugga på returer. Att du säger att han är helt beroende på att bli serverade öppna mål säger allt. Du är ett troll eller en hater. Inget mitt-emellan.
OBJEKTIVT så är han inte en tap-in artist även ifall du baserar det bara på hans BVB mål haha. Det är ju bara absurt. Sen kan jag hålla med om att han inte är otroligt välrundad och kan förbättra flera områden så som lite bättre arbetsratio eller bättre att hjälpa mittfält i buildup t.e.x.
Nog av mig att bli baitad nu. Ha de gött
1 å 2. Vad han gjort i Red Bull League bryr jag mig inte om. Det är en skit liga och han spelade för ett lag som prenumererar på ligatiteln. Vem som helst kunde stänkt in mål för det laget. Absolut att han var bättre än majoriteten av spelarna i den ligan, men det var även hans medspelare som var hästlängder bättre än moståndarna. Hans prestationer i CL för Red Bull var imponerande måste jag medge. Men det ändrar inte det faktum att jag tycker han är överhypead.
Han har endast presterat i en halv säsong på relativt hög nivå och har mycket kvar att bevisa för att leva upp till din och andras hype. Andy Carroll var också fantastisk i en halv säsong och höjdes till skyarna, men var håller han ens hus nu? Dock måste det nämnas att hade Carroll långt ifrån samma kvalitet bredvid sig som Håland har, så norrbaggen kommer nog vara relevant några år till.
Att du är BvB-fan gör dig väldigt partisk i frågan och jag förstår att du vill skydda honom från all kritik, men att vara en tap-in artist och "stå rätt" när man blir serverad av spelare som är tusen gånger bättre än motståndarna är inte tillräckligt för att få mig att hoppa på ditt hype-tåg. Samtliga mål han gjort i BL är ju även mot lag på den nedre halvan av tabellen, bortsett från ett mål mot ett extremt svagt Schalke förra helgen. Men vad är imponerande i att vinna mot ett lag som ställer upp med en striker som inte har gjort mål på över 1200 minuter? Schalke kommer sluta i botten av BL-tabellen för övrigt.
3. Du länkar alltså ett Youtube-klipp som bevisar att mer än hälften av hans mål i BvB-tröjan är tap-ins för att på något sätt försöka motbevisa mitt påstående? Ja, du.. vem är trollet här egentligen?

Hans 2-1 mål mot PSG är väl det enda som är imponerande egentligen. Fint placerat skott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Schick tror inte jag kommer att bli bättre än vad tex Milan Baros var.. Håland däremot är som en blandning av Bergkamp och van Persie.
Förövrigt så tror jag att kommer att ta lång tid innan ngt italienskt lag vinner CL.. och det kommer säkert att 20 år innan Inter vinner CL igen.
Baros var en fantastisk lirare. Bland de bästa i Europa när han var i sin peak. Tyvärr varade hans peak alldeles för kort tid.
Hur som haver, vi hörs om 5 år för att summera vem som hade rätt