Citat:
1 å 2. Vad han gjort i Red Bull League bryr jag mig inte om. Det är en skit liga och han spelade för ett lag som prenumererar på ligatiteln. Vem som helst kunde stänkt in mål för det laget. Absolut att han var bättre än majoriteten av spelarna i den ligan, men det var även hans medspelare som var hästlängder bättre än moståndarna. Hans prestationer i CL för Red Bull var imponerande måste jag medge. Men det ändrar inte det faktum att jag tycker han är överhypead.
Han har endast presterat i en halv säsong på relativt hög nivå och har mycket kvar att bevisa för att leva upp till din och andras hype. Andy Carroll var också fantastisk i en halv säsong och höjdes till skyarna, men var håller han ens hus nu? Dock måste det nämnas att hade Carroll långt ifrån samma kvalitet bredvid sig som Håland har, så norrbaggen kommer nog vara relevant några år till.
Att du är BvB-fan gör dig väldigt partisk i frågan och jag förstår att du vill skydda honom från all kritik, men att vara en tap-in artist och "stå rätt" när man blir serverad av spelare som är tusen gånger bättre än motståndarna är inte tillräckligt för att få mig att hoppa på ditt hype-tåg. Samtliga mål han gjort i BL är ju även mot lag på den nedre halvan av tabellen, bortsett från ett mål mot ett extremt svagt Schalke förra helgen. Men vad är imponerande i att vinna mot ett lag som ställer upp med en striker som inte har gjort mål på över 1200 minuter? Schalke kommer sluta i botten av BL-tabellen för övrigt.
3. Du länkar alltså ett Youtube-klipp som bevisar att mer än hälften av hans mål i BvB-tröjan är tap-ins för att på något sätt försöka motbevisa mitt påstående? Ja, du.. vem är trollet här egentligen?
Hans 2-1 mål mot PSG är väl det enda som är imponerande egentligen. Fint placerat skott.
Han har endast presterat i en halv säsong på relativt hög nivå och har mycket kvar att bevisa för att leva upp till din och andras hype. Andy Carroll var också fantastisk i en halv säsong och höjdes till skyarna, men var håller han ens hus nu? Dock måste det nämnas att hade Carroll långt ifrån samma kvalitet bredvid sig som Håland har, så norrbaggen kommer nog vara relevant några år till.
Att du är BvB-fan gör dig väldigt partisk i frågan och jag förstår att du vill skydda honom från all kritik, men att vara en tap-in artist och "stå rätt" när man blir serverad av spelare som är tusen gånger bättre än motståndarna är inte tillräckligt för att få mig att hoppa på ditt hype-tåg. Samtliga mål han gjort i BL är ju även mot lag på den nedre halvan av tabellen, bortsett från ett mål mot ett extremt svagt Schalke förra helgen. Men vad är imponerande i att vinna mot ett lag som ställer upp med en striker som inte har gjort mål på över 1200 minuter? Schalke kommer sluta i botten av BL-tabellen för övrigt.
3. Du länkar alltså ett Youtube-klipp som bevisar att mer än hälften av hans mål i BvB-tröjan är tap-ins för att på något sätt försöka motbevisa mitt påstående? Ja, du.. vem är trollet här egentligen?
Hans 2-1 mål mot PSG är väl det enda som är imponerande egentligen. Fint placerat skott.1 & 2. Jag är partisk som BVBare men inte blind. Jag säger ju själv att han har flera områden han behöver förbättra och att jag anser både Sancho och Havertz etc som som mycket större talanger. Jag gillar t.o.m Isaks verktygslåda mer. "Min hype" som du ger mig är lite konstigt då jag inte hypat han något enormt. Jag har bara argumenterat emot din dumma logik i vissa argument. Inte agerat hype-man.
Sen säger jag inte att RBS liga är topp kvalité men du kan endå läsa av en spelares kvalitéer där. Vilket är hur lag scoutar från mindre ligor. Att säga som du gör "skiter ivad X gjorde i den skitligan, lol den suger" är ju ett rakt av erkännande av brist på kunskap & förståelse. Annan idiotisk logi i samma ådra är att du flyttar målstolparna hela tiden och nu skyller på dåliga "lägre halva" motståndare, "Schalke var skitsvagt den matchen", "det är bara tap-in", "ligan sög" osv hela tiden. Agendan börjar bli lite väl genomskinlig.
Att sedan nämna Carroll som liknelse eller säga "han kommer inte va bra i framtiden, SÅ VI FÅR SE!" är ju totalt absurda poäng. Varje spelare är individuell, Carroll var en som floppa, det finns mot exempel som istället lyckades nån kan kontra med och där dör det cherry-pickade namn-argumentet. Argumentera hypotetiska framtids-scenarion är ju meningslöst av uppenbara anledningar med. Då kan man lika gärna nämna att han blir skadad för han e klumpig och måste lägga av. Lika hållbart.
3. Jag länkar ett youtube-klipp med hans mål, som motbevisar ditt påstående att han är endast en tap-in artist och direkt beroende av att bli serverad öppna mål. Inte att han aldrig gjorde tap-ins. Flyttar du stolparna så mycket att du inte ens minns vilket mål du rör nu eller?
Aja.. agree to disagree I guess. Vill inte förstöra tråden med skitsnack nu då detta argumentet är uppenbart icke-givande och trolligt så thats it.