2019-09-22, 21:58
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
I mitt fall, så är jag SD-röstare och mycket stor motståndare mot massinvandring från arabdominerade områden. Samtidigt mycket aktiv motståndare till Nazism och judehat som är helt irrationellt. Judar har den absolut största andelen nobelpristagare sett till folkmängd, och har stått för en oproportionellt stor
del av grundforskning och utveckling.

Och notera: Hela min släkt sedan 1600-talet är helsvensk och har inte en droppe judeblod i sig (skriver detta på förekommen anledning).

Judiska pengar håller flyktingströmmen till Europa vid liv. Detta är en dagsfärsk artikel från Times of Israel.

https://www.timesofisrael.com/in-germany-jewish-funds-help-keep-mediterranean-migrant-rescue-missions-afloat/

Nyttiga idioter som dig kommer bli Europas fall.
Citera
2019-09-22, 22:00
Medlem
Citat:
Inte direkt. Raketer skjuts varje dag mot Israels bostadsområden, medan Israel skickar humanitärt bistånd till Palestina. Du kan leva och verka fritt som palestinier i Israel, men som jude i Palestina blir du dödad direkt. Inte direkt jämförbart.
¨
Amen!
Citera
2019-09-22, 22:19
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Du menar alltså Judepengar (särskrivning, som tyvärr många lider av, kan ibland förändra betydelsen).

Han har ju själv bjudit på festen, så jag tror knappast han "gråter blod".
Tack! Fick lite ont i ögat av det där. Gråter nja. Men vad var baktanken då? Judar är ju inte kända för att vara generösa. Så?
Citera
2019-09-22, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Varför gnälla över att Bindefeld bjuder in personer utan officiell position till en påkostad fest? Hade det rört sig om ministrar, ambassadörer och liknande hade det däremot varit förkastligt

Utan officiell position? De är riksdagsledamöter men framförallt officiella ledare för riksdagspartier som påstår sig vara i opposition...?
Citera
2019-09-22, 22:22
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Har vi några gäster under 40 ?

Hade festen varit 1999 hade exakt samma människor varit inbjudna minus politikerna då. Fan va det luktar mjällschampo och hålfotsinlägg av ”kändisbilderna”

Nyamko och Mona verkar vara "ganska äkta" vänner till Bindefeld eftersom dom har varit med på de tidigare födelsedagskalasen när Micke fyllde 30 respektive 40. (I alla fall Nyamko). Och såklart Carola också.

Politikerna och vännerna kommer och går beroende på vilken ställning i samhället de har för tillfället. Reinfeldt hade tydligen en viktigare resa när Bindefeld fyllde 50 men i år hade han tid att partaja loss.
Jag läste någonstans att det är hos vissa utländska aktörer en våt dröm att alliansen återuppstår till nästa val med Reinfeldt i spetsen. Personligen tror och hoppas jag att det aldrig någonsin kommer att ske.
(Allt finns att hitta genom att googla lite)

I den här 10 år gamla artikeln står det lite om Bindefelds 50 årskalas på Mallorca.

https://knicket.blogg.se/2009/september/mona-sahlin.html
Citera
2019-09-22, 22:26
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:

Hade festen varit 1999 hade exakt samma människor varit inbjudna minus politikerna då. Fan va det luktar mjällschampo och hålfotsinlägg av ”kändisbilderna”

Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Det märkliga med resan är följande:

Hur kan någon människa lyckas få tre svenska partiledare att avsätta flera dagar på en nöjesresa. Och hur kan någon människa få en så stor del av den svenska kändiseliten att avsätta så mycket tid åt något så banalt.

Min gissning är att många av dessa kändisar befinner sig på någon form av sluttande plan där de i praktiken inte längre har något val. Oklart varför, men något slags innanför/utanför situation har kanske byggts upp.

Det är inte ens säkert att de själva begriper vilka typer av hållhakar som byggs in i den här typen av "vänskap".

Visst, rent formellt, och rent teoretiskt, kan det handla om "goda vänner", men varje sannolikhetsbedömning leder snarare fram till att det är annat än sann vänskap som håller en sådan här grupp samman. Att en kändis är kompis med en annan kändis är lätt att svälja. Men att många dussin kändisar skulle ingå i en vänskapsgemenskap förefaller inte troligt.

Jag tycker att det mest anmärkningsvärda är att tre partiledare hoppar in i ett flygplan med okänd destination.
Nästa gång kan de gärna ta med hela sjuklövern med enkelbiljett till destination okänd.
Citera
2019-09-22, 22:32
Avslutad
Expressens skribenter är säkert avundsjuka över att de själva inte blev inbjudna.
https://www.expressen.se/nyheter/klimat/kandisarnas-jatteutslapp-dubbelt-mot-vanlig-resa/
Citera
2019-09-22, 22:40
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
De borde ha suttit i budgetförhandlingar om sveriges kommuners pressade ekonomi som riskar att välfärden kraftigt begränsas. De borde även har diskuterat åtgärder mot skjutningar och bombningar som försatt samhället i krigsliknande tillstånd. Det är vad de har betalt för att göra. Istället åker man på en dekadent fest anordnad av en zionistisk jude som står för mångkulterens alla problem de nu lämnat hemma utan åtgärd. Tycker du det är en sund inställning hos en riksdagsledamot tillika partiledare? Inga varningsklockor som ringer i ditt tomma huvud?

Nu har ju Ulf Kristersson tydligen sms:at Löfven att moderaterna kommer att rösta med regeringen om gängkriminaliteten. Så nog har han jobbat under resan. 💡
Citera
2019-09-22, 22:47
Bannlyst
Sabuni svarar artigt på journalisternas frågor under resan, men Ebba beter sig som en riktig slyna. Okej, det är en privat fest, men man kan ändå uppträda hövligt när man företräder folket i riksdagen. Har mycket svårt att se Ebba som seriös framledes.

Hur funkar livvaktsskydd för partiledarna på sådana här tillställningar? Vem bekostar dessa?
Citera
2019-09-22, 23:04
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Nu har ju Ulf Kristersson tydligen sms:at Löfven att moderaterna kommer att rösta med regeringen om gängkriminaliteten. Så nog har han jobbat under resan. 💡
Det sms:et måste tagit flera dyrbara sekunder i anspråk. Oy vey.
Citera
2019-09-22, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, men tillhör Ebba, Nyamko och Ulf också i vänkretsen eller är de bjudna som politiker? Jag tycker att de borde ha tackat nej om de inte tillhör vänkretsen.

Stockholm är landets största stad, men ändå en förhållandevis liten stad. Nästan på gränsen till att "alla känner alla". Mona Sahlin (S) och Fredrik Reinfeldt (M) var också inbjudna, vilket gör att vi andra som inte var bjudna får köpa läget att Micael Bindefeld har en stor vän- och bekantskapskrets.

Ibland funderar jag på om den här festen inte också är ett försök att förbättra relationerna mellan Israel och Sverige. Totalt var det tydligen 142 personer inbjudna och han har ordnat med program för alla tre dagarna.
Citera
2019-09-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Redan resultat av resan! Fortsatt 7klöver hegemoni. Ja el minus V kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in