2019-09-22, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Stockholm är landets största stad, men ändå en förhållandevis liten stad. Nästan på gränsen till att "alla känner alla". Mona Sahlin (S) och Fredrik Reinfeldt (M) var också inbjudna, vilket gör att vi andra som inte var bjudna får köpa läget att Micael Bindefeld har en stor vän- och bekantskapskrets.

Ibland funderar jag på om den här festen inte också är ett försök att förbättra relationerna mellan Israel och Sverige. Totalt var det tydligen 142 personer inbjudna och han har ordnat med program för alla tre dagarna.

Enligt Bert Karlsson har han inte många nära vänner, det handlar bara om business och han ska tydligen vara ett riktigt kräk.

https://youtu.be/ebl4BrhFOiA
Citera
2019-09-22, 23:38
Medlem
Nick3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hela den här tråden är egentligen skapad av två krafter:

A. Avundsjuka och missunnsamhet. Det handlar om "low-lifes" (WT) som sitter och hatar att andra får gå på fest, och inte de själva i sina kalsonger och undertröjor.

B. Nazism, judehat. Man ser en del användare som förnekar förintelsen och uttrycker allmänt hat mot judar och Israel som stat.

Mycket av andra världskriget är påhitt för att få sympatier. Kommer ihåg i högstadiet när en jude som varit i Auschwitz berättade att han såg en vakt slita ett spädbarn i två stycken, det är fysiskt omöjligt.

Tidning från 1915 påstår att 6 miljoner judar dog, vänta det var väl ett antal år innan hitler?
https://www.youtube.com/watch?v=763anDaYF1U

Holocaust överlevare som berättar några av deras upplevelser.
https://www.bitchute.com/video/0Y7c27fda3wj/

Red ice om Barba Spectre.
https://www.youtube.com/watch?v=xDsWg5zpOsA&t=

Dokumentär om Judar.
https://www.youtube.com/watch?v=XNWF9CeoZdE

När vi pratar om judarna menar vi de rika bankirjudarna, t.ex Rothschild's som sponsrar Greta Thunberg.
Senast redigerad av Nick3an 2019-09-22 kl. 23:40.
Citera
2019-09-22, 23:53
Medlem
angeroves avatar
Ett slag i "äta sova dö"-ansiktet. Fy fan!
Senast redigerad av angerove 2019-09-23 kl. 00:02.
Citera
2019-09-23, 00:01
Medlem
Varför drar de iväg på en sån här resa just under förhandlingarna om åtgärder mot gängvåldet?
Ger ju intryck av att det inte är så viktigt. Lövén var ju också på annat ställe va.

Kanske eftersom ingen vill stå ansvarig när det ändå inte kommer hjälpa.

Sen tar den här diskussionen fokus från själva våldet. De hade liksom inte med våldet att göra, var inte ansvariga. Listig PR.
Citera
2019-09-23, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
https://www.friatider.se/partiledarna-flyger-till-israel-f-r-att-festa

"En uppvisning i omdömeslöshet" (?)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/awL8wL/en-uppvisning-i-omdomesloshet

- Ebba Bush Thor
- Nyamko Sabuni
- Ulf Kristersson

Om jag förstått det rätt så har dessa partiledare blivit bjuden på resan av Bindefeld. Jag vet ju vad jag själv tycker. Men jag lämnar över frågan till Flashback.

Vad tycker ni om detta?

Omdömeslöst?

Kommer det påverka KD, L och M i kommande opinionsmätningar?
Alla tre säger att de ska fira sin mycket nära vän... Självmål när de kommer med sådana naiva bortförklaringar. Och varför i hela friden är Mona Sahlin med???
Till nästa val, kom ihåg de 5 riksdagspartier som antingen ej blev bjudna, eller tackade nej.
Dags att plocka fram Ugglas gamla "Jag mår illa" redan där häcklade han "bindan". Lika aktuell låt då som nu, bara vissa namn som ska bytas ut.
Citera
2019-09-23, 00:51
Medlem
Ni som pratar om att den svenska avundsjukan skulle ha med detta att göra har nog blivit hjärntvättade av för mycket Wahlgrens värld, Paradise Hotel, Hollywoodfruar och annat skräp som sänds i pöbelkanalerna.

Om en partiledare som var en nära vän till Bindefeldt hade åkt och bekostat resan själv skulle inte detta vara någon nyhet. Kvällsblaskorna och Hänt extra hade väl rapporterat om Carola och co, men inget som annat än WT behövt bry sig om. Precis som det inte blev någon större nyhet att Sahlin åkte och bekostade sin resa själv till Mallis när han fyllde 50. Det finns inte en sportkeps att Bindefeldt är nära vän med alla dessa tre pluss Lööf som valde att stanna hemma.

Nej, det handlar antagligen om bestickning i någon form och utöver det är det fruktansvärt omdömeslöst och flamsigt beteende av folkvalda som är kåta på att frottera sig i kändiseliten. Kristersson tycker jag är den mest patetiska i sammanhanget. Han har ändå haft seriösa ambitioner på statsministerposten, men detta är så icke statsmannamässigt det kan bli. Kan någon se Göran Persson eller Carl Bildt åka på något sådant här under sin tid som partiledare?
Citera
2019-09-23, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Ni som pratar om att den svenska avundsjukan skulle ha med detta att göra har nog blivit hjärntvättade av för mycket Wahlgrens värld, Paradise Hotel, Hollywoodfruar och annat skräp som sänds i pöbelkanalerna.

Om en partiledare som var en nära vän till Bindefeldt hade åkt och bekostat resan själv skulle inte detta vara någon nyhet. Kvällsblaskorna och Hänt extra hade väl rapporterat om Carola och co, men inget som annat än WT behövt bry sig om. Precis som det inte blev någon större nyhet att Sahlin åkte och bekostade sin resa själv till Mallis när han fyllde 50. Det finns inte en sportkeps att Bindefeldt är nära vän med alla dessa tre pluss Lööf som valde att stanna hemma.

Nej, det handlar antagligen om bestickning i någon form och utöver det är det fruktansvärt omdömeslöst och flamsigt beteende av folkvalda som är kåta på att frottera sig i kändiseliten. Kristersson tycker jag är den mest patetiska i sammanhanget. Han har ändå haft seriösa ambitioner på statsministerposten, men detta är så icke statsmannamässigt det kan bli. Kan någon se Göran Persson eller Carl Bildt åka på något sådant här under sin tid som partiledare?
Och bland f.d. partiledare för KDS har jag ytterst svårt att tänka mig Göran Hägglund göra som hon Livets Ord kvinnan Ebba.
Citera
2019-09-23, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför var inte Jimmie-boy bjuden?

Annie Lööf var antagligen bjuden men ville inte stöta sig med sina judehatande väljare och partivänner.

Eller för att Annie är på tjocken och kanske inte vill flyga över halva kontinten och dricka sprit med det judiska folket en helg.

Men vad vet jag.
Citera
2019-09-23, 01:56
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellios
Tack! Fick lite ont i ögat av det där. Gråter nja. Men vad var baktanken då? Judar är ju inte kända för att vara generösa. Så?

Det har vl inte gått många förbi att Israel nyligen haft en stor reklamkampanj bla reklamfilm på TV för att locka dit fler turister. Bindefeldt har väl hur bra kontakter som helst med representanter för Israel i Sverige? Är det någon som på allvar tror han privat har betalat chartrade plan och lyxhotell och middagar i Israel? Självklart har han haft sponsorer...om det nu inte varit så att han fått en förfrågan från Israel att skapa en kändiskampanj och passat på att slagit 2 flugor i en smäll...

Men det här är ju jävligt känsligt pga alla politiker som varit där. Han har nog varit noggrann att betala en smula själv så inte Israel och politikerna kan bli beskyllda för något. Men lite duktiga grävande journalister som granskar notor kan säkert göra ett scoop...de flesta notorna borde gått först till hans egna bolag...kan väl inte tänka mig att tex notan från hotellet eller flygplanen adresserats direkt till The Ministry of Tourism eller deras PR/reklambyrå i Sverige...

Kom nu ihåg att ni läste det här först på allas vårat Flashback
Senast redigerad av johnthedickholmes 2019-09-23 kl. 02:08.
Citera
2019-09-23, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denxdam
Enligt Bert Karlsson har han inte många nära vänner, det handlar bara om business och han ska tydligen vara ett riktigt kräk.

https://youtu.be/ebl4BrhFOiA

142 personer hade ändå tackat ja och Bert Karlsson kan väl inte uttala sig om hur nära Bindefeld är bekant eller vän med en enda av dem. Eller i vilken mån de skulle stå ut med Bindefeld om nöden skulle pröva vänskapen. Bert har antagligen inte själv så många nära nära vänner utan det rör sig mest om "business" för hans del också. Om honom vet vi att han har många ovänner, som känner sig rejält blåsta av honom. Artisten Carola vill jag minnas är en av dem som övergav just Bert Karlsson men som var med och uppvaktade Micael Bindefeld nu till 60-årsdagen.

Ingen ska kunna säga annat än att Bindefeld nu har placerat Tel Aviv och Israel på den svenska turistkartan.
Citera
2019-09-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
142 personer hade ändå tackat ja och Bert Karlsson kan väl inte uttala sig om hur nära Bindefeld är bekant eller vän med en enda av dem. Eller i vilken mån de skulle stå ut med Bindefeld om nöden skulle pröva vänskapen. Bert har antagligen inte själv så många nära nära vänner utan det rör sig mest om "business" för hans del också. Om honom vet vi att han har många ovänner, som känner sig rejält blåsta av honom. Artisten Carola vill jag minnas är en av dem som övergav just Bert Karlsson men som var med och uppvaktade Micael Bindefeld nu till 60-årsdagen.

Ingen ska kunna säga annat än att Bindefeld nu har placerat Tel Aviv och Israel på den svenska turistkartan.

Är det ändå inte lite lustig slump att bland bindefeldts nära vänner så är tre av dom partiledare för M, KD och L?
Och att dom efter bara nån vecka efter semestern släpper allt dom har för händerna för att åka ner, så nära kompisar är dom
Citera
2019-09-23, 08:32
Medlem
Är Ulf, Sabuni, EBT, Reinfeldt, Sahlin alla Bindefeldts "nära vänner"?? Haha sluta larva. Han är ett PR proffs. Tror inte han har många riktiga vänner. Det är bara business och maktspel.
Som tydligen gav resultat, man fixade ihop 7klövern igen. Dörrmattan Ulf röstar med sossarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in