2019-09-18, 23:18
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V6.tuggummi
Det är antagligen kalk som kristalliserats, häll på ättika och låt kemin förena dem båda. (kalken löses upp i det sura)

Gäller detsamma för avlagringar på gamla vattenkranar?
Citera
2019-09-18, 23:18
Medlem
boll-svantes avatar
Jag har haft lyckat resultat med citronsyra. Hällde i några paket som man kan köpa på kryddhyllan i mataffären och lät det stå ett tag. Utan att spola tog jag sedan till toalettborsten och det lossnade ganska enkelt.
Citera
2019-09-18, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Finns ju någon burk med ett pulver man strör i toaletten i välsorterade butiker för just detta ändamål. Kommer inte ihåg vad det heter.

Bästa tipset i tråden!
Citera
2019-09-18, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Är det kalkavlagringar så ska de lösas upp av den sura ättikan.
Jag brukar göra eget sprejrengöringsmedel med ättika och såpa, är bra tycker jag.
Citera
2019-09-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft

Jaja🤒 ättika e fina saker
Citera
2019-09-18, 23:32
Medlem
Mitt tips är att testa hälla i kalkosan i toaletten och låta det stå över natten.
Det har alltid fungerat när jag städat toaletter.
Citera
2019-09-18, 23:44
Medlem
https://www.jula.se/catalog/bygg-och...iksoda-510002/
Citera
2019-09-19, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpelaInteTuff

Bästa tipset i tråden!
Ja, jag kanske borde ha nämnt att det står bland WC-grejerna i affären, så att även du förstår.
Citera
2019-09-19, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Ja, jag kanske borde ha nämnt att det står bland WC-grejerna i affären, så att även du förstår.

Å fan, ett rengöringsmedel "någon burk med ett pulver"
för toaletter som står bland "WC-grejerna" jag blir helt förbluffad.

Vart får du all denna kunskap ifrån?
Citera
2019-09-19, 03:21
Medlem
Gaydars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpelaInteTuff
Kan man få bort dig med Klorin och Tomteskur tror du?
Det vore attans skönt att slippa se dina inlägg.

Håller med! Finns tusentals trådar på nätet om hur man får bort kalkavlagringar och urinsten i klosetter. Att prutta på med cocacola och annat bloggjänta strunt hjälper inte!

Förrutom att byta klosettstolen så kan du ju prova Hessa Kalkbort (Ica Maxi)- köp ett par liter och dränk klosetten med minst en halv liter- låt verka i 8 timmar. Upprepa efter spolning och rejäl svettdrivande renskrubbning med händerna + borste och en slö kniv där nere!
Upprepa igen- och igen!

Ett tips som en kvinna på nätet gav.. "En veckas slit + en utsliten äppelurkärnare (köksredskap som man kärnar ur äpplen med - fråga morsan ) så blev holken fri från decenier av kalkavlagringar och urinsten från gammlat piss och fisar."

Gör honnör! Starkt jobbat av henne!!

Inget för nutida finkänsliga "unga fröknar med princess-syndrom precis..
Citera
2019-09-19, 03:36
Medlem
Lägg en tablett maskindiskmedel i toalettstolen ett par timmar. Använd sedan toaborsten. Toan blir som ny.
Citera
2019-09-19, 03:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gaydar
Håller med! Finns tusentals trådar på nätet om hur man får bort kalkavlagringar och urinsten i klosetter. Att prutta på med cocacola och annat bloggjänta strunt hjälper inte!

Förrutom att byta klosettstolen så kan du ju prova Hessa Kalkbort (Ica Maxi)- köp ett par liter och dränk klosetten med minst en halv liter- låt verka i 8 timmar. Upprepa efter spolning och rejäl svettdrivande renskrubbning med händerna + borste och en slö kniv där nere!
Upprepa igen- och igen!

Ett tips som en kvinna på nätet gav.. "En veckas slit + en utsliten äppelurkärnare (köksredskap som man kärnar ur äpplen med - fråga morsan ) så blev holken fri från decenier av kalkavlagringar och urinsten från gammlat piss och fisar."

Gör honnör! Starkt jobbat av henne!!

Inget för nutida finkänsliga "unga fröknar med princess-syndrom precis..

Repar du inte toan om du använder kniv?
Kalkbort har däremot fungerat utmärkt här hemma (där mycket annat gått bet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in