2016-10-03, 02:32
Medlem
Problemet med postutdelningen ligger i det faktum att Postnord, till skillnad från sina konkurrenter är ålagda att sköta postutdelning i hela Sverige.
Så där alla inser att det är en ren förlustaffär att dela ut post måste Postnord i princip ta bollen, oavsett förutsättningar.
Till följd av detta finns det en lantbrevbärare som åker bil hela dagen och kostar fan, medan denne servar några hundra personer på glesbyggden. Samtidigt som en stackare på cykel servar flera tusen pers i innerstan.

Det är balansen mellan dessa utdelningsfomer som är totalt skev då konkurrenterna som tex. Bring City Mail kan ta de mer Befolkningstäta/lukrativa områdena.

Jag antar att Postnord är medvetet svåra just nu i hopp om att ett politiskt beslut någonstans ska befria dem från detta ansvar och att staten ska återta brevhanteringen.. i alla fall där den inte kan utföras utan brakförluster.
2016-10-10, 12:15
Medlem
Wonds avatar
Vad fan är det för skit med Postnord?

Paket skickad via FedEx, skulle fått det idag. Klockan 9 är jag i kundtjänst med FedEx och undrar hur och när det levereras, de hade ingen aning när, mellan 9 och 18 av postnord, men kunde lämna önskemål när det skulle levereras. Tänkte likt UPS som sist kom efter kl 13, tänkte jag drar iväg och tränar nu direkt så är jag hemma innan kl 12.

Men 11:45 kommer jag hem, och AVI i brevlådan.
På AVI:n står det att hämta tidigast 11/10 kl 10 på min lokala ombud. Jag ville ju ha paketet idag för i helvete, om jag lika gärna ska behöva cykla 5+ mil för det.
Men likt förbannat så ringer jag till PostNord och frågar, men tydligen så är det inte möjligt.
Vad i helvete liksom? Paketet är ju i min lilla stad men det finns INGEN möjlighet att få det idag?
Är de helt jävla tröga eller?
2016-10-11, 18:56
Medlem
it-takes-2s avatar
Dagens garv: http://www.lyngsoesystems.com/media/...sestory-uk.pdf

Om Postnords senaste system: QSM RS has streamlined logistics for PostNord, speeding up throughput and ensuring accurate deliveries to even the most remote address.

Vad är det för muppar som inte tar bort det här överdrivna PR-materialet? Det finns ju inte ett paket som kommer fram i tid. Sosseregeringen har idag gett Postnord ett halvår att get sitt shit together, annars jefflar....
2016-10-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av it-takes-2
Dagens garv: http://www.lyngsoesystems.com/media/...sestory-uk.pdf

Om Postnords senaste system: QSM RS has streamlined logistics for PostNord, speeding up throughput and ensuring accurate deliveries to even the most remote address.

Vad är det för muppar som inte tar bort det här överdrivna PR-materialet? Det finns ju inte ett paket som kommer fram i tid. Sosseregeringen har idag gett Postnord ett halvår att get sitt shit together, annars jefflar....
Hundarna får akta sig för nu kommer Greve Damkula o sätta tänderna i våra brevbärare!
2016-10-12, 05:30
Medlem
Doleos avatar
Jaha, då har jag beställt medicin från svenska Apoteket igen, förra månaden låg det ju och skräpade på sorteringscentralen i flera dagar, innan jag fick det i brevlådan. Detta endast efter flera telefonsamtal med Apoteket och Postnord.

Så i förrgår när brevbäraren var utanför min dörr, pratade jag med honom, visade honom det lilla paketet från Apoteket från förra månaden och bad honom att lägga det i min brevlåda denna vecka. Han lovade att han skulle göra det, men icke sa nicke, igår fick jag sms om att jag måste hämta ut paketet på närmsta utlämningsställe.

Jag fattar bara inte, paketet är så litet att det lätt går igenom min brevlåda, eftersom det var så jag fick det förra månaden. Så min brevlåda är inte problemet, så då undrar man, beror det på nya rutiner på min sorteringcentral (som har fått in många klagomål, enligt en kvällsblaska), eller är det postgubben som bara vill jävlas??!

Här är Sveriges sämsta postkontor (AB) Fan de har ändrat det till en Plus.

Mitt postkontor, antalet anmälningar:
Felutdelad: 64
Försenad:11
Försvunnen: 115
Totalt: 236
Senast redigerad av Doleo 2016-10-12 kl. 05:39.
2016-10-12, 11:03
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Jaha, då har jag beställt medicin från svenska Apoteket igen, förra månaden låg det ju och skräpade på sorteringscentralen i flera dagar, innan jag fick det i brevlådan. Detta endast efter flera telefonsamtal med Apoteket och Postnord.

Så i förrgår när brevbäraren var utanför min dörr, pratade jag med honom, visade honom det lilla paketet från Apoteket från förra månaden och bad honom att lägga det i min brevlåda denna vecka. Han lovade att han skulle göra det, men icke sa nicke, igår fick jag sms om att jag måste hämta ut paketet på närmsta utlämningsställe.

Jag fattar bara inte, paketet är så litet att det lätt går igenom min brevlåda, eftersom det var så jag fick det förra månaden. Så min brevlåda är inte problemet, så då undrar man, beror det på nya rutiner på min sorteringcentral (som har fått in många klagomål, enligt en kvällsblaska), eller är det postgubben som bara vill jävlas??!

Här är Sveriges sämsta postkontor (AB) Fan de har ändrat det till en Plus.

Mitt postkontor, antalet anmälningar:
Felutdelad: 64
Försenad:11
Försvunnen: 115
Totalt: 236

Troligtvis så får dom inte lägga paketet på lådan pga att det kan innehålla farliga ämnen eller väldigt privata saker (dvs dom måste försäkra sig om att det är rätt person som får tag i det).
2016-10-12, 13:44
Medlem
exquisitelys avatar
Information från Postnord som har problem med paket.

Försenade paket 2016-10-11 09:00

Tekniska problem under måndagkvällen den 10 oktober, innebär att terminalerna i Malmö och Göteborg idag, tisdag, har försenade paket. Mottagare i hela landet berörs.
2016-10-12, 14:34
Medlem
Hej själv haft problem med paktet senaste dagarna. Hörde uttalande från deras VD idag på TV
2016-10-12, 14:41
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Troligtvis så får dom inte lägga paketet på lådan pga att det kan innehålla farliga ämnen eller väldigt privata saker (dvs dom måste försäkra sig om att det är rätt person som får tag i det).
Näe, jag pratade med brevbäraren idag, det är Apoteket som skickat det direkt till "paketavdelningen", antagligen pga allt tjafs gällande samma medicinpaket förra månaden. Han var jättesjysst och sa åt mig att ringa postombudet och be dem ringa honom, så plockar han upp det lilla paketet där och lägger i min brevlåda imorgon.

Nästa gång jag behöver beställa hem medicin så blir det från Apotea, de har fler valmöjligheter när det gäller hemleverans.

Förövrigt så vet Apoteket att det är rätt person, då jag loggat in med mitt Mobila BankID, för att öht kunna beställa medicinen, som inte är giftig och som de skickade per brev förra månaden.
Senast redigerad av Doleo 2016-10-12 kl. 14:47.
2016-10-14, 05:02
Medlem
Doleos avatar
Äntligen ett positivt omdöme om posten, eller rättare sagt deras personal, i synnerhet brevbäraren i mitt område. Igår förmiddag, hade han vart och hämtat mitt paket från ICA-posten och kilat fast det på handtaget på min dörr, då Apoteket hade skickat ett större paket, till samma lilla medicinburk som jag fick igenom brevlådan förra månaden.

En stor hyllning till brevbärare Robban

Jag tänker att det måste vara tufft för all personal på Postnord, att de flesta faktiskt gör sitt bästa för att posten ska komma fram. Visst jag har sett videon, där paketen kastades in i bilen, men tänker att personalen som jobbar på posten, måste känna sig väldigt frustrerade, i.o.m omorganisitionen som egentligen är cheferna och VD:ns yttersta ansvar. Det kan inte vara lätt att arbeta på posten nuförtiden, neddragning av personal, de som blir kvar får mer jobb att göra, osv. Det är ledningen, cheferna och VD:n som har "fuckat" upp.
2016-10-14, 11:44
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Äntligen ett positivt omdöme om posten, eller rättare sagt deras personal, i synnerhet brevbäraren i mitt område. Igår förmiddag, hade han vart och hämtat mitt paket från ICA-posten och kilat fast det på handtaget på min dörr, då Apoteket hade skickat ett större paket, till samma lilla medicinburk som jag fick igenom brevlådan förra månaden.

En stor hyllning till brevbärare Robban

Jag tänker att det måste vara tufft för all personal på Postnord, att de flesta faktiskt gör sitt bästa för att posten ska komma fram. Visst jag har sett videon, där paketen kastades in i bilen, men tänker att personalen som jobbar på posten, måste känna sig väldigt frustrerade, i.o.m omorganisitionen som egentligen är cheferna och VD:ns yttersta ansvar. Det kan inte vara lätt att arbeta på posten nuförtiden, neddragning av personal, de som blir kvar får mer jobb att göra, osv. Det är ledningen, cheferna och VD:n som har "fuckat" upp.

Jag hade blivit vansinnig om min brevbärare lämnat ett paket på det viset, framförallt nåt så privat och potentiellt livsviktig som ett paket från apoteket...
2016-10-14, 14:54
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag hade blivit vansinnig om min brevbärare lämnat ett paket på det viset, framförallt nåt så privat och potentiellt livsviktig som ett paket från apoteket...
Nu var det så att vi hade kommit överens om att han skulle plocka upp det och lämna det till mig, ingen av oss hade en aning om att jävla Apoteket valde ett större paket, som inte var nödvändigt, då samma lilla burk fick plats i ett mindre paket som fick plats i min brevlåda förra månaden. Dessutom var det under en väldigt kort tid som paketet satt där och Apoteket skickar inte "farliga" mediciner per post, de måste man hämta ut på ett apotek. En pytteliten burk med receptbelagda antihistaminer, 30 tabletter.

Men som sagt det finns andra apotek, Apotea har fler valmöjligheter när det gäller hemleverans. Sluthandlat hos Apoteket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in