Flashback bygger pepparkakshus!
2019-10-12, 12:52
Medlem
Det vore intressant om det kunde framkomma lite mer information om händelsen vid Restaurang Trädgården där Simon tydligen skall åkt fast för att ha knarkat under avslutningsfesten efter inspelningen av "Vad hände sen", och sedan stökat med både ordningsvakter och polis.

Måste ju ha funnits många vittnen till detta så att informationen kan komma ut?

Alternativt borde det ju synas på t.ex Lexbase om ett tag när eventuell dom blir synlig.
Citera
2019-10-12, 14:32
Medlem
Provrorsbarns avatar
Förstår amerikanskan svenska eller har de någon som översätter åt henne bakom kulisserna på gruppdejt t.ex?

Varför åker hon från USA för Simon? Han verkar ha en hemsk personlighet och är inte särskilt snygg heller.
Citera
2019-10-12, 21:27
Medlem
Nu har de lagt ut en video på den andra killen, han måste nog ha den fulaste kavajen jag någonsin sett. Sen sa han ju i den förra videon att han kan få tjejer då undrar jag varför han är med i ett program där han ska dela ca 30 tjejer med en annan kille när han kan få vilken tjej som helst utanför tv?https://www.tv4.se/bachelor/artiklar...d8e5e4f030f9c9
Citera
2019-10-12, 21:49
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola86
Nu har de lagt ut en video på den andra killen, han måste nog ha den fulaste kavajen jag någonsin sett. Sen sa han ju i den förra videon att han kan få tjejer då undrar jag varför han är med i ett program där han ska dela ca 30 tjejer med en annan kille när han kan få vilken tjej som helst utanför tv?https://www.tv4.se/bachelor/artiklar...d8e5e4f030f9c9

Han har lätt att få tjejer, satt han och sa till Malin.

Verkar vara en douche han också. Lät drygt och osympatiskt.

Men nu har jag sett presentationsvideon. Han är ju klart mer karismatisk än Simon. Och ser trevligare ut också. Jag förstår att han har lätt att få tjejer.

(Ha, ha, jag förstår att Simon blir lack också. Men med hans attityd har han ingen chans mot Felix.)
Senast redigerad av dialektiker 2019-10-12 kl. 21:54.
Citera
2019-10-13, 02:30
Medlem
Jösses, man tror knappast att det är sant. Felix skulle alltså vara framgångsrik på tjejer, sades. Ingen nyhet att tjejer gillar komplimanger, men att göra det så där studerat är bara extremt pinsam. Sen att Simon kopierar Felix pinsamheter istället för att bara skratta åt det? Helt otroligt, jösses va pinsamma båda är. Hade nån kille gett mig komplimanger på det sättet som Felix gör så hade jag blivit asexuell, va fan är det för tjejer som faller för honom?

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klip...3%A4r-12504778
Citera
2019-10-14, 17:40
Medlem
Menar inte att vara taskig men finns det någon som tycker att Felix ser bra ut? Bara för att man är lång och muskulös är man inte automatiskt attraktiv eller het. Det finns liksom inget där, till och med Simon ser bättre ut i fejset. Få se hur Felix personlighet är.

Och så ser han ut som en barnrumpa, hur gammal är killen. Han borde prova lite skäggstubb så skulle det kanske se bättre ut.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-10-14 kl. 17:46.
Citera
2019-10-14, 17:55
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Menar inte att vara taskig men finns det någon som tycker att Felix ser bra ut? Bara för att man är lång och muskulös är man inte automatiskt attraktiv eller het. Det finns liksom inget där, till och med Simon ser bättre ut i fejset. Få se hur Felix personlighet är.

Och så ser han ut som en barnrumpa, hur gammal är killen. Han borde prova lite skäggstubb så skulle det kanske se bättre ut.

Jag kan faktiskt hålla med om att han ser lite oproportionerlig ut med sitt -lite söta, pigga- ansikte ihop med en lång kroppshydda.
Det var ju något tjej som uttryckte att han hade en illasittande kavaj, det kan vara det där med att hans kroppsgestalt inte stämmer överens med det barnsliga ansiktet som du säger.

Men det jag reagerat främst på är att han var så förbenat tråååkig. Han nästan slår Simon i att vara intetsägande också. Inte det minsta hunk.
Inte det minsta charm.
Jag trodde han skulle vara mer färgstark.
Men sådär torra kan KTH:are vara.
Citera
2019-10-14, 19:12
Medlem
exoticspices avatar
Citat:

Felix är 27 år men ser betydligt yngre ut. Personligen tror jag att problemet är hans långa hår. Hade han varit kortklippt som Simon hade han varit mer attraktiv och mycket hetare. (jag har lite svårt för vuxna män som har långt hår).

Felix personlighet kanske väger upp hans lite barnsliga utseende.
Citera
2019-10-14, 19:17
Medlem
Felix är ett tragiskt exempel på det individuella samhället vi lever i då personen vill ha all uppmärksamhet till varje pris, så lågt att han pratade om att han skulle få barn före sin bror. Trots att tjejens frågor om hans bror hade en annan riktning, avbröt han för att poängtera att han kommit längre än sin bror på den punkten. Så respektlöst så jag skämdes å Felixs vägnar, patetisk jävel.

Felixs mamma var min lärare och jag såg nu att hon dött, så tråkigt älskade Agneta. Jag gick i samma gymnasieskola som Felix och hans bror, det lilla vi sågs på lektioner och i korridoren så verkade Felix vara en tönt med mycket luft som larvade sig och var översocial på ett jobbigt sätt medan hans bror var en mycket lugnare och mognare person. Hans bror försökte några gånger att fånga min blick för att inleda något flirtigt, tyvärr så visste jag redan då att jag ville ha en mycket äldre partner annars hade hans bror varit den bästa killen. Felix däremot skulle aldrig fått en chans, så osympatisk och arrogant han är.

Min favorit är Anna Hillgren, hoppas att varken Simon eller Felix får henne.

La ni märke till hur lögnaktiga tjejerna var? Från att ett avsnitt tidigare varit "så förtjusta i Simon" så gick de flesta över till att knappast bry sig om honom efter att Felix kom in, så uppenbart att de är med bara för att få TV-tid. Paula pratade om att Hanna spelade dubbelspel när Paula själv gick från "super förtjust i Simon" över till att snacka skit om honom så fort hon så Felix. Nej, mej lurar de inte. Simon, Felix och en stor majoritet av tjejerna är med bara för lite TV-tid.
Citera
2019-10-14, 19:25
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag kan faktiskt hålla med om att han ser lite oproportionerlig ut med sitt -lite söta, pigga- ansikte ihop med en lång kroppshydda.
Det var ju något tjej som uttryckte att han hade en illasittande kavaj, det kan vara det där med att hans kroppsgestalt inte stämmer överens med det barnsliga ansiktet som du säger.

Men det jag reagerat främst på är att han var så förbenat tråååkig. Han nästan slår Simon i att vara intetsägande också. Inte det minsta hunk.
Inte det minsta charm.
Jag trodde han skulle vara mer färgstark.
Men sådär torra kan KTH:are vara.

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Felix är 27 år men ser betydligt yngre ut. Personligen tror jag att problemet är hans långa hår. Hade han varit kortklippt som Simon hade han varit mer attraktiv och mycket hetare. (jag har lite svårt för vuxna män som har långt hår).

Felix personlighet kanske väger upp hans lite barnsliga utseende.

Jag har sett Felix i verkligheten och han ser väldigt oproportionerlig ut. Vilken personlighet är det som väger upp hans utseende? En så osympatisk, arrogant och tråkig person. Och oj vad han blev gul, röd och blå när Bella tackade nej till rosen. Även om programmet går ut på att tjejerna blir valda så har faktiskt även tjejerna rätten att tacka nej utan att killen behöver ta illa vid sig. Nej, ser inte att Felix skulle vara en trygg person som han själv hävdade, snarare väldigt liten och osäker bakom fasaden han byggt upp framför kameran.
Citera
2019-10-14, 19:37
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferryinnash
Jag har sett Felix i verkligheten och han ser väldigt oproportionerlig ut. Vilken personlighet är det som väger upp hans utseende? En så osympatisk, arrogant och tråkig person. Och oj vad han blev gul, röd och blå när Bella tackade nej till rosen. Även om programmet går ut på att tjejerna blir valda så har faktiskt även tjejerna rätten att tacka nej utan att killen behöver ta illa vid sig. Nej, ser inte att Felix skulle vara en trygg person som han själv hävdade, snarare väldigt liten och osäker bakom fasaden han byggt upp framför kameran.

Jag försöker analysera det där att han tycker att han har lätt att få tjejer.

Okej, jag kan tänka mig att det finns tjejer i mörkret på krogen, som kan tycka att det finns något charmigt i hans pigga ansikte,
men problemet för honom är nog att de drar relativt snabbt,
när där finns "nothing more", det är liksom bara tomt...(det kändes så när han satt där nu första programmet. Jag vet inte om han släpper loss mer framöver?),
och då är han en såndär KTH:are som har noll insikt, det finns en del såna, som "tror" att han är bra på att få tjejer (men de har ingen koll eller vana med tjejer alls). Och de är så korrekta så de är hämmade helt enkelt.

Mitt första intryck är så om honom, iallafall. Vi får väl se?
Senast redigerad av dialektiker 2019-10-14 kl. 20:24.
Citera
2019-10-14, 19:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag försöker analysera det där att han tycker att han har lätt att få tjejer.

Okej, jag kan tänka mig att det finns tjejer i mörkret på krogen, kan tycka att det finns något charmigt i hans pigga ansikte,
men problemet för honom är nog att de drar relativt snabbt,
när där finns "nothing more", det är liksom bara tomt...(det kändes så när han satt där nu första programmet. Jag vet inte om han släpper loss mer framöver?),
och då är han en såndär KTH:are som har noll insikt, det finns en del såna, som "tror" att han är bra på att få tjejer (men de har ingen koll eller vana med tjejer alls). Och de är så korrekta så de är hämmade helt enkelt.

Mitt första intryck är så om honom, iallafall. Vi får väl se?

Och sen måste jag tillägga att det måste vara något fel på honom om han som civilingenjör söker tjejer, bland hudterapeuter, vårdbiträden och kassörskor.
Jag tror aldrig jag har varit med om någon civilingenjör som varit ihop med den typen tjejer med mer "trashiga" yrken jämförelsevis.
Oftast brukar folk vilja ha partners som själva är inne liknande typ av yrke, karriär eller iallafall har lite utbildning, så man får ut något platoniskt av varandra.

Eventuellt kan de väl tänka sig en sjuksköterska eller något liknande.

Har ni varit med om en civilingenjör som varit tillsammans med en nagelskulptris typ?
Senast redigerad av dialektiker 2019-10-14 kl. 19:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in