• 2
  • 3
2019-09-13, 00:04
Medlem
15cmSLAK30cmRAKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krownofogden
Om ni inte har en skuld eller kanske om ni har en skuld, fungerar nog i båda lägen.

Förord: Jag har alltid gjort rätt för mig och kommer inte betala någon skuld som någon idiot satt på mig.

Men fogden är ihärdig, han har lagt skit i min brevlåda och när jag inte varit hemma så har han på riktigt kilat in små lappar i min dörrspringa, han har tom pratat med mina grannar.

Well ikväll var jag hemma han var här för 30min sedan, jag har kameror ut mot gården så jag såg när han kom.

Han plingade och när jag inte öppnade så bankade han och när jag inte öppnade så så plingade han och bankade igen.

Jag öppnade med en kamera i hans ansikte och frågade vad han ville, sa att han var välkommen in i mitt hem om han visar sitt legg men innanför tröskeln så är det mina regler som gäller.

Han blev stum och gick sin väg.

Är trollet ens gammal nog att kunna förstå hur kronofogdmyndigheten fungerar? Trollet kanske ska läsa på lite då han verkar tro att att man från ena dagen som skuldfri plötsligt kan hamna hos kronofogden dagen därefter.

Jag finner det också underligt hur man kan roa sig med att skapa fejktrådar som helt enkelt handlar om att kronofogden ''jävlas'' med en. Om man trollar brukar man ju dra till med något i stil med att man tjänar 100k+ i månaden; att man köpte bitcoin när de kostade fjutdollarn och att man nu är multimiljonär, eller helt enkelt att man besitter en 30cm slakis(lägg således märke till mitt nick ).
Citera
2019-09-13, 06:00
Medlem
Varför ska du dra det ända till domstol? Om det är en bluffaktura eller något annat aom blivit fel så kan du försöka lösa det direkt med Kronofogden innan det går så långt.
Citera
2019-09-13, 06:25
Medlem
Pungterings avatar
Vad är det här för tomte?

Om man har fått kronofogden efter sig på felaktiga grunder så ska man ju skicka in pappret de skickar ut och samtidigt skriftligen bestrida förrän.

Då är allt ur världen tills en domstol säger annorlunda.
Citera
2019-09-13, 07:11
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Nej det kommer göras upp i rätten, jag kommer inte få betala något, jag kommer inte väcka åtal.

Är det väldigt svårt att läsa vad jag skriver, jag är inte skyldig någon några pengar, aldrig varit och kommer förhoppningsvis aldrig bli.

Nä att du inte kommer väcka några åtal tror jag alla i tråden är övertygade om.
Citera
2019-09-13, 12:51
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Nej det kommer göras upp i rätten, jag kommer inte få betala något, jag kommer inte väcka åtal.

Är det väldigt svårt att läsa vad jag skriver, jag är inte skyldig någon några pengar, aldrig varit och kommer förhoppningsvis aldrig bli.
Något svårt får jag medge, vem skulle du väcka åtal mot?
Uppenbarligen är det så att kronofogden anser att du har en skuld, annars kommer de inte på besök.
Citera
2019-09-13, 13:01
Medlem
Citat:

Att du inte kommer väcka åtal är nog alla införstådda med. Det kan nämligen bara åklagaren i ett mål göra.

Jag misstänker att du menar att du inte kommer stämma motparten. Varför du nu skulle göra det?

Det är lätt att läsa vad du skriver men helt omöjligt att förstå vad fan du pratar om på ren svenska.

En enkel fråga: varför kom kronofogden hem till dig? Inget blaj svar om att du inte är skyldig någon pengar. Varför?
Citera
2019-09-13, 14:01
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Det vi undrar är hur du fått kronogden efter dig trots att du inte har någon skuld! Varför har kronofogden fått för sig att du har en skuld som ska drivas in?

Du undviker hela tiden att svara på detta!
Citera
2019-09-14, 22:06
Medlem
Delgivningskvittot behöver inte skrivas på, vägrad påskrift händer nog då och då.
det är inte omöjligt att ts anses delgiven även om han inte tycker det själv.
Citera
2019-09-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Att du inte kommer väcka åtal är nog alla införstådda med. Det kan nämligen bara åklagaren i ett mål göra.

Jag misstänker att du menar att du inte kommer stämma motparten. Varför du nu skulle göra det?

Det är lätt att läsa vad du skriver men helt omöjligt att förstå vad fan du pratar om på ren svenska.

En enkel fråga: varför kom kronofogden hem till dig? Inget blaj svar om att du inte är skyldig någon pengar. Varför?

Läser det som att det bara var en person, då var det en delgivare bara
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in