2019-09-12, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krownofogden
Dom får inte ett skit från mig, så är det.

Det här var endast ett tips till dom som blir trakasserade av K-fogden, det går bra att banka på dörren prata med grannar sticka in lappar i dörrspringan men konfrontera dom med en kamera i ansiktet och be om deras legitimation så kommer dom dra.

Jag kommer inte berätta vad mitt "fall" handlar om.

Jag är bara glad att jag inte slog han på käften för då hade det blivit trubbel.
Nästa gång de kommer har de polis med sig. Du kommer inte undan genom att neka, fotografera eller att utebli. Det enda sätt du kan bli fri ifrån dem är genom att bevisa att fordran är fel. Kronofogden gör sitt jobb oavsett du vill eller ej!
Citera
2019-09-12, 21:40
Medlem
Du låter inte som en sund och vettig människa 🙄 Vem beter sig sådär mot andra? Kronofogden är en helt vanlig knegare som du och jag, en person som bara försöker göra sitt jobb. Har de gjort fel så kan du börja med att kommunicera med dem så att det hela blir rätt. Som du beter dig ger du någon stackare magsår och de kommer göra en utmätning oavsett. Vad vinner du på det? Inte ett smack. Bete dig som en vuxen och ta lite ansvar.
Citera
2019-09-12, 22:29
Medlem
Yahnoovass avatar
Snyggt! För det löste ju... ingenting. Förutom att han bespara lite av din tid.
Citera
2019-09-12, 23:12
Medlem
Tropicalss avatar
Du skriver och beter dig som en förståndshandikappad. Du inser att din skuld inte försvinner av att du beter dig helt efterblivet mot kronofogden? Eftersom du verkar leva i ett parallellt universum mot alla andra där du själv kan bestämma om du har en skuld eller inte så kanske det är bättre att du söker dig till psykvården.
Citera
2019-09-12, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Du skriver och beter dig som en förståndshandikappad. Du inser att din skuld inte försvinner av att du beter dig helt efterblivet mot kronofogden? Eftersom du verkar leva i ett parallellt universum mot alla andra där du själv kan bestämma om du har en skuld eller inte så kanske det är bättre att du söker dig till psykvården.

Jag är inte skyldig någon några pengar, jag har aldrig varit skyldig någon några pengar i hela mitt liv.

Kommer man från en myndighet så bör man kunna legitimera sig, tycker du inte?
Citera
2019-09-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Nästa gång de kommer har de polis med sig. Du kommer inte undan genom att neka, fotografera eller att utebli. Det enda sätt du kan bli fri ifrån dem är genom att bevisa att fordran är fel. Kronofogden gör sitt jobb oavsett du vill eller ej!

Varför och på vilka grunder, det kommer inte komma någon Polis hit.

Var det svårt att läsa trådstarten?
Citera
2019-09-12, 23:22
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Jag är inte skyldig någon några pengar, jag har aldrig varit skyldig någon några pengar i hela mitt liv.

Kommer man från en myndighet så bör man kunna legitimera sig, tycker du inte?

Självklart ska kronofogden legitimera sig. Står det en uppenbart mentalsjuk människa innanför dörren så hade antagligen jag också valt att bara lämna situationen. Varför får du besök från kronofogden om du inte har några skulder till någon?
Citera
2019-09-12, 23:24
Medlem
Citat:
Självklart ska kronofogden legitimera sig. Står det en uppenbart mentalsjuk människa innanför dörren så hade antagligen jag också valt att bara lämna situationen. Varför får du besök från kronofogden om du inte har några skulder till någon?

Jag var fridfull men han gillade inte kameran.

Jag har inga skulder aldrig haft och kommer aldrig få, hoppas jag.
Citera
2019-09-12, 23:27
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Jag var fridfull men han gillade inte kameran.

Jag har inga skulder aldrig haft och kommer aldrig få, hoppas jag.

Du vägrar ju svara på frågan utan bara upprepar samma mantra att du inte har några skulder. I ditt första inlägg skriver du att du "kommer inte betala någon skuld som någon idiot satt på mig." Detta får mig att tro att du lever i en total förnekelse. Desto snabbare du inser att denna skuld är verklig och att du antingen bestrider denna eller börjar betala desto bättre för din egen skull.
Citera
2019-09-12, 23:30
Medlem
Citat:
Du vägrar ju svara på frågan utan bara upprepar samma mantra att du inte har några skulder. I ditt första inlägg skriver du att du "kommer inte betala någon skuld som någon idiot satt på mig." Detta får mig att tro att du lever i en total förnekelse. Desto snabbare du inser att denna skuld är verklig och att du antingen bestrider denna eller börjar betala desto bättre för din egen skull.

Nej det kommer göras upp i rätten, jag kommer inte få betala något, jag kommer inte väcka åtal.

Är det väldigt svårt att läsa vad jag skriver, jag är inte skyldig någon några pengar, aldrig varit och kommer förhoppningsvis aldrig bli.
Citera
2019-09-12, 23:31
Medlem
Citat:
Jag har alltid gjort rätt för mig och kommer inte betala [/b]någon skuld som någon idiot satt på mig[/b].
Har du gjort en polisanmälan om bedrägeri? Om skulden inte är orsakad av dig så är din enda chans att bevisa din oskuld i domstol eller om helt uppenbart för polis. Att tramsa kommer inte att hjälpa dig utan gör bara allt värre och framförallt dyrare. Skulden plus omkostnader driver de in förr eller senare om det så tar hela livet!
Citera
2019-09-12, 23:56
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Varför och på vilka grunder, det kommer inte komma någon Polis hit.

Var det svårt att läsa trådstarten?

Kronofogden kan ta med sig polis om det behövs. Tex om någon är aggressiv eller så
Jag hoppas att du tar emot personen på ett lite trevligare sätt nästa gång. Är det som du säger att du inte har någon skuld så kan du säkert reda ut det med kronofogden. Jag tror de är mer benägna att hjälpa dig om du är trevlig! Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in