• 1
  • 2
2019-09-12, 20:32
Medlem
Om ni inte har en skuld eller kanske om ni har en skuld, fungerar nog i båda lägen.

Förord: Jag har alltid gjort rätt för mig och kommer inte betala någon skuld som någon idiot satt på mig.

Men fogden är ihärdig, han har lagt skit i min brevlåda och när jag inte varit hemma så har han på riktigt kilat in små lappar i min dörrspringa, han har tom pratat med mina grannar.

Well ikväll var jag hemma han var här för 30min sedan, jag har kameror ut mot gården så jag såg när han kom.

Han plingade och när jag inte öppnade så bankade han och när jag inte öppnade så så plingade han och bankade igen.

Jag öppnade med en kamera i hans ansikte och frågade vad han ville, sa att han var välkommen in i mitt hem om han visar sitt legg men innanför tröskeln så är det mina regler som gäller.

Han blev stum och gick sin väg.
Citera
2019-09-12, 20:35
Medlem
Du ska bestrida fordran...
Citera
2019-09-12, 20:39
Medlem
Skuld som "någon lagt på dig", vad handlar det om skadestånd? Sambo e.d som inte betalat sin räkning som den förväntades/skulle, har du varit borgenär för någon? Utveckla.
Citera
2019-09-12, 20:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Handlar det om delgivning så får du ju ta och bestrida kravet. De behöver enbart en underskrift på att du tagit emot kravet (enligt lagen) men det innebär ju inte att du faktiskt erkänner skulden. Du får ju sedan ta det till domstol för att bestrida.
Citera
2019-09-12, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Handlar det om delgivning så får du ju ta och bestrida kravet. De behöver enbart en underskrift på att du tagit emot kravet (enligt lagen) men det innebär ju inte att du faktiskt erkänner skulden. Du får ju sedan ta det till domstol för att bestrida.
Fast om man inte bestrider eller betalar kravet i tid kan man få en betalningsanmärkning (TROR att man kan få detta även om man inte skriver på och att man måste bestrida eller betala kvickt för att slippa undan), dessutom kan de om jag förstått det rätt börja med utmätning då man skrivit på trots att man rent formellt inte har erkänt kravet.
Citera
2019-09-12, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krownofogden
Dom får inte ett skit från mig, så är det.
.
Hela själva huvudgrejen med kronofogden är att de just kan utmäta tillgångar, om du inte har några utmätningsbara tillgångar kan du naturligtvis skita i att sköta din bestridan, förutsatt att du inte bryr dig om betalningsanmärkning och inte kommer ha några utmätningsbara tillgångar inom en överskådlig framtid.
Citera
2019-09-12, 20:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstallion
Fast om man inte bestrider eller betalar kravet i tid kan man få en betalningsanmärkning (TROR att man kan få detta även om man inte skriver på och att man måste bestrida eller betala kvickt för att slippa undan), dessutom kan de om jag förstått det rätt börja med utmätning då man skrivit på trots att man rent formellt inte har erkänt kravet.

De kan inte börja med utmätning förrän skulden är fastställd. Fastställd blir den ju om man inte bestrider. Men det är klart de kan inte gå vidare tills personen är delgiven. Därav att de kommer vara ihärdiga att få den där underskriften.
Citera
2019-09-12, 21:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Det här var endast ett tips till dom som blir trakasserade av K-fogden, det går bra att banka på dörren prata med grannar sticka in lappar i dörrspringan men konfrontera dom med en kamera i ansiktet och be om deras legitimation så kommer dom dra.

Jag kommer inte berätta vad mitt "fall" handlar om.

Jag är bara glad att jag inte slog han på käften för då hade det blivit trubbel.

Men nu var du ju oskyldig till skulden. Är det inte bättre att bara bestrida då istället för att Kronis ska behöva jaga dig för den där underskriften. Skriva på och sedan bestrida. Om det är en oriktig skuld så kommer det ju ordna sig. Bara det här med delgivning med hembesök kommer innebära en extra avgift. Kosta oss alla extra också.
Citera
2019-09-12, 21:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Det här var endast ett tips till dom som blir trakasserade av K-fogden, det går bra att banka på dörren prata med grannar sticka in lappar i dörrspringan men konfrontera dom med en kamera i ansiktet och be om deras legitimation så kommer dom dra.

Jag är bara glad att jag inte slog han på käften för då hade det blivit trubbel.

Nähä! Skit i å berätta om varför du har kronkalle efter dig då! Du har skulder som är under indrivning! De kommer tillbaks och du kommer inte undan, var så säker!

Gör rätt för dig eller var tyst!
Citera
2019-09-12, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nähä! Skit i å berätta om varför du har kronkalle efter dig då! Du har skulder som är under indrivning! De kommer tillbaks och du kommer inte undan, var så säker!

Gör rätt för dig eller var tyst!

Jag har inga skulder, inte till någon.
Citera
2019-09-12, 21:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jag har inga skulder, inte till någon.

Varför för du då inte en vettig dialog med kronofogden? Är du dömd för något men anser dig oskyldig?
Citera
2019-09-12, 21:30
Medlem
199702042s avatar
Citat:

Snälla. Du öppnade dörren med kameran i hans ansikte. Du har skulder, folk vill ha sina pengar. Dem kommer tillbaka, och du förlorar allt om du tror du kan sticka huvudet i sanden.

Bra män har dött för mindre, säkerligen av en kärring som dig ; dolkat någon i ryggen på sistone?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in