Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-09-12, 07:34
  #1
Avstängd
seekkkm1s avatar
Jag ser ofta landsmän från MENA sitta på cafeer, från morgon till kväll, och bara tjötar med varandra. Ser man dem på morgonen så sitter de kvar på precis samma plats när man jobbat klart och ger sig hemåt. Vi pratar folk som sitter på samma plats och gapar åt varandra i säkert 10 timmar, kanske längre. Dagligen.

Vad pratar de egentligen om? Filosofi och raketforskning? Finns det verkligen så mycket man kan prata om på en dag? Kan det vara så att de glömmer det de pratade om dagen innan, och loopar det hela så att säga? Någon förklara fenomenet...
__________________
Senast redigerad av seekkkm1 2019-09-12 kl. 07:41.
Citera
2019-09-12, 07:39
  #2
Medlem
Bubba00s avatar
Konversationen uppnår nog på sin höjd den nivå som man uppnår kring matbordet på ett demensboende.
Citera
2019-09-12, 07:41
  #3
Medlem
Jag tror att det ofta beror på trångboddhet. Samt kultur från hemlandet att männen håller sig hemifrån under dagtid. Många av dem är arbetslösa då är det inte mycket att sysselsätta sig med.
Citat:
Ursprungligen postat av seekkkm1
Jag ser ofta landsmän från MENA sitta på cafeer, från morgon till kväll, och bara tjöta på varandra. Ser man dem på morgonen så sitter de kvar på precis samma plats när man jobbat klart och ger sig hemåt, och gapar åt varandra. Vi pratar folk som sitter på samma plats och bara tjötar i säkert 10 timmar, kanske längre. Dagligen.

Vad pratar de egentligen om? Filosofi och raketforskning? Finns det verkligen så mycket man kan prata om på en dag? Kan det vara så att de glömmer det de pratade om dagen innan, och loopar det hela så att säga? Någon förklara fenomenet...
Citera
2019-09-12, 07:49
  #4
Medlem
Dom sitter och diskuterar hur man kan lura Sverige för att få större bidrag! Sen sitter det en del gubbar som banker, de lånar ut pengar till andra helt enkelt, säkert svårt att tro på från några vänster muppar men dessa herrar är inga fattiglappar oftast lånar man ut pengar till samma folkgrupp eller yngre under 18 som inte får ta lån i svenska banker, det är inte ovanligt kan jag tänka mig att låna för att inköp av något olagligt, har ingen aning om ränta men oftast är den fastställd i överenskommelsen!
Citera
2019-09-12, 08:10
  #5
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Mona hälsar att det är finkultur och att vi bara har töntiga saker som små grodorna.
Citera
2019-09-12, 08:12
  #6
Medlem
HVIT.s avatar
Detta är det enda de klarar av. Att högljutt sitta och gaffla om vilka "män" de är. Samma som i deras egna länder. Oduglingar som inte kan något, därför ser deras egna länder ut som skit.
Citera
2019-09-12, 08:14
  #7
Medlem
Konversationsämnen: de äckliga grannarna från annat land än de själva, de äckliga grannarnas äckliga barn, svenskars ogudaktiga beteende, vilka bidrag som går att pressa ur svenska staten samt hur det bäst görs, situationen i hemlandet och hur den borde lösas (utan att någonsin faktiskt göra något åt den då man lever gott i Sverige).
Citera
2019-09-12, 09:14
  #8
Medlem
Klarabella79s avatar
Har också sett dessa på främst waynes, espresso house och andra caféer! Jag har undrat: HUR har dessa råd att sitta där DAGLIGEN?! Kaffet på dessa ställen kostar från 30kr och uppåt koppen! Jag t.ex jobbar arslet av mig, heltid natt, inte så hög hyra, 2 barn (dom har nog fler), gubben jobbar ( oftast är deras fruar hemmafruar). Hur fan har dom råd? Jag har inte råd att sitta på cafe varje dag eller köpa några koppar kaffe dagligen?!

Var kommer deras pengar ifrån? Bidrag? Då har dom jävligt höga bidrag! Ändå så gnälls det att bidragen är låga och man får bara existensminimum?
Citera
2019-09-12, 09:21
  #9
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Har också sett dessa på främst waynes, espresso house och andra caféer! Jag har undrat: HUR har dessa råd att sitta där DAGLIGEN?! Kaffet på dessa ställen kostar från 30kr och uppåt koppen! Jag t.ex jobbar arslet av mig, heltid natt, inte så hög hyra, 2 barn (dom har nog fler), gubben jobbar ( oftast är deras fruar hemmafruar). Hur fan har dom råd? Jag har inte råd att sitta på cafe varje dag eller köpa några koppar kaffe dagligen?!

Var kommer deras pengar ifrån? Bidrag? Då har dom jävligt höga bidrag! Ändå så gnälls det att bidragen är låga och man får bara existensminimum?

medans svensken jobbar så betalar vi skatt åt dessa pack, dom får ju allt gratis massa pengar för ingenting, det är ju darför dom kan sitta där hela dagarna o inte göra ett skit, precis som i deras skitländer bara sitta utanför nån jävla butik hela dagarna o röka cigg.. vilka räddare till det här landet lol...
Citera
2019-09-12, 09:35
  #10
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
medans svensken jobbar så betalar vi skatt åt dessa pack, dom får ju allt gratis massa pengar för ingenting, det är ju darför dom kan sitta där hela dagarna o inte göra ett skit, precis som i deras skitländer bara sitta utanför nån jävla butik hela dagarna o röka cigg.. vilka räddare till det här landet lol...


Dom kanske sitter där och forskar i hjärnkirurgi eller raketutveckling
Citera
2019-09-12, 09:38
  #11
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Dom kanske sitter där och forskar i hjärnkirurgi eller raketutveckling
Och diskuterar olika tekniker för att svarva kebab.
Citera
2019-09-12, 09:40
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Dom kanske sitter där och forskar i hjärnkirurgi eller raketutveckling
Hur fan kan man vara så blåögd?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback