Citat:
Ursprungligen postat av
SaboMuggade
Nja etablissemanget är snarare de prostituerade medan "den dolda handen" är bordellmamman.
I Sverige har vi "kultureliten" samt avlönade proffstyckare, men deras inflytande grundar sig i att de tillåts/önskas ha det.
Ok, jag förstå vad du menar. Det är ungefär vad jag också säger. Den djupa staten/dolda handen använder politikerna som en front för sin agenda. Det finns naturligtvis ingen intelligent tänkande människa som tror att varken republikanska eller demokratiska politiker är de som ensamma driver agendan.
Däremot. Eftersom agendan är det som styr etablissemanget blir man naturligtvis "en resurs" både mot etablissemanget, rent tekniskt, såväl mot den dolda handen, rent faktiskt. Samma sak således.Hur man skall kunna vara en resurs mot rådande etablissemang samtidigt man inte är det mot den djupa staten har jag svårt att se?
Citat:
Jag är inte lika säker som du på att Trump var ett hot.
Stödet till Israel och rådgivare som Peter Thiel ( Bilderberggruppens styrkommitté) får mig att bli misstänksam.
Av allt att döma var han det. Annars skulle man inte angripit honom från alla håll till den historiska nivå man gjort/gör. Att stirra sig bind på vilka rådgivare Trump hade eller inte hade bevisar egentligen ingenting eftersom han i princip kom till ett dukat bord och således inte hade mycket val.
Vill man tro att han inte var ett hot måste man såklart förklara bort allt detta som att allt bara var en del i en orkestrerad teater. Någon annan förklaring finns inte. Hur trovärdigt är det? Inte det minsta skulle jag vilja påstå.
Citat:
Jag tror inte Trump är fullblodspsykopat men tycker du missar lite.
Att stärka sitt "varumärke" betyder inte för mig att han skall tjäna pengar utan tjäna sitt ego.
Pengar har han mer än han behöver men tänk vilken fjäder i hatten det vore att bli president. ;-)
Ja, men han blev ju president. Han skulle såklart fått mer "fjädrar i hatten" om han istället valt tjäna den globalistiska agendan.